شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

۱۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

چهاردهمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی

| دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۱۶ ب.ظ

برگزاری چهاردهمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال۹۵

 

چهاردهمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال ۹۵ با حضور همکاران این اداره برگزار شد.

درس های رمضان

| جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۳۸ ب.ظ

درس های رمضان



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید سعید فطر سال ۱۳۸۶ در مصلی امام خمینی رحمه‌الله با اشاره به پنج درس مهم ماه رمضان فرمودند: «ماه مبارک رمضان برای ما درسهائی دارد؛ از قبیل درسهائی که انسان در یک تمرین عملی ویک کار دسته‌جمعی بزرگ فرا میگیرد.
این پنج درس ماه رمضان عبارتند از: ۱- ارتباط با خدا و حفظ پیوند قلبی با محبوب ۲- حفظ اتحاد ملی با محوریت توحید ۳- سخت گرفتن بر خود و انفاق به دیگران ۴- غلبه اراده انسان خداجو بر هوس‌ها و لذات مادی ۵- غلبه دادن منافع دیگران بر منافع خود.
پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR    مجموعه طرح «درس‌های رمضان» را با استفاده از بیانات رهبر انقلاب منتشر می‌نماید. 


می‌توانید این مطلب را از اینجا مطالعه بفرمایید.

بیانیه به مناسبت نیمه ماه مبارک رمضان

| پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۳۵ ب.ظ

بیانیه شورای هیئات مذهبی و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان مازندران به مناسبت نیمه ماه مبارک رمضان

در سال سوم هجرت و در شب نیمه ماه رمضان ـ که بهترین ماه های خداست ـ خانه امیرالمؤمنین و فاطمه علیهماالسلام میزبان قدوم مولود مبارکی شد که شادی را با خود به خانه وحی آورد. در این شب فرخنده، سبط اکبر پیامبر اکرم(ص)، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام چشم به جهان گشود و شهر مدینه را غرق نور کرد.

هنگامی که امام حسن علیه السلام به دنیا آمد، رسول اکرم(ص) در سفر بودند و امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) چشم به راه بازگشت ایشان، پیامبر(ص) پس از مراجعت از سفر، طبق معمول ابتدا به خانه فاطمه علیهاالسلام وارد شد. هنگامی که خبر تولد نوزاد را به ایشان دادند، شادمانی وجود حضرت را فرا گرفت.

هنگامی که کودک را نزد پیامبر(ص) آوردند، حضرت رو  به حضرت علی علیه السلام کرده، فرمود: «آیا او را نام گذاری کرده ای؟» عرض کرد: «من در نام گذاری وی بر شما پیشی نمی گیرم». رسول خدا(ص) فرمود: «من هم در نام گذاری بر خداوند سبقت نمی جویم». در این هنگام جبرئیل از آسمان فرود آمد و از سوی خدای متعال به وی تهنیت گفت و سپس اظهار داشت: «خداوند تو را فرمان داده که نام پسر هارون، «شبر» را بر او بگذاری». حضرت فرمود: «زبان من عربی است». جبرئیل عرض کرد: نامش را «حسن» بگذار و پیامبر(ص) او را «حسن» نامید.

می توان گفت بهترین و شادترین دوران زندگانی امام حسن علیه السلام همان دورانی است که با رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم گذشت. امام حسن علیه السلام حدود هفت سال و شش ماه از عمر شریفش را در کنار جد بزرگوارش سپری نمود و از محبت های بی دریغ و بسیار ایشان بهره برد. علاقه و محبت پیامبر(ص) به حسن و حسین علیه السلام به جایی رسیده بود که آن دو کودک را «ریحانه» می خواند و در جواب یکی از صحابه که عرض کرد: «ای رسول خدا، آیا ایشان را دوست داری؟»، فرمود: «چگونه ایشان را دوست ندارم این دو تن گل های خوش بوی من از دنیا هستند و من آن دو را می بویم»، و همین مضمون را درباره امام حسن علیه السلام فرمودند: «به راستی که او گل خوش بوی من در دنیاست و به راستی که این پسر من سیّد و آقاست».

بزرگی منش و سترگی روح آن امام، چندان بود که پیامبر بزرگ اسلام(ص) او را با کمی سن، در برخی از عهدنامه ها گواه میگرفت. آن گاه که پیامبر به امر خدا، با اهل نجران، به مباهله برخاست، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) و فاطمه علیهاالسلام را نیز به فرمان خدای، همراه خویش برد و آیه تطهیر در پاک دامنی آن گرامیان فرود آمد.

حضرت امام حسن علیه السلام از نظر صورت و سیرت در بین ائمه اطهار علیهم السلام شبیه ترین آنان به رسول گرامی اسلام(ص). وقتی امام حسن علیه السلام به دنیا آمد شباهت بسیاری به جد بزرگوارش داشت و این شباهت بعدها در چهره، رفتار و گفتار آن حضرت بیشتر نمایان شد. علاوه بر چهره جذاب و نورانی، راه رفتن و صحبت کردن حضرت نیز مانند پیامبر(ص) بود. حُسنِ خلق، کرامت، جوان مردی، یتیم نوازی و دیگر سجایای اخلاقی را نیز آن حضرت از جدّ گرامی اش به ارث برده بود. شیخ مفید در کتاب معروف خود، ارشاد، آورده است: «و حسن علیه السلام چنان بود که از نظر خلقت و سیرت و سیادت شبیه ترین مردم به رسول خدا بود».

شورای هیئات مذهبی استان مازندران ضمن تبریک ولادت با سعادت دومین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و فرزند ارشد امیرالمؤمنین علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، از تمامی هیئات مذهبی و برگزار کنندگان مراسم جشن نیمه ماه مبارک رمضان انتظار دارد ضمن محتوا بخشی و برنامه ریزی هر چه با شکوهتر برگزاری مراسم و دعوت از سخنرانان توانمند و مشهور با رعایت شعائر و آداب اسلامی در جشن ها و برنامه ها نسبت به پاکیزگی، چراغانی و آذین بندی شهر و روستاها تمهیدات لازم را بعمل آورند.

شورای هیئات مذهبی - ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان مازندران

وفات حضرت خدیجه س

| چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۴۰ ب.ظ

برگزاری سیزدهمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال۹۵

سیزدهمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال ۹۵ با حضور همکاران این اداره برگزار شد.

درگذشت پدر شعر انقلاب

| دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۳۱ ب.ظ

دوازدهمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی

| چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۰۷ ب.ظ

برگزاری دوازدهمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال۹۵

دوازدهمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال ۹۵ با حضور همکاران این اداره برگزار شد.

بیانیه بمناسبت حلول ماه مبارک رمضان

| دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۴۳ ب.ظ

بیانیه شورای هیئات مذهبی و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان مازندران بمناسبت حلول ماه مبارک رمضان

«أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ...شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ»

شعبان‌المعظم، ماه منیر رسول‌الله (ص) ماهی که با نام نامی سیدالشهدا(ع) آغاز شد و با یاد یادگار آل‌محمد (عج) به کمال رسید، اینک به فرجام خود نزدیک می‌شود تا دعای "اللهم ان لم تکن غفرت لنا فیما مضی من شعبان فاغفرلنا فیما بقی منه" به همراه اشک حسرت مؤمنان، زیور قنوت نمازشان باشد. خدا را شاکریم که بر ما منت نهاد تا دیگر بار جسم و جان را در فیض جاری اقیانوس "شهرالله" تطهیر کنیم و حکمت شگرف "ما خلقت الجن و الانس الان لیعبدون" را در آیینه رمضان نظاره‌گر باشیم. جانمایه روزه‌داری، در بیان اولای دین مبین، کسب تقوا و پرهیز از محرمات الهی است. این انگیزه شریف، آنگاه که ذهن و زبان مومن را از نور معرفت لبریز کند، با عبور از قلمرو فردی، به تنظیم روابط اجتماعی می‌انجامد  و جامعه را به صلاح و فلاح فرا می‌خواند. روزه‌دار راستین، جامعه ساز و مسئولیت‌پذیر است. والاترین ثمره جدو جهد سی روزه مومنان در لبیک به دستور "استعینو بالصبر و الصلاة" و مسجد‌نشینی و مناجات و قرآن بر سر گرفتن و تعدیل غرایض همراه با تعالی روح، "مواسات" و همبستگی جمعی است. نشان این همبستگی نیز چنانکه در قول و فعل اهل بیت (ع) پیدا است، توجه به نیازمندان، صلح و رحم، محبت، غفر و خیرخواهی است و در یک کلام پاسداشت مرزهای شرعی اخلاقمداری و معنویت در سپهری اجتماعی است. هر مرد و زن مسلمان که با این دانایی به استقبال رمضان برود، روزه در مکتب «صبر جمیل» می‌بیند و با عبور از خود، «امت» را پاس می‌دارد و به «حیات طیبه» می‌رسد. ملت آگاه و مؤمن! اینک که سرزمین اسلامی ما در صحنه‌های مهم خارجی و مقابله با تحریم و در راه رشد اقتصادی، شرایط خاص و همراه با تحول را تجربه می‌کند، بیش از پیش نیازمند همبستگی است. اکنون ایران اسلامی در آستانه گرفتن تصمیمات بزرگ و تعیین‌کننده است. در صحنه داخلی، باید از چرخه معیوب اقتصادی خارج شویم. در حوزه روابط خارجی با اراده‌ای محکم وهوشمندی و پایداری و رعایت عزت و مصلحت باید موانع رشد را برداریم و از منافع و حقوق خود حفاظت کنیم. این خواسته‌ها با مشارکت همه ملت و گروه‌ها ممکن است. بی‌گمان، در این مسیر پر پیچ و خم و طولانی، دولت خدمتگزار باید از حمایت همه طبقات و پشتوانه مردمی برخوردار باشد، بدبینی، بی‌اعتمادی، دستیابی به نتیجه دلخواه مطلوب رهبری و مردم را دشوارتر می‌کند و بیش از پیش دستمایه اسلام هراسی و ایران ستیزی می‌گردد. از یاد نبریم که سیره رهبر آگاه و فرزانه نظام، همواره تاکید بر همنوایی و پیوستگی میان قوا و دوستداران انقلاب و اتکاء به مردم و تأکید بر اصول و آرمان‌های اسلامی بوده است. تاریخ ما نشان می‌دهد که اصلی‌ترین مانع بر سر منافع بدخواهان ایران و اسلام، باورمندی مردم این سرزمین به اصول و آرمان‌هاست. مردم و مدیران انقلابی ما به خوبی دریافته‌اند که هیمنه بین‌المللی کشورمان و خنثی کردن ماجراجویی‌های دشمنان با کمترین هزینه ارمغان همین همراهی‌هاست. به هوش باشیم که اختلاف و بددلی و خودخواهی و گروه‌گرایی، این باورهای مقدس و اصیل را تباه نکند!

ما هیئات مذهبی استان مازندران در طلیعه ماه قرآن، نام و یاد امام راحل عظیم‌الشأن را گرامی می‌داریم و برای او رحمت واسعه الهی را آرزو می‌کنیم. خداوندا به پاس قداست این ماه، به مقام معظم رهبری این خلف شایسته امام(ره) طول عمر با عزت عنایت فرما، همه خدمتگذاران و مدیران خدوم نظام اسلامی را توفق در خدمت به مردم شریف موفق بدار . برای مردم عزتمند ما و امت اسلامی، سرافرازی و پیروزی مقدرکن و عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) را چراغ راه ما در سیر به سوی تعالی قرار بده.

 آمین یا رب العالمین

شورای هیئات مذهبی - ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان مازندران

سالروز رحلت امام خمینی(ره)

| يكشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۳۳ ب.ظ

بیانیه شورای هیئات مذهبی استان مازندران به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

با گذشت بیست و هفت سال از رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در خرداد ۱۳۶۸ و پنجاه و سه سال از قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به صراحت می توان گفت انقلاب اسلامی با تحول بزرگ فکری که در ملت ایران و بلکه سایر جوامع و ملل حق طلب پدید آورد، تک صدایی حاکم بر دنیا را شکست و مصمم تر از گذشته به راه درخشان و آرمانی خود ادامه داده و با گفتمان تأثیرگذار و شعارهای راهبردی و نیز نفوذ فرامنطقه ای خود نظام سلطه و استکبار را بیش از گذشته مقهور خود ساخته است.

پیام شهدای حرم جهانی‌شدن نهضت حسینی است

| دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۵۴ ب.ظ

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

نهضت امام حسین(ع) در شهدای حرم تجلی یافته است/ پیام شهدای حرم جهانی‌شدن نهضت حسینی است

خبرگزاری فارس: نهضت امام حسین(ع) در شهدای حرم تجلی یافته است/ پیام شهدای حرم جهانی‌شدن نهضت حسینی است

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نهضت حسینی(ع) در این برهه از زمان در شهدای مدافع حرم تجلی پیدا کرده و پیام شهدای حرم این بود که نهضت حسین‌بن‌علی(ع) جهانی شود.

مناجات شعبانیه در هیئت فاطمه الزهرا (س)

| پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۱۷ ب.ظ

مناجات شعبانیه در هیئت فاطمه الزهرا (س) بابل برگزار شد

مدیر هیئت فاطمه الزهرا (س) شهرستان بابل از برگزاری مناجات شعبانیه توسط این هیئت خبر داد.

دهمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی

| چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۰۶ ب.ظ

برگزاری دهمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال۹۵

 

دهمین جلسه هفتگی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی بابل در سال ۹۵ با حضور همکاران این اداره برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه خیابانی ویژه نیمه شعبان توسط یکی از هیئات بابل + گزارش تصویری



کارشناس تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی بابل از برگزاری نمایشگاه خیابانی ویژه نیمه شعبان توسط کانون فرهنگی عاشقان اهل بیت (ع) این شهرستان خبر داد.