شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

۲۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

برگزاری جلسه کانون مداحان بابل

| چهارشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸ ق.ظ

به همت کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی بابل جلسه انجمن مداحان این شهرستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره  تبلیغات اسلامی بابل ، محمد محسن زاده مسئول کانون مداحان استان و بابل  روز دوشنبه 26 خرداد ماه بیان داشت : این جلسه با شرکت 100 نفر از مداحان اهل بیت (ع) شهرستان بابل برگزار شد.

محسن زاده در جمع مداحان اهل بیت (ع) با اشاره با منویات رهبری تصریح کرد : مقام معظم رهبری فرمودند مداحان حامل پیام دینی هستند  و سمت معنوی و روحانی را دارند.

محسن زاده به بیانات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون شعر اشاره کرد و گفت : شعر باید پر معنا باشد و  از آهنگ ، وزن و قافیه خوبی برخوردار باشد ، هنر یک مداح در انتخاب شعر خوب همراه با آهنگ خوب و اشارات موزون است.

هیئت محبان الزهرا (س) روستای کشتلی با همکاری دفتر امام جمعه بخش گتاب برای چهارمین سال متوالی اقدام به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف انتظار نمود.

اعتکاف انتظار فرصت ‏بسیار مناسبى است تا انسانى که در پیچ و خم‏هاى زندگی مادى غرق شده است، خود را بازیابد  و خود را در اختیار پروردگار بگذارد و تقاضا کند که او را در راه راست ثابت نگهدارد تا بتواند به دریاى بیکران انس و مهر خداوند که یکسره مغفرت و رحمت است، متصل شود. همزمان با فرارسیدن ایام نیمه شعبان 13 ، 14 و 15 ماه مبارک شعبان برابر با 21 ، 22 و 23 خرداد، مسجد امام رضا (ع) روستای کشتلی شهرستان بابل، پذیرای خیل­ کثیری از خلوت نشینان انس الهی بود که برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف انتظار رنج سفر را بر خود هموار نموده بودند.

مراسم معنوی اعتکاف انتظار در بابل برگزار شد

| يكشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۶ ق.ظ

با همکاری اداره تبلیغات اسلامی بابل و حوزه علمیه فیضیه مازندران مراسم معنوی اعتکاف انتظار در این شهرستان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی اداره  تبلیغات اسلامی  بابل ، طبق سنوات گذشته و به میمنت خجسته میلاد یگانه منجی عالم بشریت ، قلب عالم امکان ، مهدی صاحب الزمان (عج) مراسم معنوی اعتکاف با حضور آیت الله محمد فاضل مدیر حوزه علمیه فیضیه مازندران برگزار در مسجد جامع این هرستان برگزار شد .

گفتنی است ، این مراسم معنوی روزهای 21 ، 22 و 23 خرداد ماه  سال جاری برگزار شد.

مسئول هیئت فاطمه الزهرا (س) شهرستان بابل از برگزاری مناجات شعبانیه به مدت 3 شب توسط این هیئت خبر داد .

 به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل ، محمد قلبی روز شنبه 24 خرداد ماه  بیان داشت : هیئت فاطمه الزهرا (س) از هیئات فعال این شهرستان و به عنوان هیئت محوری مشغول فعالیت های فرهنگی است .

 مسئول هیئت فاطمه الزهرا (س) شهرستان بابل گفت : به منظور ترویج فرهنگ دینی و انس بیشتر با خداوند و مناجات با قاضی الحاجات ،  به مدت 3 شب  ، از شب 13 شعبان المعظم تا 15 شعبان المعظم برگزار شد  .

محمد قلبی افزود : در این مراسم معنوی خیل مشتاقان آستان حضرت دوست گرد هم جمع شدند تا آماده بهره مندی کامل از فضای ملکوتی ماه شعبان المعظم شدند و با اندوخته معنوی خود به استقبال ماه خدا یعنی ماه مبارک رمضان بروند .

گفتنی است ، عاشقان حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) شب نیمه شعبان المعظم را تا سحر به احیاء نشستند .

 

گلچینی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد حضرت ولی‌عصر ارواحنا له‌الفداه که در پایگاه اطلاع رسانی ایشان منتشر شده است:

*عید نمیه شعبان بر شما مبارک*

* این، آینده‌ی قطعی شماست

ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهی، با کمکهای معنوی غیبی و با ادعیه‌ی زاکیه و هدایتهای معنوی ولیالله‌الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامی را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدن اسلامی را برافراشته نماید. این، آینده‌ی قطعی شماست. جوانان، خودشان را برای این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهای مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند.

دیدار ایثارگران ۲۹/۰۵/۱۳۷۶

  *قبل از فرج، آسایش و راحت‌طلبی و عافیت نیست!

قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت‌طلبی و عافیت نیست... ت. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک امتحان میشوند؛ در کوره‌های آزمایش وارد میشوند و سربلند بیرون میآیند و جهان به دوران آرمانی و هدفىِ مهدی موعود(ارواحنافداه) روزبه‌روز نزدیکتر میشود؛ این، آن امید بزرگ است؛ لذا روز نیمه‌ی شعبان، روز عید بزرگ است.

دیدار با مردم قم ۳۰/۱۱/۱۳۷۰

به گزارش روابط عمومی شورای هیئات مذهبی مازندران، نصرالله اسکندزاده مسئول هیئات مذهبی مازندران، در گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی استان که روز یک شنبه 18 خرداد ماه 93 به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه برگزار شد، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی و شورای مذهبی، بهترین فضا و بستر در عرصه فرهنگ، و مدیریت جهادی و عزم ملی، هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های تاثیرگذار هیئت‌های مذهبی، افزود: در این هیئت‌ها، تکیه بر روحیه جهادی، آموزش قرآن و مبانی اسلام، فقه اسلامی، تفسیر اندیشه‌های امام خمینی(ره) و بیانات رهبری، و احیای فرهنگ عاشورایی، به‌عنوان شاخص مطرح‌اند. اسکندرزاده از وجود 80 هزار هیئت مذهبی ثبت‌شده در کشور گفت و اینکه 5 هزار هیئت در مازندران ثبت شد که اگر هر کدام از هیئت‌ها تنها یک گفتمان را تعقیب و حفظ کند؛ 80 هزار گفتمان خواهیم داشت که یک سرمایه دینی محسوب می‌شوند.

 اولین نشست فصلی شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی کل کشور در سال 1393 در روزهای شنبه بیست و چهارم و یکشنبه بیست و پنجم خرداد ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تشکل های دینی کشور (تی دی ام)اولین نشست فصلی شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی کل کشور در سال 1393 در روزهای شنبه بیست و چهارم و یکشنبه بیست و پنجم خرداد ماه با حضور روسای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی 31 استان کشور در سالن کنفرانس معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بر گزار خواهد شد.

از برجسته ترین موضوعات مورد بحث در این نشست دو روزه می توان به فرمایشات و توصیه های مقام معظم رهبری در حوزه تشکل های دینی و ستایشگران اهل بیت (ع)، وظایف مسئولان و ارکان هیئات مذهبی، رئوس فرمایشات معظم له در دیدار با مداحان و شاعران اهل بیت (ع) که مصادف با ولادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار گردید، استماع گزارشات استان ها در خصوص عملکرد حوزه فعالیت شان و برگزاری کارگاه توجیهی برای مسئولین شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی اشاره نمود.

شایان ذکر است ریاست مکرم سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت محترم امور فرهنگی و تبلیغ، رئیس سازمان دارالقران، مسئول موسسه خیمه و مسئول دفتر ادبیات هلال دیدگاه ها و راهکارهای لازم را به مخاطبین این نشست ارائه خواهند نمود.

برگزاری سومین جلسه کانون مداحان بابل در سال 93

| چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۵۲ ب.ظ

به همت تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی بابل سومین جلسه کانون مداحان این شهرستان در سال 93 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل، این جلسه که روزدوشنبه 19 خرداد ماه  برگزار شد، ابتدا محمد محسن زاده مسئول کانون مداحان استان و بابل ضمن قدردانی از زحمات اعضای کانون مداحان گفت : کارها را باید با اخلاص و با طرح و برنامه و با روحیه جهادی ادامه بدهیم و نقاط ضعف و قوت کار مشخص شود .

در پایان پس از بحث و بررسی مواردی همچون ، پیگیری تاسیس آموزشگاه مداحی ، پیگیری در خصوص تهیه زمین  برای ساخت خانه مداحان به تصویب اعضاء حاضر در جلسه رسید .

گفتنی است ، جدول زما نبندی جلسات و سررسید سال 93 به اعضاء کانون مداحان اهداء شد .

 

اولین جلسه کمیته تشخیص صلاحیت تخصصی مداحان استان جهت صدور کارت شناسایی با حضور اعضای کمیته درسالن جلسات شهدای اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

 به گزارس روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ، سید کریم صادق نیا کارشناس تشکلهای دینی این اداره کل 18خرداد 93 اظهار داشت : اولین جلسه کمیته تشخیص صلاحیت تخصصی مداحان استان جهت صدور کارت شناسایی با حضور اعضای کمیته درسالن جلسات شهدای اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

 وی با تاکید به اینکه سطح بندی مداحان اهل بیت با احتساب دستورالعمل یک نیاز ضروری است خاطر نشان کرد :با توجه به سطح بندی مداحان ، میشود آمار دقیق تری از مداحان جهت استفادهای بهتر از برنا مه های فرهنگی از آنها استفاده کرد.

وی در ادامه افزود دراجرای طرح نباید شتابزده وبا عجله عمل کرد وحتما باید تبعات این طرح لحاظ شود واجرای این طرح باعث می شود که مداحان سطوح پایین تر خودشان را به درجات بالاتر برسانند

صادق نیا در پایان  تاکید کرد : کمیته تشخیص صلاحیت مداحان از 5 نفر کارشناس امر مداحی متشکل که ائم از کارشناس قرآن وادعیه – آوا ونغمه شناسی –شعر آیینی – تاریخ اسلام و مقتل – کارشناس احکام  می باشد .

با همکاری اداره تبلیغات اسلامی بابل و حوزه علمیه فیضیه مازندران مراسم معنوی اعتکاف انتظار در این شهرستان برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی اداره  تبلیغات اسلامی  بابل ، محمود نقویان مسئول تشکل های دینی این اداره روز سه شنبه 20 خرداد ماه بیان داشت : طبق سنوات گذشته و به میمنت خجسته میلاد یگانه منجی عالم بشریت ، قلب عالم امکان ، مهدی صاحب الزمان (عج) مراسم معنوی اعتکاف با حضور آیت الله محمد فاضل مدیر حوزه علمیه فیضیه مازندران برگزار می شود .

گفتنی است ، این مراسم معنوی روزهای 21 ، 22 و 23 خرداد ماه  سال جاری در  مسجد جامع شهرستان بابل برگزار می شود .

کمیسیون حل اختلاف شورای هیئات مذهبی بابل تشکیل شد

| يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۵۶ ب.ظ

به منظور کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی و در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی، کمیسیون حل اختلاف بین هیئات مذهبی، تشکیل شد.

براساس بند پنجم مأموریت‌های شورای هیئات مذهبی مندرج در اساسنامه، رسیدگی و رفع اختلافات و نیز حل و فصل اموری که بین هیئات مذهبی ماهیت قضایی ندارند، به کمیسیون حل اختلاف واگذار می‌گردد.

اعضای کمیسیون متشکل از رییس اداره تبلیغات اسلامی، کارشناس تشکل های دینی، اعضای شورای هیئات مذهبی و یک نفر از اعضای معتمد هیئت مذهبی محوری می‌باشد.

باسمه تعالی

آمار شرکت‌کنندگان اعتکاف رجبیه سال 1393 شهرستان بابل

ردیف

شهر

بخش

برگزاری(مسجد)

‌برادر

خواهر

کل

1

آغوزبن

مرکزی

جامع

21

32

53

2

ارمک

گتاب

جامع

18

11

29

3

امیرکلا

مرکزی

جامع دیوکلا

36

0

36

4

امیرکلا

مرکزی

چهلستون

40

47

87

5

امیرکلا

مرکزی

جامع

47

100

147

6

بابل

مرکزی

ابوالفضل(ع)

110

170

280

7

بابل

مرکزی

کاظم‌بیک

90

99

189

8

بابل

مرکزی

محدثین

0

434

434

9

بابل

مرکزی

آیت‌الله روحانی

199

54

253

10

بالا گتاب

گتاب

جامع

30

55

85

11

بالابیشه‌سر

مرکزی

صاحب‌الزمان(عج)

10

15

25

12

بالامحله ولوکلا

گتاب

ولیعصر(عج)

85

100

185

13

بیدآباد

مرکزی

امام سجاد(ع)

50

0

50

14

پایین بیشه‌سر

مرکزی

علی‌ابن ابیطالب

50

41

91

15

پایین روشن‌آباد

مرکزی

المهدی(عج)

31

52

83

16

پایین‌حیدرکلا

مرکزی

قمربنی‌هاشم(ع)

23

51

74

17

پایین‌گتاب

گتاب

جامع بیل‌پی

4

72

76

18

تاج دوله

لاله‌آباد

ولیعصر(عج)

20

43

63

19

تلیکران

لاله‌آباد

فاطمیه

8

51

59

20

چاری

مرکزی

صاحب‌الزمان(عج)

120

160

280

21

حکیم‌آباد

مرکزی

النبی

11

5

16

22

حمزه‌کلای شش‌پل

مرکزی

صاحب‌الزمان(عج)

20

9

29

23

دانشگاه علوم‌پزشکی

مرکزی

امام علی(ع)

42

78

120

24

دانشگاه نوشیروانی

مرکزی

الرسول(ص)

100

20

120

25

درزیکلای‌ آخوندیپایین

گتاب

ولیعصر(عج)

32

68

100

26

درزیکلای نصیرایی

گتاب

مهدیه

28

38

66

27

درونکلای غربی

بابلکنار

امیرالمؤمنین(ع)

26

73

99

28

درویش‌خیل

مرکزی

فاطمه‌الزهرا(س)

21

0

21

29

درویش‌خیل(روستا)

مرکزی

فاطمه‌الزهرا(س)

35

45

80

30

رمنت

مرکزی

امام حسین(ع)

45

95

140

31

سلطان محمدطاهر

مرکزی

مسجد حوزه علمیه فیضیه

50

10

60

32

سیاهکلامحله شرقی

مرکزی

جواد‌الائمه

25

30

55

33

شاره

لاله‌آباد

جامع

25

25

50

34

شهرک امام رضا(ع)

مرکزی

ولیعصر(عج)

24

47

71

35

شهیدعبدالله

لاله‌آباد

صاحب‌الزمان(عج)

17

0

17

36

طلوت

بابلکنار

جامع

19

25

44

37

کریم‌کلا

لاله‌آباد

جامع کریم‌کلا

18

22

40

38

گنج‌افروز

مرکزی

شهدا

12

65

77

39

مرزیکلا

بابلکنار

جامع

5

31

36

40

منصورکنده

مرکزی

امام حسن عسکری

20

11

31

41

موزیرج

مرکزی

امام علی‌النقی(ع)

31

73

104

42

میرودپشت

مرکزی

چهارده معصوم

50

60

110

43

هریکنده

مرکزی

ولیعصر(عج)

14

26

40

 

 

 

جمع کل

1662

2443

4105

اداره تبلیغات اسلامی بابل

میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان

| جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۰۷ ب.ظ

میلاد حضرت علی اکبر(ع) هیئت کجا برویم؟

این مطلب با اعلان برنامه هیئت شما، بِـروز می گردد...


0

0

0


جشن میلاد امام مهدی(عج) کجا برویم؟!

| جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۰۲ ب.ظ

جشن نیمه شعبان، میلاد امام زمان(عج)، کجا برویم؟!

***

جشن میلاد امام عصر(عج) همراه با سخنرانی و مولودی خوانی

جمعه 23 خرداد- یک ساعت قبل از نماز جمعه

مکان: مصلی بزرگ بابل

***

ایستگاه صلواتی * مراسم نورافشانی *

 غرفه نقاشی کودک همراه با جایزه  * قرعه کشی اسامی مبارک مهدی 

عصر پنج شنبه 22 خرداد لغایت عصر شنبه 24 خرداد

مکان: ابتدای خیابان شهید نواب صفوی

هیئت عاشقان اهل بیت(ع)

***

مدیحه سرای: کربلایی ابوالفضل حجتیان

 همراه با سخنرانی؛

پنجشنبه 22 خرداد، ساعت21

مکان: پیرعلم، جنب پیرایشگاه حمید، کوچه اوصیاء، منزل آقای حسینی

هیئت محبان الرضا(ع) 

***

چهارمین دوره اعتکاف انتظار

21 لغایت 23 خرداد

هیئت محبان الزهرا(س) کشتلی

***

ایستگاه صلواتی نیمه شعبان

عصر پنجشنبه 22 خرداد 

جنب گلزار شهدای دیوکلا 

هیئت انصارالمهدی عج دیوکلا

***

ایستگاه بزرگ صلواتی 

مقابل استادیوم آزادی بابل 

پنج شنبه بعد از ظهر 

 هیات زینبیون شهرستان بابل

***

سخنران : حجت الاسلام صالحیان

مداح :  حاج محمد عرفان

پنجشنبه 93/03/22

ساعت 21:30

هیئت بیت العباس(ع)

***

ویژه برنامه احیای شب نیمه شعبان

پنجشنبه 22 خرداد ماه - ساعت 23

به همراه سخنرانی حجت الاسلام نصوری

و مداحی حاج محمدرضا بذری

بیت الزهرا(س) امامزاده عبدالله(ع)بابل

هیئت یا فاطمه الزهرا(س)

***

ایستگاه صلواتی

عصر پنجشنبه  22 خرداد

مراسم جشن نیمه شعبان در مسجد

پنجشنبه 22 خرداد 1393

همراه با سخنرانی و مولودی خوانی و ...

از  نمازجماعت مغرب

روستای آهنگرکلابزرگ ، مسجد امامزاده هاشم

***

این برنامه، با اعلان برنامه هیئت شما بروز می شود پس ما را از برنامه های فرهنگی-مذهبی هیئت خود بی خبر نگذارید

به همت کانون تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ، اولین جلسه نمایندگان رابطین فرهنگی هیئات مذهبی شهرهای مازندران در سال 93 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ، حجت الاسلام رحمت الله  رضوی راد از برگزاری  اولین جلسه نمایندگان رابطین فرهنگی هیئات مذهبی شهرهای مازندران مورخه 13خرداد 93 در این اداره کل خبر داد .

وی در این جلسه ضمن تبریک ایام ولادت امام سجاد (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) اظهار داشت : امام سجاد (ع) در شرایط بسیار سخت امامت مسلمین را بعهده گرفت و در آن شرایط دشوار توانست با پرورش نیروهای ارزشی و مومن و متعهد موج معنوی و اسلامی را در آن زمان ایجاد کند .

رضوی راد خاطر نشان کرد : با توجه به هجمه های مختلف علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم دشمن ، باید هیئات مذهبی به معارف دینی و سیاسی و اجتماعی  مجهز و در مقابل تهدیدها و آسیب های دشمن مقابله کنند .

معاون امور فرهنگی پژوهشی و آموزشی استان ضمن پرداختن به مسئولیت رابطین فرهنگی در هیئات تاکید کرد : رابطین فرهنگی باید اتاق فکر هیئات باشند و در واقع نقش تغذیه فکری هیئات را ایفاء کنند .

گفتنی است در پایان این جلسه انتخابات تعیین ریئس نمایندگان رابطین فرهنگی استان  انجام شد که محمد علی پور از محمودآباد حائز بیشترین آراء در این انتخابات شد .

ابلاغیه ماه شعبان صادر شد

| پنجشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۴۱ ب.ظ

ابلاغیه شماره 4 برنامه های مناسبتی با عنوان نیمه شعبان تشکل های دینی و مراکز فرهنگی، از سوی معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی صادر گردید.

به گزارش پایگاه خبری تشکل های دینی کشور (تی دی ام) با توجه به اعیاد شعبانیه و بخصوص نیمه شعبان ابلاغیه ای از سوی معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی صادر گردید، در این ابلاغیه آمده است:

ماه شریف شعبان برای سالک الی الله بسیار باارزش است یکی از شبهای قدر در این ماه می باشد همین بس که ماه رسول خدا (ص) بوده و حضرتش فرمودند : شعبان ماه من است آری در میان مناسبت های مذهبی شادی محور شیعیان ، نیمه شعبان از لحاظ فعالیت و مشارکت همه جانبه شیعیان در گرامیداشت مقام حضرت مهدی (عج) یک آیین بی نظیر است.

در این ابلاغیه به معرفی موسسه ها ، مراکز مطالعاتی و تبلیغاتی مهدویتی ، کتب مربوط به مهدویت ، علماء و دانشمندان مهدویت و کتابخانه های تخصصی و نرم افزار های مرتبط و نیز استفاده از ظرفیت های رسانه های جمعی و شبکه بزرگ تبلیغی جهت پوشش خبری و توجه افکار عمومی مردم به پیوند امت و امامت تاکید شده است

گفتنی است که این ابلاغیه جهت اجرا در واحدهای استانی و شهرستانی تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی از سوی معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی صادر گردیده است.

انسان ۲۵۰ ساله | امام سجاد علیه‌السلام و کادرسازی

| سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۱۹ ب.ظ

رهبر انقلاب: در کلمات امام سجاد (علیه السلام) توجه به کادرسازى است... ایشان سى‌وپنج سال زحمت کشید و کار را به این‌جا رساند که  وقتى در سال نودوپنج هجرى آن حضرت وفات کردند، امام باقر در میان جمع کثیرى از شیعیان و محبان اهل‌بیت قرار گرفت، و این از برکات امامت و جهاد و تلاش آن بزرگوار بود. حضرت یک مجموعه‌ى مؤمن صالحى که بتوانند قاعده‌اى بشوند براى کارهاى آینده به وجود ‌آورد. این، زندگى امام سجاد (علیه السلام) است.        ۶۷/۰۶/۰۴ و  ۶۵/۰۴/۲۸


ضمن پوزش و تشکــر از هیئاتی که در ایام ولادت امام حسین(ع) مراسم جشن برگزار کردند و ما موفق به اطلاع رسانی آنها نشدیم، امیدواریم قصور در این امر، در اطلاع رسانی جشن های نیمه شعبان هیئت شما جبران گردد.

«مسئول وبلاگ»

*****************************************************************

میلاد حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) هیئت کجا برویم؟


 سخنران: حجت الاسلام محرابیان

  مداح: حاج محمدرضا بذری

جمعه 9 الی 12 خرداد ماه - ساعت 21:15

بیت الزهرا(س) امامزاده عبدالله(ع)بابل

****

سخنران : حجت الاسلام حبیبی

مداح : حاج محمد عرفان

شنبه ، یکشنبه ، دوشنبه -10 الی12 خرداد

بیت العباس-ساعت 21

****

ذاکرین: برادران امیر و جابر پورصادق

دوشنبه 12 خرداد-ساعت 21

محله کردکلا-حسینیه محل

هیئت بیت الزهرا(س) امیرکلا

مسئول کانون فرهنگی مذهبی ملا محمد اشرفی بابل از برگزاری ایستگاه صلواتی ویژه ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این شهرستان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل ، علی پور روز یک شنبه 11 خرداد ماه بیان داشت : به مناسبت خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع)  و ترویج فرهنگ حسینی این ایستگاه صلواتی برگزار شد .

مسئول کانون فرهنگی مذهبی ملا محمد اشرفی بابل افزود : برگزاری چنین مراسم هایی در واقع نوعی ترویج و توسعه فرهنگ زیبا و لطیف اهل بیت (ع) و به ویژه سیره ملکوتی اباعبدالله الحسین (ع) است .

 

مسئول تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی بابل از برگزاری سومین جلسه شورای هیئات مذهبی این شهرستان در سال 93 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل، تاصر نوربخش روز دوشنبه 12 خرداد ماه بیان داشت :در این جلسه ابتدا حجت الاسلام ابراهیم قاسمیان  سرپرست این اداره ضمن تشکر از اعضای شورای هیئات مذهبی بر حضور این اعضاء هفته ای یکبار در دفتر شورا تاکید داشت. 

مسئول تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی بابل افزود :در پایان پس از تبادل و نظر مواردی همچون حضور هفتگی اعضای شورا در دفتر شورا ، انتخاب محمد قلبی به عنوان مسئول مالی شورا ، انتخاب پور مهدی گنجی به عنوان مسئول فرهنگی شورای هیئات مذهبی و بازدید از هیئات مذهبی  به تصویب اعضا حاضر در جلسه رسید.

اطلاعیه

| شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۲۹ ب.ظ

اطلاعیه

برپایی مواکب عزاداری در ایام اربعین حسـینی در مناطق مرزی

و کشـــــور عـــــــراق

با عنایت به اشتیاق حضور شیعیان جهان و ایران اسلامی در پیاده روی اربعین و نمایش اوج شور و شعور حسینی و تعامل و همکاری و سامان دهی تشکل های مردمی به ویژه هیئات مذهبی فعال جهت برپایی مواکب عزاداری، پذیرایی و امورات فرهنگی در مسیر پیاده روی از مناطق مرزی ایران و عراق ویژه نجف و کربلا، هیئات مذهبی که در این زمینه دارای سوابق عملیاتی، اجرایی و توانایی و مدیریت برپایی موکب هستند، در اسرع وقت به اداره تبلیغات اسلامی بابل مراجعه نموده یا با شماره تلفن 2294485 تماس حاصل فرمایند.

واحد تشکل های دینی

اداره تبلیغات اسلامی بابل

هیئات مذهبی از وسیع ترین شبکه های دینی مردمی

| چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۵۱ ب.ظ

کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران :

هیئات مذهبی از وسیع ترین شبکه های دینی مردمی در سطح جامعه هستند.

سیدکریم صادق نیا گفت ، هیات مذهبی از وسیع ترین شبکه های دینی مردمی در سطح جامعه هستند و در خط مقدم جبهه فرهنگ نقش آفرینی می کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران سیدکریم صادق نیا کارشناس تشکلهای دینی این اداره کل 7خرداد 93 در جلسه پرسنلی ضمن خیرمقدم و تبریک بعثت نبی مکرم اسلام اظهار داشت : خط مقدم در جبهه فرهنگی علیه دشمنان قسم خورده به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و  یکی از وسیع ترین شبکه های دینی مردمی در سطح جامعه هیات مذهبی ، کانون مداحان اهل بیت(ع) ، کانون های فرهنگی و تبلیغی و انجمن های اسلامی هستند .

http://farsi.khamenei.ir//ndata/home/1390/13900409216c31ec.jpgدر آستانه سالروز بعثت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام،‌ حضرت محمدمصطفی صلوات‌الله علیه و آله، پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب، گلچینی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در این‌باره، منتشر کرده است:

*یک درس فراموش‌نشدنی

یادآوری بعثت به معنای یادآوری یک حادثه‌ی تاریخی نیست -این آن نکته‌ای است که ما باید در مواجهه‌ی با این حادثه‌ی بزرگ و این خاطره‌ی ارجمند بشری و انسانی همیشه به یاد داشته باشیم- بلکه تکیه‌ی بر این خاطره‌ی پرشکوه در حقیقت تکرار و مرور یک درس فراموش نشدنی است در درجه‌ی اول برای خود امت اسلامی؛ چه آحاد امت، چه برجستگان و نخبگان امت -سیاستمداران، دانشمندان، روشنفکران- و در درجه‌ی بعد برای همه‌ی آحاد بشریت. این، تکرار یک درس است، تکرار یک سرمشق است، یادآوری یک حادثه‌ی درس آموز است.

دیدار مسئولان نظام به مناسبت مبعث حضرت رسول اعظم (ص) ۰۹/۰۵/۱۳۸۷

جلسه کانون مداحان بابل-5خرداد- برگزار شد

| دوشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۰ ق.ظ

به همت کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی بابل جلسه انجمن مداحان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره  تبلیغات اسلامی بابل ، محمد محسن زاده مسئول کانون مداحان استان و بابل  روز دوشنبه 5 خرداد ماه بیان داشت : این جلسه با شرکت 100 نفر از مداحان اهل بیت (ع) شهرستان بابل با حضور استاد قاسم رضایی برگزار شد.

محسن زاده در جمع مداحان اهل بیت (ع) به ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) اشاره و تصریح کرد : شهادت امام موسی بن جعفر (ع) را در پیش داریم و همه باید خودمان را برای عزا داری آن امام همام آماده کنیم و با انتخاب اشعار پر محتوا و جانسوز ، مصیبت حضرت امام موسی کاظم (ع) را بازگو کنیم و انشاالله از فیوضات معنوی حضرت امام موسی کاظم (ع) بهره مند شویم .

گفتنی است ، در پایان این برنامه استاد قاسم رضایی ( عضو بسیج مداحان کشور ) پیرامون اصول مداحی از جمله قدرت بیان ، رسا وشفاف بودن ، قابل عمل، دلنشین ، قابل فهم وساده بودن اشعار مداحی مطالبی را ارائه داد .

 

1-رهبر انقلاب: یک آدمى که فقط مسأله مى‌گوید، کارى به حکومت و مبارزه‌ى سیاسى ندارد که زیر چنین فشارهایى قرار نمى‌گیرد . ...ما خیال مى‌کنیم موسى‌بن‌جعفر علیه السلام، یک آقاى مظلوم بى سر و صداى سر به زیرى در مدینه بود و رفتند او را زندانى کردند و بعد مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس، قضیه این نبود. قضیه یک مبارزه‌ى طولانى تشکیلاتى، یک مبارزه‌اى با داشتن افراد زیاد در تمام آفاق اسلامى بود.      ۶۴/۰۱/۲۳

2-فیلم بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نمازجمعه درباره حضرت امام موسی کاظم(ع) را در این آدرس  مشاهده فرمائید.

مسئول کانون مداحان بابل از دیدار اعضای کانون مداحان با معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل ، محمد محسن زاده روز شنبه 3 خرداد ماه تصریح کرد : به منظور رسیدگی و ارائه گزارش کار  فعالیت های سال 92 ، اعضای کانون مداحان بابل  با رجب علی ملایی رییسی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کردند ....