شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

بیانیه شورای هیئات مذهبی

| جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۰۲ ب.ظ

بیانیه شورای هیئات مذهبی استان مازندران بمناسبت نیمه شعبان


شعبان المعظم، ماه درخشش اعیاد بزرگ اسلامی است و جان و دل مسلمانان در این ماه به موالید خجسته آن منور می شود و همه این اعیاد به نیمه شعبان منتهی می شود که روز میلاد ابر مردی از سلاله پیامبر(ص) است که با حضورش خوبی ها را معنا می بخشد و طعم شیرین عدالت را به جهانیان خواهد چشانید.

بدون شک آن امام بزرگوار از پیروان و شیعیانش انتظار دارد که زندگی خویش را با التزام به ایمان و عمل صالح در مسیر درک مراتبی از عبودیت الهی، برای دستیابی به نفس مطمئنه انتظام بخشیده و زمینه ظهورش را فراهم کنند.

لذا علاوه بر تبریک به مناسبت ولادت با سعادت عزیز دلها، منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج)، توجه تمامی شیفتگان و دوستداران آن حضرت را به نکاتی پیرامون برگزاری جشن های نیمه شعبان جلب می کنیم.

1ـ بر حسب حدیث مشهور و مسلم بین الفریقین ( من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه) معرفت نسبت به امام ، از اعتبار و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که اگر کسی بمیرد ( در هر عصر و زمانی) و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است. لذا برگزار کنندگان مراسم جشنهای نیمه شعبان باید در برگزاری برنامه ها، به اصل محتوا و تاثیر گذاری برنامه ها به خصوص برای کسب معرفت و شناخت هر چه بیشتر به انجام وظایف منتظران آن حضرت دقت لازم را بعمل آورند.

2- شایسته است مراسم و محافل جشن و سرور، همگان را به سوی عوالم قرب و کمال معنوی سوق دهد و با توجه به اینکه بخش مهمی از تعالیم اسلام عزیز و هدایت اولیاء الهی توصیه به دعا و نیایش و مناجات با خداست، انتظار دارد برگزار کنندگان مراسم جشن های نیمه شعبان نسبت به برگزاری مراسم احیاء در شب نیمه شعبان و همچنین جلسات دعا برای آن حضرت و تعجیل در ظهور پر خیر و برکتش اهتمام لازم را داشته باشند و دعا برای آن حضرت، دعا برای همه ی بشریت است. بدون شک ظهور آن حضرت و تعجیل در امر فرج آن یگانه خلیفه الهی و خلف یکتای همه ی انبیاء مرسلین و ائمه طاهرین ، نجات همگان را از جهالت و ضلالت و گمراهی بدنبال خواهد داشت.

3ـ منتظران و دلباختگان یوسف فاطمه (س) ضمن برگزاری هرچه باشکوه و با عظمت جشنها و مراسم نیمه شعبان توجه داشته باشند اعیاد مذهبی جزو شعائر دینی و اعلام وجود و افتخار به ولایت ائمه معصومین (ع) است لذا بایستی از آلودگی مراسم و محافل جشن به گناه، لهو و لعب و غنا و همچنین خرافات و انحرافات جلوگیری بعمل آمده و دقت لازم در این زمینه صورت پذیرد.

4ـ بدون شک بهره برداری مناسب از مراسم و محافل جشن و سرور در سایه انضباط و امنیت امکان پذیر می باشد لذا همکاری شما با مسئولان امنیتی و انتظامی به خصوص عزیزان نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی امری ضروری و اجتناب ناپذیر خواهد بود .

شورای هیئات مذهبی استان مازندران از تمامی هیئات مذهبی و برگزار کنندگان مراسم انتظار دارد ضمن محتوا بخشی و برنامه ریزی هر چه با شکوهتر برگزاری مراسم و دعوت از سخنرانان توانمند و مشهور با رعایت شعائر و آداب اسلامی در جشن ها و برنامه ها نسبت به پاکیزگی، چراغانی و آذین بندی شهر و روستاها تمهیدات لازم را بعمل آورند.


شورای هیئات مذهبی مازندران  استان مازندران

نهمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل

| چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۳۳ ب.ظ

برگزاری نهمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال۹۵

 

نهمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال ۹۵ با حضور همکاران این اداره برگزار شد.

 

بیانیه شورای هیئات مذهبی

| دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۰۳ ب.ظ

بیانیه شورای هیئات مذهبی استان مازندران بمناسبت فرا رسیدن ماه شعبان المعظم

بسمه تعالی

شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت سید انبیاء صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌کرد و مى‌فرمود شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت برای او واجب می‌شود و از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است که چون ماه شعبان فرا می‌رسید امام زین العابدین علیه السلام اصحاب خود را جمع مى‌نمود و مى‌فرمود اى اصحاب من مى‌دانید این چه ماهى است؟: این ماه شعبان است و حضرت رسول صلى الله علیه و آله مى‌فرمود شعبان ماه من است پس در این ماه براى جلب محبت پیغمبر خود و براى تقرّب به سوى پروردگار خود روزه بدارید. به حقّ آن خدایى که جان علىّ بن الحسین به دست قدرت اوست سوگند یاد مى‌کنم که از پدرم حسین بن على علیهم السلام شنیدم که فرمود شنیدم از امیرالمؤمنین علیه السلام که هر که روزه بگیرد در ماه شعبان براى جلب محبّت پیغمبر خدا و تقرّب به سوى خدا؛ خداوند او را دوست می‌دارد و در روز قیامت کرامت خود را نصیب او می‌گرداند و بهشت را براى او واجب می‌کند.

شیخ از صفوان جمال روایت کرده که گفت :

حضرت صادق علیه السلام به من فرمود کسانى را که در اطراف تو هستند را بر روزه گرفتن در ماه شعبان ترغیب کن. گفتم فدایت شوم مگر در فضیلت آن چیزى هست؟ فرمود: بله همانا که رسول خدا صلى الله علیه و آله هر گاه هلال ماه شعبان را مى‌دید به مُنادی امر مى‌فرمود که در مدینه ندا مى‌کرد: اى اهل مدینه من رسولم از جانب رسول خدا صلى الله علیه و آله به سوى شما.

ایشان مى‌فرماید آگاه باشید همانا شعبان ماه من است پس خدا رحمت کند کسى را که یارى کند مرا بر ماه من یعنى روزه در آن ماه روزه بگیرد.

سپس از حضرت صادق علیه السلام و ایشان از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل کرد که مى‌فرمود:

از زمانى که شنیدم منادى رسول خدا صلى الله علیه و آله ندا کرد در ماه شعبان، ترک نشد از من روزه شعبان و ترک نخواهد شد از من تا مدتى که حیات دارم ان شاء الله تعالى.

سپس مى‌فرمود که روزه دو ماه شعبان و رمضان توبه و مغفرت از خدا است.

از جمله اعمالی که در ماه شعبان به آن سفارش شده تمرین سکوت برای اندیشیدن درخویش است و آماده شدن برای بهره برداری بهتر از ماه رمضان مناجات است و آن یکی از کارهایی که بزرگان و پیشوایان دین در این ماه انجام می دادند، مناجات با رب الارباب است، از جمله مناجات‌ها، مناجات معروف «شعبانیه» است که از امیرالمؤمنین و فرزندان او است که در ماه شعبان می‌خواندند و آن مناجاتی است که برای اهلش عزیز و گرامی است و برای خاطر آن به ماه شعبان مأنوس می‌شوند، بلکه انتظار آن را می‌کشند و مشتاق آمدن ماه شعبان می‌شوند و در آن مناجات علوم سرشاری در کیفیّت معامله بنده با خدای متعال است که در آن اظهار ادب در طریق معرفت حق و سؤال و دعا و استغفار نسبت به خدای خود بیان شده و استدلالات ظریف و لطیفی که سزاوار مقام عبودیّت برای استحکام مقام امیدواری مناسب حال مناجات است، ذکر کرده و دلالت صریح و روشن در معنای قرب و لقای خداوند و دیدار او تنظیم شده است که به آن وسیله شبهات انسان‌ها و شکیّات منکران و وحشت اهل شک و شبهه را برطرف کرده است.

شورای هیئات مذهبی استان با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه انتظار دارد  با توجه به مقطع حساس کنونی که استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای خدشه دار نمودن وحدت امت اسلامی بکار گرفته و بنا به فرموده مقام معظم رهبری با جنگ نرم به مقابله با انقلاب اسلامی برخواسته اند، که نمونه بارز آن را می توان در فتنه های اخیر پس از انتخابات مشاهده نمود، هوشیاری خود را بیشتر از هر زمان دیگر حفظ نموده و هرگونه اقدام و تحرک دشمن را زیر نظر داشته و با حساسیت بیشتری در جهت حفظ وحدت و تقویت خط رهبری معظم انقلاب تلاش نمایند.

 

شورای هیئات مذهبی مازندران

هشتمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل

| يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۲۹ ب.ظ

برگزاری هشتمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال۹۵

 

هشتمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال ۹۵ با حضور همکاران این اداره برگزار شد.

 

هفتمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی

| دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۲۶ ب.ظ

برگزاری هفتمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال۹۵

 

هفتمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال ۹۵ با حضور همکاران این اداره برگزار شد.

مراسم هیئات

| يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۱۲ ب.ظ

مراسم هفتگی

( ایام شهادت امام موسی کاظم علیه السلام )

 

یکشنبه، 12 اردیبهشت 95

ساعت 21

 

سخنران: حجت الاسلام علی نژاد

مداح: کربلایی مبین نهاوندی

 

بابل، چهارراه آرامگاه معتمدی،

زینبیه شهدای گمنام

 

هیئت فدائیان رسول(ص)


**********************


شهادت امام کاظم علیه السلام

 

دوشنبه امشب  ۱۳\۰۲\۹۵

ساعت ۲۱:00

سخنران  : حجت الاسلام غفاری

با نوای:  حاج محمد عرفان

مازندران،بابل‏_ خیابان شهید مدرس‏_کوی ششدری _ حسینیه

هیئت بیت العباس(ع)


**************



مراسم هیئت

| چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۰۶ ب.ظ

"از من مگیر حال و هوای گدائیم"

 

مراسم هفتگی


سخنران: حجت الاسلام صفری

مداحان: حاج سید حسین مشهد سری

کربلایی   جابر  شابانیا


امشب، چهارشنبه ۸  اردیبهشت،ساعت۲۱

بابل، میدان باغ فردوس، مسجد فاطمه الزهرا س

 

 ۸ ام اردیبهشت سالروز شهادت شهید شیرودی گرامی باد

 

هیئت بیت الشهدا شهرستان بابل

تشکیل انجمن مداحان بخش بابلکنار شهرستان بابل

| چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۳۱ ب.ظ

تشکیل انجمن مداحان بخش بابلکنار شهرستان بابل

 

مسئول کانون مداحان استان و بابل از تشکیل انجمن مداحان بخش بابلکنار این شهرستان خبر داد.

 

پنجمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل

| سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۲۶ ب.ظ

برگزاری پنجمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال۹۵

 

پنجمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال ۹۵ با حضور همکاران این اداره برگزار شد.

 

وفات حضرت زینب (س)

| يكشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۱۵ ب.ظ

ولادت امیرالمومنین(ع)

| جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۱۴ ب.ظ

چهارمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی

| چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۲۴ ب.ظ

برگزاری چهارمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال۹۵

 

چهارمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال ۹۵ با حضور همکاران این اداره برگزار شد.