شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

 جمعى از مداحان اهل بیت علیهم‌السلام سراسر کشور در سالروز ولادت حضرت فاطمه‌ى زهرا (سلام‌الله‌علیها) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

متن سخنرانی آیت الله خامنه ای را می توانید از این آدرس مطالعه فرمائید.

وب گردی3

| جمعه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۰۷ ب.ظ

وب گردی 3

 فروردین ماه1393


انجمن مداحان شهرستان بابل اشعاری به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) را برای دریافت علاقمندان روی خروجی وبلاگ خود قرار داده است. همچنین اشعاری از آقای محمود ژولیده با عنوان "کیست زهرا(س)؟" را منتشر ساخته که تبرکاً می خوانیم:

...کیست زهرا آنکه عطر سیب جنّت می دهد

نام زیبایش به جان و دل محبت می دهد

کیست زهرا آنکه خلقت بی وجودش هیچ نیست

او که پیوند نبوت با امامت می دهد....

*****

وبلاگ مسجد امامزاده هاشم آهنگرکلا بزرگ در مطلبی با عنوان "من هم نامه ی حاج آقا ماندگاری ، خطاب به ریاست صدا و سیما را امضا می کنم" نامه حجه الاسلام ماندگاری به مهندس ضرغامی که مشتمل بر انتقاداتی به عملکرد این سازمان است را بازنشر داده است. اگر علاقمند به خواندن و شرکت در تائید و امضای این نامه به معنای توافق از آن انتقادات هستید می توانید به این آدرس مراجعه نمائید.

*****

هیئت محبان الرضا(ع) در قسمت "حدیث دل" سایت خود آورده:

حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند: همانا خوشبخت به معنای تمام و واقعی کسی است که علی (ع) را در زندگی خویش و پس از مرگش دوست بدارد. (دلائل الامامه، ص 7)

****

هیئت جوانان امامزاده حمزه ابوالقاسم(ع) در مطلب زیبایی، مختصری از زندگی نامه و شجره نامه امامزاده "حمزه ابوالقاسم (ع)" را آورده. این امامزاده در روستای حمزه رضا بخش لاله آباد بابل مدفون است و نسب شریف این امامزاده با پنج واسطه به امام زین العابدین علیه السلام منتهی می شود.

*****

هیئت مذهبی فرهنگی بیت الحسین(ع)بابل که حضور فعالی را در سال جدید در عرصه مجازی شروع کرده در حدیثی از امام امیرالمومنین علی علیه السلام نقل کرده است:

 هیچ چیز همچون همّت، آدمى را بلندمرتبه نمی‌گردانَد و هیچ چیز مانند شهوت او را خوار نمی‌کند.

عیون الحکم والمواعظ: ص ۴۸۴ ح ۸۹۲۸ / دانشنامه قرآن و حدیث: ج9

 

میلاد حضرت زهرا(س) کدام هیئت برویم؟

| پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۲۹ ق.ظ

                                     میلاد حضرت زهرا(س) کدام هیئت برویم؟

* در صورت تمایل برنامه های هیئت خود را جهت اطلاع رسانی به این وبلاگ ارسال نمایید*

***

مداحـان: کربلایی روح الله قاسـمیان

کـربلایی محمدرضا روحـی نژاد

پنـج شــنبه 28 فروردین 93 ســاعت 20

مازندران/امیرکلا/مهدیه/کوی شهید شـکوهی - هیئت محبان العباس امیرکلا

***

سخنران : حجت الاسلام سلطانزاده

مداح : حاج محد عرفان

شنبه 30 فروردین ساعت 21 - کوی ششدری- هیئت بیت العباس بابل

***

سخنران: حجت الاسلام انتصاری

مداحان:حاج مهدی مختاری/ حاج علی اکبری / حاج محمد رضا بذری

شنبه 30فروردین ماه ساعت  ۲۰/۴۵ - بیت الزهرا(س) امامزاده عبدالله(ع)بابل

***

شنبه 30 فروردین 1393 از نمازجماعت مغرب و عشاء

همراه با اهدا جوایز به بانوان همنام و هم لقب حضرت زهرا(س) و برگزاری مسابقه و اهدا جوایز و نیز اهدا جوایز از سوی بسیج خواهران به مادران و خواهرانی که در ویژه برنامه نوروز آستانه امامزاده هاشم ، فعالیت داشتند. 

مسجد امامزاده هاشم آهنگرکلا

***

سخنرانان: دکتر حلیمی حجه الاسلام بی آزار تهرانی

مداحان: حاج رضا بذری حاج محمدزمان یعقوبی- کربلایی علی علیپور

یکشنبه و دوشنبه 31 فروردین و اول اردیبهشت 1393 ساعت 21- مرقد علامه سعید العلمای بابل واقع در سه راه فرهنگ- هیئت محبان المعصومین(ع)

***

سخنران: حجت الاسلام صفری
مداحان:کربلایی رضا روحی نژاد، کربلایی مبین نهاوندی
یکشنبه 31/1/93 ساعت 21
 چهارراه آرامگاه معتمدی زینبیه- هیئت فدائیان رسول (ص)

اولین جلسه کانون مداحان بابل در سال 93 برگزار شد

| پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷ ق.ظ

به همت تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی بابل اولین جلسه کانون مداحان این شهرستان در سال 93 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل، این جلسه که روز چهارشنبه 27 فروردین ماه  برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام ابراهیم قاسمیان رئیس این اداره ضمن قدردانی از زحمات اعضای کانون مداحان گفت : کارها را باید با اخلاص و با طرح و برنامه و با روحیه جهادی ادامه بدهیم و نقاط ضعف و قوت کار مشخص شود .

در ادامه محمد محسن زاده رئیس کانون مداحان استان و شهرستان بابل ضمن ارائه طرح و برنامه سال 93 کانون مداحان گفت : در سال جاری باید به تمام مصوبات هر جلسه جامعه عمل بپوشانیم .

جلسه هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی مازندران برگزار شد

| پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۵۶ ق.ظ

جلسه هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی مازندران طبق جدول زمان بندی ، در دفتر شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجت الاسلام رضوی راد معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران روز سه شنبه 26 فروردین ماه در این جلسه ضمن خیر مقدم به اعضاء پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با نامگذاری سال 93 تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: فرامین رهبری وظیفه ما را در قبال اجرای طرح و برنامه های فرهنگی در سطح استان دو چندان کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی دقیق می توان عزم ملی را در مردم شکوفا کرد و فرمایشات مقام معظم رهبری را به گفتمان روز در جامعه مطرح کنیم.

نصرالله اسکندرزاده رییس شورای هیئات مذهبی مازندران نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین با بیان کلیاتی از برنامه های اجرا شده سال 92 و اولویت های طرح و برنامه سال 93 مطالب را عنوان کرد.

وی همچنین به دستور کار جلسه پرداخت و یکی از دغدغه های شورا را چاپ دوباره نشریه اختصاصی شورای هیئات مذهبی مازندران به نام سلام هیئتی که در سال های گذشته تهیه و چاپ می شد، برشمرد.

در ادامه سرهنگ فیاض معاون تشکل های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه هیئات تأثیر گذار شهرستانها را برای اجرای طرح های ستاد احیاء استان مهیا کنیم به برنامه های قابل اجرای ستاد احیاء در خصوص هیئات مذهبی پرداختند.

اولین نشست شاعران مذهبی شهرستان بابل برگزار شد

| سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹ ب.ظ

مسئول تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی بابل از برگزاری اولین نشست شاعران مذهبی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل، محمود نقویان سه شنبه 26 فروردین ماه اظهار داشت: این نشست با حضور شاعران مذهبی شهرستان بابل و با موضوع نقد، بررسی و آموزش شغر آیینی در سالن شهدا سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست که با حضور 20 نفر از شاعران برگزار شده بود، محسن زاده رییس کانون مداحان بابل و رنجبر رییس کمیته شاعران این شهرستان حضور داشتند.

کارگروه نشریه و وبلاگ در بابل برگزار شد

| سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۳۷ ب.ظ

مسئول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی بابل از برگزاری کارگروه نشریه و وبلاگ در این اداره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل، نادعلی گنجی سه شنبه 26 فروردین ماه اظهار داشت: این کارگروه با موضوع اجرایی کردن مسائل مربوط به نشریات و وبلاگ ها و همچنین بررسی مشکلات و موانع طرح اوقات فراغت و اردویی برگزار شد.

وی گفت: این کارگروه با حضور دبیر طرح اوقات فراغت شهرهای فریدونکنار، بندپی غربی و بابل در این اداره برگزار شد.

مسئول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی بابل ابراز داشت: این کارگروه مصوباتی داشت که به کارگروه استانی ارائه خواهد شد.

ویژه برنامه وفات حضرت ام البنین(س)

| يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۲۵ ب.ظ

                                   ویژه برنامه وفات حضرت ام البنین(س)


سخنران: حجت الاسلام صفری

مداح: کربلایی کاظم اکبری

یکشنبه 24/1/93  ساعت 21

هیئت کریم اهل بیت(ع)-مسجدالنبی امیرکلا

*****************

سخنران: حجت الاسلام صفری

یکشنبه 24/1/93 - ساعت 20:30

چهارراه آرامگاه معتمدی، زینبیه، هیئت فداییان رسول(ص)

انا لله و انا الیه راجعون

| چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۵۵ ق.ظ

مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن قائمی امیری امروز چهارشنبه ساعت15 از مسجد چهلستون امیرکلا تا آرامگاه شیخ علی اصغر مازندرانی(پشت شهرداری امیرکلا) برگزار می گردد.

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل درگذشت این عالم فرزانه را به محضر امام زمان و مقام معظم رهبری و مردم قدرشناس بابل و امیرکلا تسلیت عرض می کند و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت دارد.


اهم فعالیت های تشکل های دینی تبلیغات اسلامی مازندران در سال 92 تشریح شد

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران فعالیت های این واحد در سال 92 را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، سید کریم صادق نیا روز شنبه 16 فروردین ماه 93 بیان داشت: کارگاه آموزشی تخصصی مسئولین هیئات مذهبی و مداحان مازندران با حضور 300 نفر در تاریخ 30 خرداد 92 با سخنرانی حجت الاسلام دکتر توانایی استاد حوزه و دانشگاه و دکتر هاشم ورزی استاد دانشگاه در سالن اجتماعات شهید آوینی این اداره کل و گفتمان آموزشی تخصصی مسئولین هیئات مذهبی با حضور 200 نفر از مسئولین هیئات مذهبی غرب مازندران روز 17 تیر ماه 92 با سخنرانی استاد دکتر گل دوست در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور برگزار شد.

وی در ادامه از تهیه نرم افزار، کتابچه ، پوستر و ... خبر داد و افزود: تهیه نرم افزار بانوی آسمانی ویژه ولادت حضرت زهرا (س) و ارسال آن به شهرستانها حهت تکثیر و بهره برداری هیئات مذهبی از نرم افزار، تهیه 400 عدد نرم افزار و کتابچه ویژه ماه مبارک رمضان با نام نجوای رمضان و ارسال آن به شهرستان ها جهت توزیع در مساجد و هیئات مذهبی ، تهیه و چاپ 1600 عدد بنر محرم و ارسال آن به شهرستانها جهت توزیع بین هیئات مذهبی شهرهای استان و تهیه، چاپ و توزیع 2500 عدد پوستر محرم بین هیئات مذهبی سراسر مازندران از عملکرد این واحد در سال گذشته بود.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران بازدید از هیئات مذهبی استان در مشهد مقدس در دهه آخر ماه صفر در چهارمین سال پیاپی توسط استاندار ، مدیرکل تبلیغات اسلامی ، رییس شورای هیئات مذهبی ، رییس کانون مداحان و  مسئولین فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان و اهداء هدایای نقدی به هیئات مذهبی از اقدامات مهم این واحد عنوان کرد.

وی ادامه داد: کارگاه آموزشی هیئات مذهبی و مداحان مازندران با موضوع راهکارهای ترویج سبک زندگی اسلامی در خانواده با حضور حجت الاسلام دکتر توانایی استاد حوزه و دانشگاه و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با شرکت بیش از230 نفر از مسئولین هیئات مذهبی و مداحان در سالن اجتماعات شهید آوینی این اداره کل و کارگاه آموزش تخصصی مداحان اهل بیت (ع) غرب مازندران با حضور استاد روحانی از مداحان اهل بیت (ع) و از اساتید فن مداحی کشور با شرکت بیش از 150 نفر از مداحان و شاعران مذهبی غرب استان و مسئولین شهری  در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) پارک مادر شهرستان تنکابن برگزار شد.

دسته روی شهادت حضرت زهرا(س)

| چهارشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۱۸ ب.ظ

دسته روی متمرکز روز شهادت حضرت زهرا(س)

10 صبح - پنجشنبه 14 فروردین

 از سبزه میدان به سمت امامزاده قاسم(ع) بابل

اهم فعالیت های کانـون مداحـان و شاعران مذهبـی اداره کـل تبلیغـات اسلامی مـازنـدران در سال 92 تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، محمد محسن زاده مسئول کانـون مداحـان و شاعران مذهبـی مازندران روز چهارشنبه 6 فروردین ماه 93 طی گفتگویی ضمن تبریگ فرارسیدن سال نو به تشریح عملکرد این کانون در سال گذشته پرداخت و گفت: کارگاه آموزشی هیئات مذهبی و مداحان مازندران با موضوع راهکارهای ترویج سبک زندگی اسلامی در خانواده با حضور حجت الاسلام دکتر توانایی استاد حوزه و دانشگاه و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با شرکت بیش از230 نفر از مسئولین هیئات مذهبی و مداحان سراسر مازندران در سالن اجتماعات شهید آوینی این اداره کل برگزار شد.

صدور 2922 کارت شناسایی هیئات مذهبی در مازندران در سال 92

| پنجشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۴۷ ق.ظ

رییس شورای هیئات مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن تشریح فعالیت های این واحد در سال 92 از صدور 2922 کارت شناسایی هیئات مذهبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، نصرالله اسکندرزاده روز سه شنبه ۵ فروردین ۹۳ ضمن تبریک سال نو و آغاز بهار طبیت به تشریح فعالیت این مجموعه در سال گذشته پرداخت و گفت: تهیه جدول جلسات دوماهانه جلسات شورای هیئات مذهبی استان در سال 92 و ارسال آن به شهرستانها ، برگزاری جلسات هیئت رئیسه استان هر دو هفته یک بار طبق جدول زمانبندی و نشست مشترک مسئولین شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان با مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران و درخواست تعامل بیشتر اداره کل و ادارات تابعه با شورا و مداحان و تأمین اعتبار برای اجرای طرح های مصوب شورا و مداحان از فعالیت های این واحد در سال گذشته بود.

فاطمیه دوم، هیئت کجا برویم؟

| يكشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۴۱ ب.ظ

باسمه تعالی

فاطمیه دوم هیئت کجا برویم؟

برنامه های هیئات مذهبی بابل در ایام فاطمیه

این جدول با اعلان برنامه هیئت شما بروز رسانی می شود...

زمان شروع مراسم/ مکان

مداح

سخنران

نام هیئت

ردیف

یازدهم الی سیزدهم  فروردین93 / ساعت 20-

امیرکلا/مهدیه/کوی شهید شکوهی

+ اجتماع عظیم فاطمیون دو ویژه برنامه بدرقه مادر

کـاروان عزای بدرقه مادر شام شــــهادت حضرت زهـرا (س)

بعد از نماز مغرب و عشا از مهدیه بسوی گلزار شهدا

حاج حسـن روشن ضــمیر

کربلایی سـجاد مهــدی پـور

کربلایی روح الله قاسمیان

کربلایی محمدرضـا روحـی نــژاد

حجج الاسـلام صفری و درزی

هیئت محبان العباس (ع) امیرکلا

1

8-9 و10فروردین1393

مکان: گلزار شهدای شایستگان امیرکلا- ساعت 20:30

 

حاج احمد واعظی- حاج سید مهدی  میرداماد- حاج سید رضا تحویدار- حاج محمدرضا بذری-کربلایی  محمد اسداللهی

 

حجه الاسلام صادقی واعظ

 

هیئت غریب مدینه امیرکلا

 

2

12و 13 فروردین ماه 1393 ساعت 20

+ مراسم عصر شهادت 14 فروردین ماه 1393 ساعت 16

 

حاج محمد رضا بذری

کربلایی محمد اسداللهی

 

حجه الاسلام جعفرزاده

هیئت یا فاطمه الزهرا(س) بابل

3

سه شنبه و چهارشنبه 12 و 13 فروردین ساعت 21

+ ویژه برنامه عصر شهادت 14 فروردین ساعت 17

بابل- خیابان مدرس- کوی ششدری

حاج محمد عرفان

حجه الاسلام ایزده ای

هیئت بیت العباس(ع) بابل

4

دوشنبه الی پنجشنبه؛ 11الی14 فروردین- ساعت 20

بابل-سه راه فرهنگ-مرقد مطهر علامه سعید العمای بابل

حاج محمد زمان یعقوبی

حجه الاسلام مرعشی

هیئت محبان المعصومین بابل

5

چهارشنبه 13 شنبه 16-یکشنبه 17 و دوشنبه 18 فروردین 1393

امیرکلا-خ امام-محله کردکلا

آقایان غلام نژاد- گرجی- ضیاتبار- اسداللهی

حجج الاسلام محمدنسب- تقی پور-محرابیان

هیئت بیت الزهرا(س) امیرکلا

6

چهارشنبه 13/1/1393- ساعت 20:30

امیرکلا- شهرک نیما4- منزل طاهرنژاد

آقایان مهدی قلی یان و جابر گیلانیان

حجه الاسلام اویس صفری

هیئت قاسم بن الحسن(ع) امیرکلا

7