شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

بیانیه بمناسبت حلول ماه مبارک رمضان

| دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۴۳ ب.ظ

بیانیه شورای هیئات مذهبی و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان مازندران بمناسبت حلول ماه مبارک رمضان

«أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ...شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ»

شعبان‌المعظم، ماه منیر رسول‌الله (ص) ماهی که با نام نامی سیدالشهدا(ع) آغاز شد و با یاد یادگار آل‌محمد (عج) به کمال رسید، اینک به فرجام خود نزدیک می‌شود تا دعای "اللهم ان لم تکن غفرت لنا فیما مضی من شعبان فاغفرلنا فیما بقی منه" به همراه اشک حسرت مؤمنان، زیور قنوت نمازشان باشد. خدا را شاکریم که بر ما منت نهاد تا دیگر بار جسم و جان را در فیض جاری اقیانوس "شهرالله" تطهیر کنیم و حکمت شگرف "ما خلقت الجن و الانس الان لیعبدون" را در آیینه رمضان نظاره‌گر باشیم. جانمایه روزه‌داری، در بیان اولای دین مبین، کسب تقوا و پرهیز از محرمات الهی است. این انگیزه شریف، آنگاه که ذهن و زبان مومن را از نور معرفت لبریز کند، با عبور از قلمرو فردی، به تنظیم روابط اجتماعی می‌انجامد  و جامعه را به صلاح و فلاح فرا می‌خواند. روزه‌دار راستین، جامعه ساز و مسئولیت‌پذیر است. والاترین ثمره جدو جهد سی روزه مومنان در لبیک به دستور "استعینو بالصبر و الصلاة" و مسجد‌نشینی و مناجات و قرآن بر سر گرفتن و تعدیل غرایض همراه با تعالی روح، "مواسات" و همبستگی جمعی است. نشان این همبستگی نیز چنانکه در قول و فعل اهل بیت (ع) پیدا است، توجه به نیازمندان، صلح و رحم، محبت، غفر و خیرخواهی است و در یک کلام پاسداشت مرزهای شرعی اخلاقمداری و معنویت در سپهری اجتماعی است. هر مرد و زن مسلمان که با این دانایی به استقبال رمضان برود، روزه در مکتب «صبر جمیل» می‌بیند و با عبور از خود، «امت» را پاس می‌دارد و به «حیات طیبه» می‌رسد. ملت آگاه و مؤمن! اینک که سرزمین اسلامی ما در صحنه‌های مهم خارجی و مقابله با تحریم و در راه رشد اقتصادی، شرایط خاص و همراه با تحول را تجربه می‌کند، بیش از پیش نیازمند همبستگی است. اکنون ایران اسلامی در آستانه گرفتن تصمیمات بزرگ و تعیین‌کننده است. در صحنه داخلی، باید از چرخه معیوب اقتصادی خارج شویم. در حوزه روابط خارجی با اراده‌ای محکم وهوشمندی و پایداری و رعایت عزت و مصلحت باید موانع رشد را برداریم و از منافع و حقوق خود حفاظت کنیم. این خواسته‌ها با مشارکت همه ملت و گروه‌ها ممکن است. بی‌گمان، در این مسیر پر پیچ و خم و طولانی، دولت خدمتگزار باید از حمایت همه طبقات و پشتوانه مردمی برخوردار باشد، بدبینی، بی‌اعتمادی، دستیابی به نتیجه دلخواه مطلوب رهبری و مردم را دشوارتر می‌کند و بیش از پیش دستمایه اسلام هراسی و ایران ستیزی می‌گردد. از یاد نبریم که سیره رهبر آگاه و فرزانه نظام، همواره تاکید بر همنوایی و پیوستگی میان قوا و دوستداران انقلاب و اتکاء به مردم و تأکید بر اصول و آرمان‌های اسلامی بوده است. تاریخ ما نشان می‌دهد که اصلی‌ترین مانع بر سر منافع بدخواهان ایران و اسلام، باورمندی مردم این سرزمین به اصول و آرمان‌هاست. مردم و مدیران انقلابی ما به خوبی دریافته‌اند که هیمنه بین‌المللی کشورمان و خنثی کردن ماجراجویی‌های دشمنان با کمترین هزینه ارمغان همین همراهی‌هاست. به هوش باشیم که اختلاف و بددلی و خودخواهی و گروه‌گرایی، این باورهای مقدس و اصیل را تباه نکند!

ما هیئات مذهبی استان مازندران در طلیعه ماه قرآن، نام و یاد امام راحل عظیم‌الشأن را گرامی می‌داریم و برای او رحمت واسعه الهی را آرزو می‌کنیم. خداوندا به پاس قداست این ماه، به مقام معظم رهبری این خلف شایسته امام(ره) طول عمر با عزت عنایت فرما، همه خدمتگذاران و مدیران خدوم نظام اسلامی را توفق در خدمت به مردم شریف موفق بدار . برای مردم عزتمند ما و امت اسلامی، سرافرازی و پیروزی مقدرکن و عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) را چراغ راه ما در سیر به سوی تعالی قرار بده.

 آمین یا رب العالمین

شورای هیئات مذهبی - ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان مازندران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی