عصری با شعر پیامبر اعظم (ص)
- ۰ نظر
- ۳۰ دی ۹۲ ، ۱۴:۱۹
الان دلارهاى نفتى دارد یک جاهائى صرف میشود؛ بنده خبر دارم، اطلاع دارم. اینها گزارشهایش غالباً گزارشهائى است که پخش نمیشود. در بعضى از کشورهاى اسلامى مثل ریگ پول میریزند براى اینکه در بین سنىها اجتماع ضد شیعه درست کنند. این از این طرف؛ از آن طرف هم به یک گوینده به اصطلاح شیعى پول میدهند که در تلویزیون، به نام شیعه، امالمؤمنین عایشه را متهم کند، قذف کند، اهانت کند. روشها اینهاست. شما در مقابل این روشها چه کار میکنید؟ سنى چه کار میکنى؟ شیعه چه کار میکنى؟ از کارهاى اینها گول نخوریم. اختلاف براى آنها بیشترین و بزرگترین نعمت است. (۱۳۹۰/۰۷/۲۰کرمانشاه)
دشمن امید بسته است که بتواند پیروان مذاهب گوناگون را مقابل هم قرار بدهد. هیچ کس نباید تسلیم این نقشه خائنانه و خباثتآمیز دشمن بشود. آنها میخواهند شیعه در مقابل سنى، سنى در مقابل شیعه، دلها از هم چرکین، نسبت به هم بدبین؛ آنها این را میخواهند. براى همین است که من اعلام کردم، باز هم تأکید میکنم: خط قرمز از نظر نظام اسلامى و از نظر ما، عبارت است از اهانت به مقدسات یکدیگر. آن کسانى که نادانسته، از روى غفلت، گاهى از روى تعصبهاى کور و بیجا، چه سنى و چه شیعه، به مقدسات یکدیگر توهین میکنند، نمیفهمند چه میکنند. (۱۳۸۸/۰۲/۲۹بیانات در دیدار مردم سقز)
آن کسى که نداى تفرقه بین شیعه و سنى را سر میدهد و به بهانه مذهب، میخواهد وحدت ملى را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنى، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند. گاهى بعضیها مزدور دشمنند و خودشان نمیدانند. خیلى از این مردم بیچاره بىخبرِ سلفى و وهّابى که بوسیله دلارهاى نفتى تغذیه میشوند تا بروند در اینجا و آنجا عملهاى تروریستى انجام بدهند - در عراق یکجور، در افغانستان یکجور، در پاکستان یکجور، در نقاط دیگر یکجور – نمیدانند که مزدور دشمنند. آن مرد شیعى هم که میرود به مقدسات اهل سنت اهانت میکند و دشنام میدهد، او هم مزدور دشمن است، ولو نداند که چه میکند. من عرض میکنم: عوامل اصلى دشمنانند. بعضى از این سرانگشتان - هم در بین اهل سنت، هم در بین شیعه - غافلند، نمیدانند و نمیفهمند چکار میکنند؛ نمیدانند براى دشمن دارند کار میکنند. ...- این را هم سراغ داریم و افرادى را هم از بین شیعیان میشناسیم که فقط مسئلهشان مسئله نادانى نیست، بلکه مأموریت دارند براى اینکه ایجاد اختلاف کنند - به مقدسات اهل سنت اهانت میکند، عرض میکنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعى است و خلاف قانون است. (۱۳۸۸/۰۲/۲۲ بیانات در جمع مردم استان کردستان)
دیدار اقشار مردم و خانواده شهدا و ایثارگران۱۳۹۰/۱۲/۱۰
- جهت ثبت کانون فرهنگیتبلیغی، پرونده مداح یا شاعر مذهبی به سایت طوبی به نشانی زیر مراجعه نمایید :
با تقدیر و تشکر از هیئات و کانون هایی که طی یک ماه اخیر در فضای مجازی حضور فعالی داشته اند؛
هیئت مذهبی مسجد امامزاده هاشم(ع) روستای آهنگرکلابزرگ
هیئت محبان الرضا(ع)
هیئت جوانان امامزاده حمزه رضا(ع)
هیئت عزاداری بیت الحسین(ع)
هیئت فدائیان رسول(ص)
هیئت قاسم ابن الحسن (ع) امیرکلا
هیئت قمر بنی هاشم سید آباد
هیئت عاشقان اهل بیت (علیه السلام)
هیئت غــــریـب مدینه امیرکلا
هیئت بیت العباس(ع)
روضه الحسین (بنیاد حیات)
مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) زرگرشهر
کانون فرهنگی بقیه الله
و هیئت بین الحرمین
دوران حاکمیّت اسلام در مدینه، دوران شالودهریزى نظام اسلامى و ساختن یک الگو و نمونه از حاکمیّت اسلام براى همه زمانها و دورانهاى تاریخ انسان و همه مکانهاست. هدف پیامبر اکرم فقط مبارزه با کفّار مکه نبود؛ مسأله، مسألهی جهانى بود. هدف این بود که پیام آزادى و بیدارى و خوشبختى انسان به همه دلها برسد. این جز با ایجاد یک نظام نمونه و الگو امکانپذیر نبود.
بیانات مقام معظم رهبری در خطبههای نماز جمعه تهران ۱۳۸۰/۰۲/۲۸
دورهی مدینه، فصل دوم دوران بیستوسه ساله رسالت پیغمبر است. سیزده سال در مکه، فصل اوّل بود ـکه مقدمه فصل دوم محسوب مىشودـ و تقریباً ده سال هم دوران مدینه پیغمبر است که دوران شالودهریزى نظام اسلامى و ساختن یک الگو و نمونه از حاکمیّت اسلام براى همهی زمانها و دورانهاى تاریخ انسان و همه مکانهاست.
البته این الگو، یک الگوى کامل است و مثل آن را دیگر در هیچ دورانى سراغ نداریم؛ لیکن با نگاه به این الگوى کامل، مىشود شاخصها را شناخت. این شاخصها براى افراد بشر و مسلمانها علامتهایى است که باید به وسیله آنها نسبت به نظامها و انسانها قضاوت کنند.
هدف پیغمبر از هجرت به مدینه این بود که با محیط ظالمانه و طاغوتى و فاسد سیاسى و اقتصادى و اجتماعىاى که آن روز در سرتاسر دنیا حاکم بود، مبارزه کند و هدف، فقط مبارزه با کفّار مکه نبود؛ مسأله، مسألهی جهانى بود. پیامبر اکرم این هدف را دنبال مىکرد که هرجا زمینهی مساعد بود، بذر اندیشه و عقیده را بپاشد؛ با این امید که در زمان مساعد، این بذر سبز خواهد شد. هدف این بود که پیام آزادى و بیدارى و خوشبختى انسان به همهی دلها برسد. این جز با ایجاد یک نظام نمونه و الگو امکانپذیر نبود؛ لذا پیغمبر به مدینه آمد تا این نظام نمونه را به وجود آورد.
روز نهم دی در تاریخ ماند. این جمله رهبر انقلاب اسلامی است. ایشان فتنه ۸۸ را حاصل برنامهریزی چندین سالهی دشمنان و در ادامهی قضایایی چون فتنهی سال ۷۸ تحلیل می کنند و راهحل علاج آن را حرکت عظیم مردمی همانند آنچه در ۹ دی سال ۸۸ اتفاق افتاد میدانند. از نگاه رهبر انقلاب روح دیانت حاکم بر دلهای مردم و توجه به فرهنگ عاشورا از خصوصیات مشترک حماسهی ۹ دی و حوادث دوران پیروزی انقلاب اسلامی است.
آیت الله خامنه ای حرکت ۹ دی را عامل در هم پیچیدهشدن بساط فتنه و فتنهگران و حادثه ای ماندنی در تاریخ معرفی میکنند.
آنچه در ادامه میآید گزیدهای از «روایت تاریخی حماسه ۹ دی» در بیانات رهبر انقلاب اسلامی است: