شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

وزیر کشور در چهارمین نشست فصلی کانون مداحان با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار جامعه مداحان و هیئات مذهبی گفت:مبارزه با مواد مخدر را با دین و اعتقادات مردم پیوند بزنید تا موفق شوید.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: علت اینکه من در خدمت شما هستم از یک جهت به دلیل رویکردهایی است که ما در وزارت کشور پیگیری می‌کنیم، و از طرف دیگر بحث جایگاه، اهمیت و نفوذ و اثرگذاری است که شما ذاکران اهل بیت(ع) می‌توانید در جان و دل و عقل مردم جامعه داشته باشید.

 وی ادامه داد: ما با بلیّه عظیمی در جامعه به نام مواد مخدر روبرو هستیم که مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلان یازده گانه ای که به ما داشته اند مبارزه با قاچاق و مواد مخدر را به منزله جهاد دانستند.

 رحمانی فضلی تصریح کرد: علی رغم اینکه زحمات زیادی در مورد مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است اما امروز نمی توانیم ادعا کنیم که توانسته ایم این بلیه را کنترل کرده و از بین ببریم. نیروی انتظامی و دستگاه های مختلف زحمات زیادی در مبارزه با قاچاق و مواد مخدر کشیده اند و تقدیم ۳ هزار و ۷۰۰ شهید در این راه خود گویای این زحمات است. همچنین هزینه های بسیار اجتماعی و مالی در این حوزه داشتیم اما با تمام این تلاش ها هنوز عقب تر از قاچاقچیان هستیم.

 دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: در جهان بیش از هزار میلیارد دلار در سال درآمد ناشی از فروش مواد مخدر است و در کشور ما این درآمد سه میلیارد دلار اعلام شده است. ما در کشور یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر معتاد داریم و تمام نظرسنجی ها از سال ۸۶ نشان می دهد که اولین دغدغه خانواده ها بحث مواد مخدر و بعد بیکاری است که اگر هر کدام از آنها ۴ نفر هم عضو خانواده داشته باشند نزدیک به ۶ میلیون نفر مستقیم درگیر مواد مخدر هستند.

 رحمانی فضلی افزود: حدود ۶۳ درصد معتادین کشور متاهل هستند و ۵۳ درصدشان شاغل هستند و طبق آمار ۵۰ درصد طلاق های جامعه ناشی از اعتیاد است. از طرف دیگر متاسفانه سن اعتیاد پایین آمده است و ۴۶ درصد از کسانی که زندانی هستند به نوعی با مواد مخدر درگیر بوده و ۲۵ درصد از زندانیان نیز غیرمستقیم درگیر مواد مخدر هستند.

 وی یادآور شد: این آمارها گویای این است که با وجود تمام تلاش هایی که تا کنون صورت گرفته ما نتوانستیم به موفقیت دست یابیم لذا باید این موضوع را اجتماعی دنبال کنیم یعنی این موضوع را داخل مردم ببریم و مردم خود باید حس کنند و دغدغه داشته باشند و در کنار این دغدغه خود به مبارزه با مواد مخدر وارد شوند.

 وزیر کشور تاکید کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر که بحث امنیتی، درمانی، پیشگیری و صیانت است مشخصاً در سه مورد آن یعنی درمان، پیشگیری و صیانت مردم می توانند ورود داشته باشند و به نظرم تاثیرگذارترین شبکه اجتماعی که می تواند در این زمینه دخالت کند جامعه مداحان هستند.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر بهترین روشی که برای مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته می‌شود، بحث NGOها و شبکه‌های اجتماعی است و کشور ما به دلیل وجود جریان و شبکه روحانیت و مداحان به‌عنوان یک جریان قوی می‌توانند در بحث مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار باشند.

 رحمانی فضلی خطاب به رؤسای کانون مداحان و شاعران آیینی کشور، گفت: تقاضای من از شما این است که راهکارهایی را جستجو کنید که این ظرفیت هایی که شما دارید را وارد شبکه اجتماعی مبارزه با مواد مخدر کنیم. جامعه مداحان محوری ترین شبکه اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و نقش جامعه مداحان در حوزه آگاهی بخشی و صیانت از خانواده ها بسیار اهمیت دارد.

 وی ادامه داد:یکی از روش های ترک اعتیاد در دنیا بحث اهمیت جنبه روانی در ترک اعتیاد است. ما و شما می توانیم با بالا بردن اعتقادات و نیز برانگیختن حس گناه و تعصب و غیرت و... در معتادین بحث ترک اعتیاد را با موفقیت طی کنیم. جریان و شبکه ای که متصل به اعتقادات و ایمان و عرفان باشد قطعاً تاثیرگذار است.

 وزیر کشور با تأکید بر اینکه جریان و شبکه‌ای که متصل به اعتقادات و ایمان و عرفان باشد قطعاً تاثیرگذار است، عنوان کرد: متأسفانه در جریان اعتیاد، بسیاری از زنان و فرزندان معتادین دچار مسائل اخلاقی و رفتاری می‌شوند بنابراین ما می‌توانیم در درون جامعه مداحان تشکل‌های خیریه‌ای را ایجاد کنیم تا این تشکل‌ها خانواده‌های معتادان را شناسایی کنند و در صورت لزوم از آنها حمایت‌های مالی، معنوی و حقوقی داشته باشند و از آنجایی که شما با طبقه متدینین ارتباط دارید می‌توانید آنها را به آمدن در این میدان مبارزه تشویق کنید.

 رحمانی فضلی عنوان کرد: در کشوری شیعه آن هم با حکومت دینی، پذیرش این تعداد معتاد قابل قبول نیست و جلوگیری از دیگر جرایم کشور وابسته به مقابله با این جرم است چرا که مواد مخدر مادر جرایم به شمار می‌رود، از این رو آنچه که امروز بعد از ایمان به خداوند متعال توانسته جامعه ما از شر تمام بلیات حوزه فرهنگی و اجتماعی حفظ کند همین فرهنگ ملی، دینی و سرمایه‌های اجتماعی ماست که شما مداحان از جمله این سرمایه‌ها هستید.

 وی افزود: به هر حال ما از شما استمداد می‌کنیم که دست ما را در مسیر مبارزه با مواد مخدر بگیرید که گرفتن دست های ما در واقع گرفتن دستهای فرزندان خودتان است.اگر مبارزه با مواد مخدر را با دین و اعتقادات مردم پیوند بزنید قطعاً موفق خواهیم شد.

 گفتنی است،چهارمین نشست فصلی روسای کانون مداحان و شاعران آیینی کشور صبح امروز با حضور رحمانی فضلی وزیر کشورو دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، دکتر سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و اعضای کانون مداحان کشور و جمعی از پیرغلامان اهل بیت همچون استاد محمد علی کریم خانی، حاج غلامرضا سازگار و سید قاسم موسوی قهار برگزار شد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی