شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

۱۷ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

ویژه نامه محرم نشریه خط حزب الله

| چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۱۰ ب.ظ

برگزاری جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل

جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل با حضور همکاران این اداره برگزار شد .
 

برگزاری جلسه ستاد کاروان پیاده اربعین حسینی (ع)

| چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۹ ب.ظ

برگزاری جلسه ستاد کاروان پیاده اربعین حسینی (ع) در بابل

کارشناس تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی بابل از برگزاری جلسه ستاد کاروان پیاده اربعین حسینی (ع) این شهرستان خبر داد .

اطلاعیه آستانه مبارک امام زاده قاسم(ع)

| چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۶ ب.ظ

تجمع عاشورائیان در آستانه ماه محرم

| يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۱ ب.ظ

تجمع عاشورائیان در آستانه ماه محرم با حضور مسولین محترم هیاتهای مذهبی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت ، هیات امنای مساجد و حسینیه های شهرستان بابل همراه با توزیع بسته فرهنگی و اهدای مجوز به هیئات مذهبی


 (یکشنبه) ۱۹ مهر ۱۳۹۴ همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا


سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا روحانی امام جمعه محترم بابل


مکان: چهارشنبه پیش، آستان مقدس امام زاده عبدالله


"شورای هیت های مذهبی شهرستان بابل"

دوره آموزشی مقتل‌شناسی

| جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰ ب.ظ

اولین دوره آموزشی مقتلشناسی و روش مقتل‌خوانی مداحان استان مازندران به‌همت کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی و بسیج مداحان شهرستان آمل برگزار شد.

برنامه هیئات در دهه محرم 94

| جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲ ب.ظ














امر به معروف و نهی از منکر

| جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶ ب.ظ

باسمه‌تعالی

بیانات مقام معظم رهبری درباره امر به معروف و نهی از منکر از سال 1368 تا سال 1394

*********

کاری از اداره تبلیغات اسلامی بابل

 

بیانات در حرم مطهر رضوی94/1/1
خداوند متعال برای آن کسانی که وعده‌ی نصرت داده است، شرطی مقرّر فرموده است: وَ اِنَّ اللهَ عَلی نَصرِهِم لَقَدیر؛(۱) اَلَّذینَ اِن مَکَّنّاهُم فِی الاَرضِ اَقامُوا الصَلوةَ وَ ءاتَوُا الزَّکوة وَ اَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَ لِلّهِ عاقِبةُ الاُمور.(۲) خداوند متعال چهار شاخص را در این آیه‌ی شریفه برای آن مؤمنانی که قدرت در اختیار آنها قرار میگیرد و از زیر سلطه‌ی قدرتمندان جائر خارج میشوند، معیّن کرده و وعده کرده است که «اِنَّ اللهَ عَلی نَصرِهِم لَقَدیر»؛ خدای متعال قادر است که یک چنین ملّتی را نصرت کند و یقیناً هم نصرت خواهد کرد. از این چهار شرط، یکی نماز است، یکی زکات است، یکی امر به معروف است و دیگری نهی از منکر. هر کدام این چهار خصوصیّت و چهار شاخص، یک جنبه‌ی فردی و شخصی دارند، لکن در کنار آن، یک جنبه‌ی اجتماعی و تأثیر در نظام‌سازی اجتماعی [هم] دارند...
امر به معروف و نهی از منکر که در واقع به نوعی زیربنای همه‌ی حرکات اجتماعی اسلام است که «بِها تُقامُ الفَرائِض»؛(۵) امربه‌معروف یعنی همه‌ی مؤمنان در هر نقطه‌ای از عالم که هستند، موظّفند جامعه را به‌سمت نیکی، به‌سمت معروف، به‌سمت همه‌ی کارهای نیکو حرکت دهند؛ و نهی از منکر یعنی همه را از بدی‌ها، از پستی‌ها، از پلشتی‌ها دور بدارند. هرکدام از این چهار شاخص به‌نحوی ترجمان ساخت و هندسه‌ی نظام اسلامی است.

انجمن مداحان

| يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۳۲ ب.ظ

جلسه هفتگی انجمن مداحان بابل برگزار شد

به همت کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی بابل جلسه هفتگی انجمن مداحان این شهرستان برگزار شد .

مراسم معنوی دعای عرفه

| يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۳۰ ب.ظ

مراسم معنوی دعای عرفه در بیش از 80 مسجد و حسینیه شهرستان بابل برگزار شد

کارشناس تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی بابل از برگزاری مراسم معنوی دعای عرفه در بیش از 80 مسجد و حسینیه این شهرستان خبر داد .

شب نشینی در بهشت

| شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۰۸ ب.ظ

نمایشگاه سربند های فراموش شده

| جمعه, ۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۷ ق.ظ

پیام به حجاج بیت‌الله‌الحرام

| چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴ ق.ظ

***   پیام به حجاج بیت‌الله‌الحرام   ***

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره‌ی عظیم حج، «سیاستهای شرارت‌آمیز استکبار در ایجاد گرفتاریهای بزرگ برای امت اسلامی در منطقه» و «جنایتهای رژیم غاصب صهیونیستی و اهانت مکرر به حریم مسجدالاقصی» را مسئله‌ی اول همه‌ی مسلمانان خواندند و با فراخواندن علما و نخبگان دنیای اسلام به انجام رسالت خود در برابر این حوادث تأکید کردند: اجتماع پرشکوه حج، برترین جایگاه ظهور و تبادل این تکلیف تاریخی و «فرصت برائت» یکی از گویاترین مناسک سیاسی است که باید مغتنم شمرده شود.

ایشان همچنین با اشاره به حادثه‌ی تلخ درگذشت تعدادی از حاجیان در مسجدالحرام، و مسئولیت سنگین تأمین امنیت ضیوف‌الرحمان تأکید کردند: عمل به این تعهد و ادای این مسئولیت، خواسته‌ی قطعی ماست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: تشکیل ستاد مردمی مراسم پیاده روی اربعین حسینی اقدامی شایسته در سازماندهی و بهره گیری از ظرفیت مردمی برای گسترش پیام قیام عاشورا در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی است.

 

امام جمعه بابل با اشاره به بیشتر شدن تعداد افراد شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلا، گفت: سال قبل علی رغم تهدید گروهک های خبیث تکفیری، موج عظیم 20 میلیونی زائران از سراسر جهان در مراسم پیاده روی اربعین، عزت شیعه و خفت کوردلان راه امام حسین(ع) را به همراه داشت.