شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

بیانیه حلول ماه محرم

| سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹ ق.ظ

بیانیه حلول ماه محرم



بیانیه شورای هیئات مذهبی و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبتهای مذهبی استان مازندران بمناسبت حلول ماه محرم الحرام سال 1438 ه ق

بار دیگر ماه غم‏بار محرم فرا رسید و دانشگاه کربلا درهای خود را به روی عاشقان گشود؛ دانشگاهی که درس شهادت، شهامت، آزادگی، عدالت و عدم تسلیم در برابر ظلم و زور را می‌آموزد و بر در و دیوارش شعار "هیهات منّا الذلة" نقش بسته است. استادان این دانشگاه ـ از پیرانی چون «حبیب بن مظاهر» و «مسلم بن عوسجه» گرفته تا جوانانی همچون «علی اکبر» و «قاسم» و تا شیرخواره‏ای چون «علی‏اصغر» ـ هر یک درس‏آموز عشق و جانبازی‏اند و فانی در معرفت امام زمان خویش.

ماه محرم الحرام از راه مى‏رسد تا فرصت دوباره‏اى باشد براى تجدید میثاق با آرمان‏هاى حماسه حسینی؛ ماهی که هنگام بیداری و استواری است در مقابل ظلم و استبداد؛ ماه امر به معروف و احیاء ارزش‏هاست؛ و ماه نهی از منکر و مبارزه با گمراهى‏هاست.

ماه محرم فرا مى‏رسد تا ره‏پویان طریق مکتب حسینى، پرچم اسلام ناب محمدى را در اهتزاز نگه داشته، با اقامه مجالس و محافل، عطر فرهنگ عاشورایى را در سراسر جهان اسلام منتشر سازند؛ فرهنگی که رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) درباره عظمت و اهمیت آن تأکید می‏کردند: «اسلام‌ را تا حالایی‌ که‌ شما می‌بینید اینجا ما نشسته‌ایم،‌ سیدالشهداء(ع‌) زنده‌ نگه داشته‌ است‌... سیدالشهداء(ع‌) اسلام‌ را نجات‌ داد... روضه‌ سیدالشهداء(ع‌) برای‌ حفظ‌ مکتب‌ سیدالشهداء(ع‌) است... الان‌ هزار و چهارصد سال‌ است‌ که‌ با این‌ منبرها، با این گریه‌ها و این‌ روضه‌ها و با این‌ مصیبت‌ها و با این‌ سینه‌زنی‌ها ما را حفظ‌ کرده‌اند...».

همچنین در بنیادین بودن این فرهنگ همان بس که حضرت آیت الله العظمی‌ خامنه‏ای ـ مد ظله العالی ـ فرموده‏اند: «اگر ملت اسلام نام حسین و یاد حسین را زنده نگه دارد و آن را الگو قرار دهد از همه موانع و مشکلات عبور خواهد کرد»

باید فرصت طلایی ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) را همچون گوهری گرانبها پاس بداریم و با تمام توش و توان برای اقامه این فریضه عظیم از همه هستی خود بگذریم؛ که این امر تنها به توفیق الهی میسر است.

بی‏تردید بهترین گونه اقامه عزای سالار شهیدان، بیان حقایق انکارناپذیر و واقعیات مسلم واقعه عاشورای سال 61 هجری است که بخش‏هایی از آن را می‏توان در احادیث و تذکره‏های برجای مانده از ائمه معصومین( علیهم السلام) جستجو نمود و دریافت.

شورای هیئات مذهبی استان مازندران، ضمن تسلیت این روزهای سراسر غم و اندوه ولی سرشار از معارف حقّه اهل‏بیت(ع)، از همه هیئات مذهبی، مؤمنان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت و دوستداران و دلدادگان فرهنگ ناب حسینی درخواست می‏کند بیش از پیش، مکتب شهادت و این نهضت سرخ را سرمشق و الگو برای حال و آینده خود قرار دهند.

شورای هیئات مذهبی استان مازندران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی