شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

کارگاه گفتمان تخصصی مداحان مازندران برگزار شد

| سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۵۸ ب.ظ

کارگاه گفتمان تخصصی مداحان مازندران با حضور استاد سنگری ، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ، رییس اداره فرهنگی و تبلیغ ، رییس کانون مداحان ، مسئول شورای هیئات مذهبی این اداره کل و رییس ادره تبلیغات اسلامی ساری در سالن غدیر سپاه کربلای استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ، در این کارگاه که روز شنبه 8 تیرماه جاری با حضور 500 نفر از مداحان استان و با همت این اداره کل ، کانون بسیج مداحان، سپاه کربلا و اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ساری برگزار شد ، ابتدا حجت الاسلام ناصر شکریان ضمن خیر مقدم به حضار ، برگزاری این کارگاه در آستانه ماه مبارک رمضان را مایه خرسندی عنوان کرد و افزود : فرصتی که امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران و ایثارگری های مجاهدان به دست آمده را باید قدر دانست و نسبت به ترویج فرهنگ اهل بیت باید بیشتر تلاش کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به نقش مداحان در ایجاد فضای معنوی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: از اهداف برگزاری این کارگاه ها، ارتقای سطح دانش مداحان و تاکید بر مطالعه و استفاده از اشعار مناسب و منابع صحیح است .

در ادامه استاد سنگری ضمن تقدیر از اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در برگزاری این کارگاه به اهمیت ماه رمضان اشاره کرد و بیان داشت : ماه رجب و شعبان مقدمه ماه بزرگ رمضان است و باید به مقدمات ماه رمضان توجه داشت .

وی افزود: ماه رجب ماه بذرافشانی است و ماه شعبان فصل بزرگ شدن این بذر و شاخ و برگ زدن و ماه رمضان فصل میوه چینی و برداشت ثمره ای است که در ماه رجب کاشته شده است .

سنگری با بیان اینکه ماه رمضان ماه تحرک و اوج گرفتن است ، تصریح کرد: برخلاف آنچه که متاسفانه امروز در ماه مبارک رمضان به آن دچار هستیم ، ماه رمضان ماه سستی و تنبلی و بی حالی نیست ، بلکه ماه رمضان ماه حرکت ، تکاپو و حتی جبران مافات است .

وی افزود: ما در این ماه به گونه ای باید حرکت کنیم که به فطر یعنی تولدی دوباره برسیم و البته اگر در این مسیر بخواهیم بر دیگران اثرگذار باشیم ابتدا باید از خود شروع کنیم و خوسازی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم .

این استاد دانشگاه در ادامه بر لزوم بهره گیری هرچه بیشتر از قرآن در ماه مبارک رمضان تاکید و تصریح کرد: ماه رمضان فصل شستشو است جان ها باید پاک شود و دلها را باید آماده کرد تا مستعد پذیرش قرآن شود.

وی در ادامه به معانی مختلف ماه رمضان اشاره کرد و گفت: از جمله کارهایی که باید در ماه مبارک رمضان بدان توجه داشت ، قرائت ، تدبر و عمل به قرآن ، اطعام کردن یتیمان ، کم کردن خواب ، طعام و کلام در این ماه ، ترک محرمات به خصوص بدزبانی، دوری از شوخی های ناروا و ترک غیبت و ... است.

همچنین در این کارگاه وحید پولایی از شاعران استان به شعرخوانی پرداخت و در ادامه استاد سنگری به سوالات مختلف در حوزه تاریخ عاشورا به حضار پاسخ داد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی