شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

آیت الله حائری شیرازی: روحانیت طبیب جامعه است

| دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۴۰ ب.ظ

آیت الله حائری شیرازی، عضو خبرگان رهبری در همایش گفتار ماه که به همت اداره تبلیغات اسلامی بابل برگزار شد ، گفت: روحانی حالت طبیب و فتاوا حالت نسخه را برای مردم دارد و آنکه میخواهد نسخه بنویسد، باید مردم را بشناسد و امروزه روحانیت باید در تمام جامعه حضور داشته و بیماری ها را از نزدیک لمس کنند تا بتوانند نسخه درمان آن را برای مردم ارائه کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، آیت الله حائری شیرازی در همایش گفتار ماه با موضوع سبک زندگی اسلامی که روز شنبه 3 اسفند ماه از سوی این اداره در سالن شهید آوینی این اداره و با حضور مدیر کل تبلیغات اسلام استان ،‌روحانیون و اقشار مختلف برگزار شده بود، با اشاره به این موضوع و تأثیر آن در اخلاق و ارزش ها، اظهار داشت: یکی از مباحثی که در سبک زندگی اسلامی بر روی آن تاکید شده، خانه وسیع است که از امام صادق(ع) نیز روایاتی در این باب وارد شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سبک های نادرست غربی در معماری ساختمان ها، ابراز داشت: بر این سبک غلط دو اشکال وارد است و آن مختلط و تنگ بودن آن است؛ چراکه وقتی مهمانی برای انسان می آید، هم زن و مرد باید در جایی بسیار کم باهم باشند و هم بچه ها در تنگنا هستند و نمی توانند بازی های کودکانه خود را انجام دهند. 

این استاد درس خارج افزود: تربیت شدگان اهل بیت(ع)، خانه ای وسیع؛ اما ساده و بی آلایش دارند و بدین وسیله از بسیاری از مشکلات در امان هستند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نباید سبک ها را تغییر داد، خاطرنشان کرد: تغییر سبک باعث می شود که این تغییرات به دیگران نیز دیکته شود و مردم دیگر کارهای خوب خود را فراموش کرده و انجام ندهند.

آیت الله حائری شیرازی در ادامه با اشاره به دلائل اوقات نمازهای یومیه، تصریح کرد: با انجام نماز صبح، صبح خود را با یاد خدا آغاز می کنیم و کار نیمروز با انجام نماز ظهر ختم می شود. سپس کار نیمروز دوم را با نماز عصر و یاد خدا آغاز نموده و پایان آن را با نماز مغرب و یاد خدا تمام میکنیم. نماز عشاء نیز برای تمام کردن پرونده روز با یاد خداست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه روحانیت به عنوان طبیب برای جامعه هستند، بیان داشت: روحانی حالت طبیب و فتاوا حالت نسخه را برای مردم دارد و آنکه میخواهد نسخه بنویسد، باید مردم را بشناسد و امروزه روحانیت باید در تمام جامعه حضور داشته و بیماری ها را از نزدیک لمس کنند تا بتوانند نسخه درمان آن را به مردم ارائه کنند.

این استاد درس خارج حوزه تاکید کرد: امروز باید دیدگاه های اسلامی در بطن زندگی مردم جاری شود و سبک های غلط زندگی را از بین برد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آداب غذا خوردن، اظهار داشت: باید سبک غذاخوردن بومی خود را حفظ کنیم و از خوردن غذاهایی همچون سوسیس و کالباس پرهیز کرد؛ چراکه بدن باید چند برابر انرژی به دست آورده از این نوع غذاها را صرف کند تا بتواند آنها را از بدن خارج نماید.

این استاد اخلاق با اشاره به موضوع مهروزی در بانک ها، ابراز داشت: بانک ها باید مهرورزی را در مردم گسترش دهند و نباید بر مردم سخت بگیرند؛ چراکه آن هنگام که بانک سخت گرفت، مردم نیز نسبت به هم در قرض دادن سخت می گیرند و زندگی مشکل می شود.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام ناصر شکریان ضمن خیر مقدم و تقدیر از حضور آیت الله شیرازی بر لزوم توجه اقشار فرهنگی به سبک زندگی مورد اشاره مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود : دشمنان انقلاب اسلامی با همه توان و قدرت خود به دنبال انحراف انقلاب از مسیر اصلی خود هستند و همه گزینه های خود اعم از نظامی ، اقتصادی و سیاسی را بکار گرفتند و به دنبال آخرین گزینه یعنی همان تهاجم فرهنگی هستند که البته با هوشیاری رهبری و ملت این نقشه هم خنثی خواهد شد.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی