شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

بیانیه شورای هیئات مذهبی، دهه کرامت

| چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۵۹ ب.ظ

بیانیه شورای هیئات مذهبی، دهه کرامت

بیانیه شورای هیئات مذهبی  و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان  مازندران بمناسبت فرا رسیدن دهه کرامت

دهه کرامت که با ولادت سراسر نور و رحمت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و در میانه آن با روز بزرگداشت حضرت احمد‌بن موسی (ع) توام بوده و پایان آن نیز ولادت با برکت ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا (ع) است، فرصت مناسبی برای ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن و ائمه اطهار علیهم‌السلام، تبیین فرهنگ قرآنی و نشر معارف ارزشمند علوی، فاطمی و رضوی است.

وجود مطهر این سه نور تابناک از سلاله پاک نبی(ص)، زینت بخش خاک مقدس ایران اسلامی شده است. ایامی که به یمن میلاد فرزندان همام امام موسی کاظم(ع)، رحمت و کرامت الهی بر این سرزمین تابیدن گرفته و شور و شادی را میهمان دل های شیعیان و دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نموده است.

هرچه زمان بر پهنای تاریخ می‌افزاید و زمین تجربه زندگی مادی و معنوی آدمیان را نظاره می‌کند پیوسته آن حقایق همیشه جاویدان طهارت و صداقت، معرفت و منزلتی بیش می‌‌یابد و این نیست مگر بر گرفته از ژرفای کوثر زاینده‌ای که«عصاره خلق» است و زمین و زمان همواره وامدار نورانیت و کرامت آنها خواهد ماند.

تاملی کوتاه در سیره و رفتار امام رضا(ع) و حضرت فاطمه‌ معصومه (س) به خوبی نمایان می‌سازد که این بزرگواران با نگرشی ظریف، متین و مدبرانه بحث جامعه‌سازی را طراحی، مدل‌سازی و تعقیب کرده‌اند و این نکته به صورت برجسته خود را نمایان می‌سازد که آن بزرگواران هرچند برای اصلاح فرد به فرد تلاش کرده‌اند و انسان سازی را مدنظر داشته‌اند اما این تلاش‌ها در فرآیندی قرار می‌گیرد که خروجی آن جامعه‌سازی با سمت و سوی الهی است، به بیان دیگر افق و چشم‌انداز مورد نظر امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، جامعه‌سازی و ایجاد جامعه‌ای مطلوب براساس مدل معنوی پیامبر اسلام (ص) است که آن بزرگواران با اصلاح تک تک افراد جامعه تلاش می کردند جامعه ای سالم و سازنده ایجاد نمایند.

تکریم و تعظیم ایام دهه کرامت زمان و فرصت ارزشمندی است تا شیفتگان و عاشقان ولایت ضمن حضور شکوهمند و مستمر در مراسم و برنامه‌های گرامیداشت این دهه دریچه‌های وجود خود را بر روی انوار قدسی آن دو خورشید فروزنده بگشایند و غبار دل را به یمن تقرب و توجه به وجود نازنینشان بزدایند.

شورای هیئات مذهبی استان مازندران میلاد مسعود شفیعه روز جزا، مریم آل رسول(ص)، حضرت فاطمه معصومه( س) و ولادت با سعادت احمدبن موسی(شاه چراغ) و خجسته زاد روز با برکت میراث دار گنج عصمت و سکان دار سفینه ولایت، حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) و دهه کرامت را به عموم مسلمانان و تشنگان کرامت اهل بیت(ع)، تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق کسب فیض و بهره مندی بیش از پیش از دریای فضائل و کرامات این انوار الهی را برای همگان مسالت می نماید و تمام توان و همت خود را در برپایی هرچه باشکوهتر و گسترده‌تر این آیین انسان‌ساز دینی و معنوی به کار خواهد گرفت.

شورای هیئات مذهبی

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان مازندران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی