شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

دومین جلسه کانون مداحان بابل برگزار شد

| پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۵۰ ق.ظ

به همت تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی بابل دومین جلسه کانون مداحان این شهرستان در سال 92 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ، این جلسه که روز یکشنبه 19 خرداد ماه برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام ابراهیم قاسمیان رئیس این اداره از زحمات اعضای کانون مداحان تقدیر و تشکر کرد .

در ادامه محمد محسن زاده رئیس کانون مداحان استان وشهرستان بابل گفت :در آستانه یک انتخاب بسیار مهم قرار داریم و باید مردم را جهت شرکت و حضور یک پارچه در انتخابات دعوت کنیم .

در پایان پس از بحث و تبادل نظر مواردی همچون دعوت از مداحان هیئتی خوان ، برگزاری جلسه ای پیرامون شناسایی پیرغلامان ، تهیه دستورالعمل های کارگاه آموزش مداحی و دیدار با علماء به تصویب رسید .

مسئول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی بابل ، از اعزام بیش از 50 روحانی و مبلغ در ایام آخر ماه مبارک رجب المرجب در این شهرستان خبر داد .

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ، حجت الاسلام محمد روشن روز یکشنبه 19 خرداد ماه طی گفتگویی با روابط عمومی این اداره بیان داشت : روحانیون اعزامی از قم و همچنین مبلغین بومی به محافل و مساجد برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام موسی بن جعفر(ع) و عید بزرگ مسلمانان عید سعید مبعث اعزام و به ایراد سخنرانی پرداختند .

مسئول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی بابل به راه و روش حضرت امام خمینی (ره) اشاره و تصریح کرد: راه و روش امام راحل برگرفته از راه اهل بیت (ع) بود و همین امردر برپایی و پیروزی قیام انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت .

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

220 مسجد در مازندران مراسم معنوی اعتکاف را برگزار می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همزمان با فرارسیدن ماه نورانی رجب المرجب و ایام البیض ، از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در220 مسجد استان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ، حجت الاسلام ناصر شکریان گفت : همزمان با فرارسیدن ماه نورانی رجب المرجب و ایام البیض و اهمیت برگزاری سنت حسنه اعتکاف در سراسر کشور و با توجه به محوری بودن این مناسبت در سال 92 برنامه های این ایام در مازندران تشریح شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه افزود: برنامه ریزی و تلاش جهت مردمی بودن هر چه بیشتر مراسم اعتکاف ، برنامه ریزی جهت ایجاد سامانه مجازی به منظور ثبت نام الکتریکی معتکفان ، هماهنگی با ستاد نماز جمعه به منظور ارائه گزارش و تشویق و ترغیب مردم جهت حضور در این مراسم معنوی و توجه جدی محتوای برنامه های اعتکاف و استفاده از مبلغین تخصصی ، اساتید اخلاق و مداحان تاثیرگذار از برنامه های این ایام است.

این مسئول فرهنگی به دیگر برنامه های ایام البیض اشاره کرد و اظهار داشت : توجه بیشتر به قرآن و مباحث معرفتی و دعوت از قاریان و اساتید برجسته قرآن کریم به منظور اجرای برنامه های جذاب قرآنی ، هماهنگی با نهادها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی به منظور ایجاد تسهیلات لازم جهت شرکت کارمندان و مدیران شهرستانی در این مراسم و اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از فعالیت نامزدهای ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا از اقدامات این اداره کل در زمان اعتکاف است.

شکریان برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از قبیل قرآن ، احکام ، اعتقادی ، خاطره نویسی ، مقاله نویسی ، شعر ، عکاسی و ... ، تشکیل حلقه های بصیرت و معرفت جهت ارتقاء سطح اعتقادی و پاسخگویی به شبهات شرکت کنندگان ، تجلیل از خادمان اعتکاف و برگزیدگان مسابقات و هدایت و نظارت ائمه جماعات و دست اندرکاران مراسم معنوی اعتکاف از برنامه های مهم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه ، هماهنگی جهت برگزاری مراسم اعتکاف در ایام البیض در بیش از 220 مسجد استان ، پیگیری و هماهنگی برگزاری جشن های ویژه سالروز ولادت امام علی (ع) در هیئت های مذهبی ، مساجد و تکایا ، برگزاری جلسات با شورای هیئت های مذهبی و کانون مداحان جهت برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف و مناسبت های ماه رجب ، اعزام روحانیون به مساجد ، تهیه و تولید بروشور و پوستر اعتکاف و سالروز ولادت امام علی(ع) ، برگزاری مسابقه اعتکاف ، اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی و .... را از جمله برنامه های این اداره کل در ماه مبارک رجب و ایام اعتکاف عنوان کرد .