شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

۲۶ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

وب گردی6

| سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۱۵ ب.ظ

وب گردی6

تیرماه 1393

در ششمین ایستگاه از قطار وب گردی، به ماه تیرماه رسیدیم که با مناسبت های مذهبی مهمی من جمله ماه مبارک رمضان، شهادت امیرالمومنین(ع) و ولادت امام مجتبی(ع) و... مصادف شده است. لذا همانطور که انتظار می رفت هیئات در این ماه حداکثر تلاش خود را جهت آماده سازی بستر استفاده جوانان و مومنان شهر و روستا انجام داده اند. در ادامه بخشی از این فعالیت ها را در عرصه مجازی مشاهده و مطالعه می فرمایید: 


1-وبلاگ انجمن مداحان بابل که ماه پرکـــاری را مانند سایر وبلاگهای مذهبی پشت سر گذاشته، اقدام به انتشار اشعار زیبایی در خصوص مناجات های ماه مبارک رمضان نموده و همچنین نوحه ها و اشعار شهادت حضرت علی(ع) را نیز در این پایگاه ، بارگزاری کرده است. گفتنی‌ست که بعضی از اشعار به زبان فارسی-مازندرانی سروده شده است.

ای خدای مهربان                من یکی از عاصیان

پشت این در آمدم خوانم تورا         آمدم تا آنکه بخشائی مرا     

یا رب       العفو  العفو 2

من بیمومه تو هم شه در ره مه رو واهکن

من گرفتار گنامه تو مره رسوا نکن

ای خدا ته بندومه                 من ته جا شرمندومه

یارب     العفو    العفو2

برای مطالعه و دریافت اشعار بیشتر به این نشانی مراجعه فرمائید.

***

2- وبلاگ هیئت جوانان امامزاده حمزه ابوالقاسم(ع) در این ماه علاوه بر پست های تصویری زیاد اقدام به انتشار مجموعه ی کامل دعای روزهای ماه مبارک رمضان بهمراه ترجمه ی فارسی نموده است.

***

جلسه طرح مستشهدین عاشورا با هدف ثبت واقعه عاشورا در سازمان ملل ، با حضور حجت الاسلام ناصرشکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی مازندران ، جلسه طرح مستشهدین عاشورا با هدف ثبت واقعه عاشورا در سازمان ملل ، با حضور حجت الاسلام ناصرشکریان  مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران  ، روسای ادارت، کارشناسان فرهنگی ، رییس شورای هیئات مذهبی و  رییس کانون مداحان شهرهای بابل ،  سوادکوه ، قائمشهر، سیمرغ ، بابلسر در روز سه شنبه 31 تیر ماه 93 در اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران  برگزار شد.

برنامه های هیئات در ماه ضیافت الهی

| سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۱ ق.ظ

برنامه های هیئات مذهبی در ماه مبارک رمضـــان

*این لیست با اعلان برنامه شما بروز می شود*

***

مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در هیئت بیت العباس (ع)

زمان: یکشنبه  93/05/05

مداح : حاج محمد عرفان

 ساعت شروع مراسم:  23:30 

مکان: کوی ششدری 

***

15 شب در حسینیه هیئت عاشقان اهل بیت(ع) خیابان نواب 

زمان: از 14 لغایت30 رمضان (21 تیر الی 6 مرداد)  - ساعت 10 الی 11:30 شب

سخنرانان: حجج اسلام حسینی، منیری، حیدریان، قنبرزاده و آقایان اعتصامی، جبارپور، منصف، نقویان و گرجی

مکان: سیدجلال-مومن آباد- کوچه جلال3- حسینیه محبان الابالفضل(ع)

***

مدیر هیئت مذهبی یا فاطمه الزهرا(س) بابل از برگزاری مراسم معنوی شب های قدر در این شهرستان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل ، محمد قلبی روز دوشنبه 30 تیر ماه تصریح کرد : مراسم  معنوی شب های قدر در جوار ملکوتی امام زاده عبدالله (ع) این شهرستان برگزار شد .

مدیر هیئت مذهبی یا فاطمه الزهرا(س) بابل افزود :  این مراسم همراه با سخنرانی آیت الله توکل استاد اخلاق حوزه های علمیه قم و زمزمه دعا و مناجات و اعمال ویژه شب های قدر با حضور مشتاقان و شیفتگان اهل بیت (ع) برگزار شد.

گفتنی است ، هیئت یا فاطمه الزهرا(س) از هیئات محوری و فعال این شهرستان است .

گردهمایی مداحان و شعرای اهل بیت(ع)

| يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۴۳ ق.ظ

بدینوسـیله از همه مادحین و شعرای اهل بیت علیهم السلام و علاقمندان به این عرصه نورانی، دعوت به عمل می آید:

امیرالمؤمنین شاخص حکومت در یک جامعه‌ی پیشرفته، وسیع، متمدن و ثروتمند را معین کرد. امیرالمؤمنین با رفتار خود خواست اثبات کند که در وضعیت [جامعه پس از پیامبر] هم می‌شود اصول را زنده کرد. این، کار بزرگ امیرالمؤمنین است. می‌خواهد به دنیا نشان دهد که اصول اسلامی در همه‌ی شرایط قابل پیاده شدن است.۱۳۸۳/۰۸/۱۵           

       

۱۲ توصیه برای استفاده بهتر از لیالی قدر

| جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۳۴ ق.ظ

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر ماه مبارک رمضان برخی از توصیه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای استفاده‌ی هرچه بهتر و کامل‌تر از این فرصت گران‌بها را منتشر کرده که در ادامه می خوانیم:



1- با آمادگی معنوی وارد شب قدر شوید

در ماه رمضان هم - در همه روزها و شبها - دلهایتان را هرچه می توانید با ذکر الهی نورانی تر کنید، تا برای ورود در ساحت مقدّس لیلةالقدر آماده شوید، که: «لیلةالقدر خیر من الف شهر. تنزّل الملائکة والرّوح. فیها بإذن ربّهم من کل امر». شبی که فرشتگان، زمین را به آسمان متّصل می کنند، دلها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منوّر می کنند. شب سِلم و سلامت معنوی - سلامٌ هی حتّی مطلع الفجر - شب سلامت دلها و جانها، شب شفای بیماریهای اخلاقی، بیماریهای معنوی، بیماریهای مادّی و بیماریهای عمومی و اجتماعی که امروز متأسفانه دامان بسیاری از ملتهای جهان، از جمله ملتهای مسلمان را گرفته است! سلامتی از همه اینها، در شب قدر ممکن و میسّر است؛ به شرطی که با آمادگی وارد شب قدر شوید.05/09/1376

2-ساعات لیله القدر را مغتنم بشمارید

قدر لیلةالقدر را باید دانست، ساعات آن را باید مغتنم شمرد و کاری کرد که ان‌شاءاللَه قلم تقدیر الهی در شبهای قدر برای کشور عزیز و آحاد ملت ما تقدیری آن‌چنان که شایسته مردم مؤمن و عزیز ماست، رقم بزند.23/08/1383

مساجد میزبان اعتکاف رمضان-بابل 1393

| پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲ ب.ظ

باسمه‌تعالی

اسامی مساجد برگزارکننده اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان شهرستان بابل/ سال 1393

   

ردیف

نام محل و مسجد

نام مسئول اعتکاف

تلفن همراه

زمان

1

مسجد جامع بابل

(با حضور آیت‌الله فاضل)

قنبری

09113141332

28 تیر تا 6 مرداد

2

مسجد جامع امیرکلا

رئیسیان

09111149119

3 مرداد تا 5 مرداد

3

مسجد جامع بندرکلای امیرکلا

اسماعیلی

09112159812

3 مرداد تا 5 مرداد

4

مسجد محدثین

ابراهیمیان

09113558779

31 تیر تا 2 مرداد

5

مسجد جامع دیوکلا

احمدی

09114131482

31 تیر تا 2 مرداد

6

حضرت ولیعصر(عج) رمنت

بلبلی

09112156427

28 تیر 6 مرداد

 

اداره تبلیغات اسلامی بابل

به همت تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی بابل چهارمین جلسه کانون مداحان این شهرستان در سال 93 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل، این جلسه که روزیکشنبه 22 تیر ماه  برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام ابراهیم قاسمیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بابل ضمن خیر مقدم و تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) توفیقات لیالی قدر را برای همه اعضاء از خداوند منان خواستار شد .

محمد محسن زاده مسئول کانون مداحان استان و بابل ضمن قدردانی از زحمات اعضای کانون مداحان تبریک ولادت آقا امام حسن مجتبی (ع) و قبولی طاعات و عبادات گفت : با توجه به منویات مقام معظم رهبری کارهای ما باید با اخلاص و با طرح و برنامه و با روحیه جهادی باشد .

برگزاری دوره آموزشی اصول مداحی بابل

| سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۵۵ ب.ظ

مسئول کانون مداحان بابل از برگزاری دوره آموزش اصول مداحی ویژه نوجوانان و جوانان در آموزشگاه مداحی ذریه الرسول (س) این شهرستان خبر داد .
به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل ، محمد محسن زاده مسئول کانون مداحان استان و شهرستان بابل روز سه شنبه 24 تیر ماه بیان داشت : اولین جلسه  دوره آموزشی اصول مداحی با استقابل خوب نوجوانان و جوانان ین شهرستان برگزار شد .

مسئول کانون مداحان بابل افزود : 70 نفر از نوجوانان و جوانان  این شهرستان در دوره آموزش مداحی  که در دو مقطع سنی زیر 15  سال و بالای 15 سال و زیر نظر سید مجتبی حبیبی  یکی از مادحین اهل بیت(ع) برگزار می شود شرکت کردند . 

طرح بین‌المللی مستشهدین عاشورا

| سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۰۸ ب.ظ

طرح بین‌المللی مستشهدین عاشورا

ثبت واقعه عاشورا  به عنوان روز جنایت جنگیِ دشمنان اسلام

 بار دیگر شجره خبیث و پستِ انسان‌نماهای جنایتکار، در آشفته‌بازار نامردی‌ها، سر برون آورده و در دنیای زر و زور و تزویرِ ایادی استکبار، خودنمایی می‌کند. باطل را حق جلوه می‌دهند و بنام حقوق بشر انسان‌ها را در آتش فتنه به خاک و خون می‌کشند و به ادعای دفاع از انسانیت به قتل عام انسان‌های بی‌گناه می‌پردازند و با اسلام ساختگی خود، مردم را زنده زنده می‌سوزانند، گردن می‌زنند و جگر پاره به دندان می‌گیرند و بر این شقاوت و سنگ‌دلی افتخار هم می‌کنند و وقیحانه‌تر این‌که خود را از نسل یزید و شمر هم می‌دانند.

در فضای غبارآلود فتنه، اعتقادات مردم را نشانه گرفته و در صدد حذف الگوی انسانیت، غیرت و عدالتند و لکه ننگ و جنایت خود را به نام ارزش و افتخار و جشن به خورد جامعه جهانی می‌دهند.

گویی باز صدای هل من ناصر ینصرنی امام حسین علیه‌السلام به گوش می‌رسد و بر اهل طریق خصوصاً هیئات مذهبی که رسالت قیام ارزشمند امام حسین علیه‌السلام را بر دوش می‌کشند شایسته است با حضور فعال در صحنه، نام خود را در فهرست پیروان عاشورا ثبت نمایند و برای همیشه دشمن را در حمله به مقدسات دینی و مذهبی ناکام بگذارند.

با ثبت‌نام میلیونی یاوران امام حسین(ع) در سایت www.ashoora.org   بار دیگر عاشورا را به عنوان روز جنایت جنگی دشمنان اسلام در جهان ثبت نماییم. شروع رسمی ثبت امضا از تاریخ 28 تیرماه 1393 می‌باشد.

شیوه‌ی امام حسن علیه‌السلام افشای خط نفاق بود.                              رهبر انقلاب ۱۳۵۹/۵/۶


تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان 93 در بابل

| شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۱۶ ب.ظ

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بابل برنامه فرهنگی ماه مبارک رمضان این شهرستان را تشریح کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل ، حجت الاسلام ابراهیم قاسمیان روز شنبه 21 تیر ماه  با اشاره به اهمیت تبلیغ و ترویج معارف اسلامی در سطح جامعه و لزوم اجرای برنامه های فرهنگی ، ‌بیان داشت : با توجه به اهمیت ماه مبارک تعداد 200 نفر مبلغ و مبلغه به مساجد شهر و روستای بابل اعزام شدند .

جلسه انجمن مداحان بابل برگزار شد

| جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۶ ب.ظ

مسئول کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی بابل از برگزاری جلسه انجمن مداحان در ماه مبارک رمضان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل ،  محمد محسن زاده روز پنجشنبه 20 تیر ماه بیان داشت : جلسات هفتگی انجمن مداحان در ایام ماه مبارک رمضان به صورت یک شب در میان در منازل بعضی از مداحان و یا در مسجد 14 معصوم (ع) این شهرستان  در حال برگزاری است .

مسئول کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی بابل افزود : در جلسات هفتگی انجمن مداحان  نقاط ضعف و قوت آنها در ارائه مطلب بیان می شود و درپایان یکی از مداحان  اهل بیت  عصمت و طهارت(ع) در مدح و منقبت ائمه(ع) به مدیحه سرایی می پردازد .

گفتنی است ، تا به حال 5 جلسه انجمن مداحان در ایام ماه مبارک رمضان برگزار  شد .

 

حضرت خدیجه کبری(س) در بیانات رهبر معظم انقلاب

| چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۱۴ ب.ظ

حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها اولین بانوی مسلمان

خدیجه‌ى کبرى علیها‌الصلاةوالسلام در آغاز اسلام ایمان آورد؛ بزرگترین حرکت را به عنوان یک بانوى کامله و عاقله و بزرگوار انجام داد، اول مؤمن به اسلام او بود، بعد هم همه‌ى ثروت خود را در راه دعوت اسلام و ترویج اسلام خرج کرد، و تأثیر این کار را کسانى مى‌دانند که در مبارزات و دوران اختناق نقش کمکهاى مالى را به مبارزین تجربه کردند. که اگر کمکهاى خدیجه علیهاالسلام نبود شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفه‌ى عمده‌اى به وجود مى‌آمد. بعد هم با رسول خدا و همه‌ى مسلمین به شعب ابى‌طالب تبعید شدند و چند سال، دو- سه سال زندگى دشوار و طاقت‌فرسا را در آن‌جا تحمل کرد و در همان شعب ابى‌طالب هم دعوت حق را لبیک گفت و در حال تبعید از دنیا رفت.

بیانات در خطبه نمازجمعه ۱۳۶۵/۰۳/۰۲

 

گزارشی تصویری از مراسم 30 شب ضیافت الهی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  هیئت یا فاطمه الزهرا(س) تهیه شده که تصاویر گلچین شده آن را در ادامه ملاحظه می فرمایید.

گفتنی است مراسم 30شب ضیافت الهی هیئت یافاطمه الزهرا(س) امامزاده عبدالله بابل  با سخنرانی آیت الله توکل و مداحی آقایان محمدرضا و جابر بذری برگزار می گردد.


به همت اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ،چهل و پنجمین جلسه شئون فرهنگی مناسبتهای مذهبی در استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ، چهل و پنجمین جلسه شئون فرهنگی و مناسبتهای مذهبی در مورخه 9تیر سال جاری در حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیر کل تبلیغات استان و دستگاه فرهنگی عضو این ستاد  در سالن شهدای مازندران استانداری برگزار شد .

حجت الاسلام شکریان در ابتدای این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه استانداری بخاطر همدلی و همراهی در مقوله فرهنگ در استان اظهار داشت : با توجه به پشت سر گذاشتن مراسم معنوی اعتکاف و رشد 11در صدی شرکت کنندگان در سال93 نسبت به سال 92 باید تلاش کنیم تا زمینه رشد بیشتر این مراسم معنوی در استان فراهم شود.

وی ضمن گزارش عملکرد از مراسم معنوی اعتکاف خاطر نشان کرد : با توجه به افزایش چشمگیر استقبال کنندگان از این مراسم معنوی تعداد370 نفر مبلغ بومی ،  11 روحانی متخصص و 2 روحانی خارجی از کشورهای هند و تایلند به اماکن اعتکاف اعزام شدند.

کارشناس تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی بابل از برگزاری جلسه کمیته شاعران مذهبی این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل، محمود نقویان روز پنجشنبه 12 تیر ماه اظهار داشت: این نشست با حضور شاعران مذهبی شهرستان بابل و با موضوع نقد، بررسی و آموزش شعر آیینی در سالن شهدا سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست که با حضور 20 نفر از شاعران برگزار شده بود، شاعران اشعار ویژه ماه مبارک رمضان و مناسبت های خاص این ماه مبارک را سرودند و سپس به نقد و بررسی قرار دادند.

جلسه هفتگی مداحان بابل در ماه مبارک رمضان-1393

| پنجشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵ ق.ظ

مسئول کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی بابل از برگزاری جلسات هفتگی کانون مداحان در ماه مبارک رمضان خبر داد .


به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل ،  محمد محسن زاده روز سه شنبه 10 تیر ماه بیان داشت : جلسات هفتگی انجمن مداحان در ایام ماه مبارک رمضان به صورت یک شب در میان در منازل بعضی از مداحان و یا در مسجد 14 معصوم (ع) این شهرستان برگزار می شود .

مسئول کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی بابل افزود : در جلسات هفتگی انجمن مداحان  نقاط ضعف و قوت آنها در ارائه مطلب بیان می شد و درپایان یکی از مداحان مشهور در مدح و منقبت ائمه(ع) به مدیحه سرایی می پرداخت.

مسئول کانون مداحان بابل از برگزاری مراسم افتتاحیه دوره آموزش اصول مداحی ویژه نوجوانان و جوانان در آموزشگاه مداحی ذریه الرسول (س) این شهرستان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بابل ، محمد محسن زاده مسئول کانون مداحان استان و شهرستان بابل روز دوشنبه 9 تیر ماه بیان داشت : مراسم افتتاحیه اولین دوره آموزشی اصول مداحی با استقابل خوب نوجوانان و جوانان ین شهرستان برگزار شد .

مسئول کانون مداحان بابل افزود : در این دوره  آموزشی که شامل آموزش مقدماتی و تخصصی است ذاکر اهل بیت (ع) سید مجتبی حبیبی به آموزش اصول و فنون مداحی همراه با رفتار و کردار نبوی مادحین می پردازد .

گفتنی است ، 50 نفر از نوجوانان و جوانان این شهرستان در دوره آموزش اصول مداحی آموزشگاه مداحی ذریه الرسول (س) شهرستان بابل شرکت کردند .  

 رئیس کانون مداحان کشور با تأکید بر اینکه مناجات خوانی باید اهم فعالیت مداحان در ماه رمضان باشد تصریح کرد: مداحان از شادی‌آفرینی دینی نیز با استفاده از اشعار پرمعنا غافل نشوند.

به گزارش پایگاه خبری تشکل های دینی کشور (تی دی ام) به نقل از سایت موسسه دعبل مصطفی خورسندی، رئیس کانون مداحان کشور به بیان وظایف مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در ماه رمضان اشاره و عنوان کرد: مداحان از تأثیرگذارترین افراد در ماه رمضان محسوب می‌شوند.

وی برگزاری محافل مناجات‌خوانی در ماه رمضان را از مهم‌ترین فعالیت‌های این قشر از جامعه در ماه مبارک رمضان به منظور معنوی‌تر کرن فضای حاکم بر روحیات افراد دانست و گفت: ایجاد حال و هوای معنوی وظیفه مداحان است.
وی به بیان فعالیت‌های مداحان برای ایجاد روحیه نشاط در ماهی که بندگان میهمان خداوند می‌شوند اشاره و عنوان کرد: رمضان صرفا نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه فرصتی برای مناجات است. مناجات‌خوانی یک جشنی معنوی است که روحیه انسان را شاداب می‌کند.
رئیس کانون مداحان کشور ادامه داد: امروز تا حدی روحیات و سلایق برخی از مردم تغییر پیدا کرده است و صرفا شادی و نشاط را در محافل جشن و سرور دنبال می‌کنند. در صورتی که قشر عظیمی از جامعه با حضور در محافل مناجات خوانی به احساس آرامش و شادی دست پیدا می‌کنند.
وی با بیان اینکه ایجاد فضای نشاط آور سالم در ماه مبارک رمضان از جمله وظایف صدا و سیما محسوب می‌شود، گفت: شعرا پیرامون فصل میهمانی خداوند اشعار و قصاید والایی سروده‌اند و مداحان می‌توانند علاوه بر مناجات‌خوانی در این ماه بزرگ برای شادی آفرینی بیشتر با استفاده از این اشعار در گسترش شادی‌های حلال سهمیم شوند.


جدولی با عنوان "اوقات شرعی استان مازندران در ماه مبارک رمضان- سال 1393" برای استفاده روزه داران و مومنان مازندرانی آماده شده است، لذا  برای دریافت کلیــــــــک کنید.

از سوی شورای هیئات مذهبی مازندران ۱۰۰۰ جلد کتابچه نجوای رمضان بین مساجد و هیئتی های استان توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران نصرالله اسکندرزاده مسئول شورای هیئات مذهبی استان گفت: جزوه ادعیه و اعمال ماه مبارک رمضان با عنوان نجوای رمضان اهدایی شورای هیئات مذهبی مازندران به تعداد ۱۰۰۰ جلد بین مساجد و هیئتی های استان مازندران توزیع گردید.

محتوای این کتابچه شامل دعاهای بین نماز، دعای روزها، دعای هر شب و توضیح اعمال شبهای قدر می باشد.

گفتنی است،‌ برگزاری جلسات آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و صحت نماز، برگزاری جلسات جزء خوانی و ختم قرآن، برگزاری مراسم شبی با قرآن با حضور قاریان، حافظان قرآن کریم و گروه های تواشیح و مدیحه سرایی، برگزاری مراسم باشکوه شب های احیای ماه مبارک رمضان، برگزاری جلسات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان و شهرستان ها با موضوع ماه مبارک و برنامه ریزی جهت جلوگیری از حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان توسط هیئات مذهبی در ماه مبارک رمضان از جمله اقدامات شورای هیئات مذهبی در ماه مبارک رمضان است. 

لازم به ذکر است تعدادی از این جزوات نیز در شهرستان بابل توزیع شده است.

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر:

یک سنت خوب هم امسال بیش از سالهای دیگر دیده شد، که خوب است مورد توجه قرار بگیرد و آن، افطاری دادنهای ساده و بی‌پیرایه در مساجد و در خیابانها در بیشتر شهرهای کشور بود؛ در مقابل افطاری‌های مسرفانه‌ای که شنیده شد...


همچنین با حلول ماه مبارک رمضان، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR مجموعه احکام روزه را که برگرفته از استفتائات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است، منتشر کرده است که می توانید با کلیک بر روی عکس زیر،  فایل موردنظر را دانلود فرمائید.

برگزاری کلاس آموزش مداحی ویژه خواهران

| چهارشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۵ ب.ظ

کارشناس امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی بابل از برگزاری کلاس آموزش مداحی ویژه خواهران در این شهرستان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی  بابل ، سیده معصومه آقاجانی روز پنجشنبه 4 تیر ماه بیان داشت :  با توجه به در خواست بانوان مداح کلاس آموزش مداحی ویژه خواهران در حال برگزاری است .

کارشناس امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی بابل افزود : در این جلسه آموزشی محمد محسن زاده مسئول کانون مداحان استان و بابل  ضمن بیان نکات اخلاقی و تربیتی و پیروی ذاکر اهل بیت (ع) از سیره ائمه معصومین (ع) به  آموزش اصول و شیوه درست مداحی پرداخت.

وب گردی 5

| يكشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۰۱ ب.ظ

وب گردی5

خرداد1393

با سلام و خدا قوت خدمت همه فعالین فرهنگی و مذهبی هیئات شهرستان در عرصه مجازی. این ماه هم با وب گردی در خدمت شما هستیم:


  1.هیئت محبان الرضا(ع) در مطلبی با عنوان "میرزا جواد تبریزى در حرم حضرت رقیه (س)" نوشت:

استاد بزرگوار، فقیه مقدّس، میرزا جواد تبریزى(قدس سره) داراى دلى سوخته و مملو از عشق به خاندان عصمت و طهارت بودند، به هنگام بیمارى به زیارت مرقد شریف حضرت رقیّه(علیها السلام) در شام شتافتند، در آنجا سخنانى ایراد فرمودند، که ضمن تثبیت فضیلت زیارت حضرت رقیه بنت الحسین(علیهما السلام) و تأکید بر بودن قبر آن حضرت(علیها السلام) در مکان فعلى، به منحرفینى که درصدد تضعیف زیارت آن حضرت(علیها السلام) تلاش مى کردند نیز جواب محکمى دادند، قلب دل سوختگان ولایت را شاد کرده و رونق خاصى به زیارت آن مکان مقدّس دادند.

استاد الفقهاء والمجتهدین، میرزا جواد تبریزى(قدس سره) هنگام زیارت و ورود به مرقد مطهّر حضرت رقیّه(علیها السلام)، دختر سیدالشهداء، امام حسین(علیه السلام)(در کشور سوریه، شام) فرمودند:

«یادگیرى احکام شرعى و فراگیرى مسائل فقهى از برترین کارهاست. شما مى دانید که در رابطه با ثبوت موضوعات خارجى، حدودى وجود دارد و در همه و یا در بیشتر آن ها باید بیّنه (دلیل) اقامه گردد، اما در پاره اى از امور، مجرد شهرت در ثبوت آن ها کافى است و نیازى به اقامه بینه و یا چیز دیگرى وجود ندارد;

ادامه این مطلب را از اینجا مطالعه فرمائید

***

2.هیئت عاشقان اهل بیت(ع) خیابان شهید نواب صفوی بابل در مطلبی با عنوان " آدرس: خارج-شهرستان Babol" به موضوع اشاعه اسامی بیگانه در نام‌گذاری مغازه های شهر از زبان یک روح سرگردان با قلمی طنز پرداخته است.

برای خواندن این مطلب کلیک کنید

***

3.هیئت بیت العباس شهرستان بابل در مطلبی به آداب 4گانه اسلامی سفره و غذا خوردن یعنی آداب قبل از خوردن غذا، آداب هنگام غذا خوردن، آداب پس از غذا خوردن و منهیات در غذا خوردن اشاره کرد که بخشی از مطلب در مورد "آداب قبل از خوردن غذا" را اینجا با هم می خوانیم:

...2.سفره

اولیای گرامی اسلام برای سفره اهمیت خاصی قایل بوده‌ اند. این توجه و اهمیت تا بدان حد بود که سفارش می‌ نمودند زمانی که مسافرت می‌ روید، سفره‌ ای همراه خویش بردارید. این عنایت ویژه به خاطر احترام طعام و نعمتی است که درون سفره قرار می‌ گیرد. اَنس،‌ از اصحاب رسول خدا(صلّی الله علیه و آله) می‌ گوید: «پیغمبر(صلّی الله علیه و آله) هرگز بر سینی غذا نمی‌ خورد.» برخی از انس بن مالک پرسیدند: «پس حضرت بر چه چیزی غذا می‌ خورد؟ جواب داد: بر سفره.»

بر زمین و در کنار سفره نشستن نکته دیگری است که معصومین(علیهم السلام) بر آن تأکید نموده‌ اند. رسول خدا(صلّی الله علیه و آله) می‌ فرماید: «خَمْسٌ لَا أَدَعُهُنَّ حَتَّى الْمَمَاتِ الْأَکْلُ عَلَى الْحَضِیضِ مَعَ الْعَبِید؛ پنج چیز را تا زمان مردن رها نمی‌ کنم: یکی از آنها غذا خوردن بر روی زمین با بردگان است

علامه مجلسی با بیان اینکه حضیض در این روایت نبوی غذا خوردن بر روی زمین است،‌ در بیان علت این تأکید می‌ فرماید: «شاید بزرگان عرب غذا را روی میز می‌ نهادند تا خوردنش آسان تر باشد.»

نکته حائز اهمیت آنکه در کنار سفره نشستن در غذا خوردن های دست‌ جمعی موجب صفا و صمیمیت فوق العاده‌ ای می‌ شود که هیچ گاه بر سر میز حاصل نمی‌ شود....

ادامه این مطلب را از اینجا مطالعه فرمائید

***