شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با تاکید بر نقش مهم هیئات مذهبی در تقویت مراسمهای دهه فجر، گفت: شورای هیئات مذهبی مولود انقلاب است و در خط مقدم جبهه فرهنگی انقلاب قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تشکلهای دینی کشور(تی دی ام)،محمد حسین زارع، رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، در چهارمین نشست فصلی شورای هیئات مذهبی از این شورا ها به‌عنوان کانونهای مرجع یاد کرد و افزود: طبق تعریف علمای جامعه شناسی بین گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان دینی تفاوتی وجود ندارد. جوهر اصلی انقلاب اسلامی ایمان و باور مذهبی است.اسلام خواهی و تحقق حکومت دینی جزو آمال مردم بوده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد دهه فجر گفت: ایام دهه فجر ایام ولادت دوباره اسلام است. بعد از انقلاب اسلامی حاکمیت دین خدا و اسلام ناب محمدی در کشور برقرار شد.ایام دهه فجردر واقع ایام یادآوری و بازخوانی ارزشهای اسلامی است.

 زارع در بخش دیگری از سخنانش ولایت فقیه را استمرار شعائر اسلامی و تحقق اسلام در زندگی معنی کرد و یادآور شد: دهه فجر یک مناسبت مذهبی و مراسم دینی است که هیئات مذهبی با آن سر و کار دارند.پیوند مردم با مراسم دهه فجر مبین ولادت دوباره اسلام ناب محمدی در سرزمین ماست.

 وی الله اکبر گفتن مردم در زمان انقلاب را ناشی از تلاش هیئات مذهبی دانست و با تاکید بر لزوم تقویت این مراسم در دهه فجر توسط هیئات مذهبی اضافه کرد: طبق راهنمایی‌های مقام معظم رهبری دهه فجر باید با کانون های اسلامی و هیئات مذهبی پیوند بخورد تا ماندگار شود.

 رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی خطاب به رؤسای شوراهای هیئات مذهبی استانها گفت: شما در استانها ۸۰ هزار هیئت مذهبی و کانون اسلامی را مدیریت می‌کنید بنابراین از ظرفیت بالقوه و بالفعل زیادی برخوردار هستید و می توانید نقش مهمی در تقویت مراسمهای دهه فجر ایفا کنید.

 زارع با بیان این که برجسته سازی عناصر فرهنگی و آیینی در دهه فجر ظهور و بروز پیدا می‌کند، تاکید کرد:انقلاب اسلامی تجلی پیوند دین و سیاست است و دهه فجر از مباحث موضوعی اسلامی مذهبی و ملی است.

 گفتنی است،چهارمین نشست فصلی شورای هیئات مذهبی که نخستین نشست اعضای جدید این شورا محسوب می‌شود،روزهای اول و دوم بهمن در سالن اجتماعات معاونت امورفرهنگی وتبلیغ سازمان برگزار می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی