شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

وب گردی 2

| سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۰۵:۰۶ ب.ظ

وب گردی2


در وب گردی های ماهانه، مطالب منتشر شده در پایگاه های اینترنتی هیئاتی که در این بلاگ لینک شده اند به طور خلاصه اطلاع رسانی و بازنشر می شود. امیدواریم همه ی هیئات حضور فعالتری در عرصه مجازی داشته باشند، ان شاءالله.

این وب گردی بازه 15 الی 27 اسفند92 را شامل می شود.


1-وبلاگ "انجمن مداحان" اشعار زیبایی در وصف حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه در قالب فایل PDF منتشر کرده است.  

...سخن از فاطمه نه ، بلکه زکاشانه او

از فیوضات فراوانِ درِ خانه او

خانه فاطمه یعنی که سراپا برکات

لازم آمد که بر این خانه فرستم صلوات...

عزیزان علاقه مند می توانند جهت دریافت به این آدرس مراجعه کنند.

 

2-پایگاه اطلاع رسانی هیئت مسجد امامزاده هاشم (ع) آهنگرکلابزرگ در مطلبی از یک تجربه فرهنگی در سطح روستا نوشت:

بچه های هیئتی مسجد امامزاده هاشم آهنگرکلا ، سال قبل با فرا رسیدن ، ایام فاطمیه از اولین شب فاطمیه اول ، پوستر هایی رو که از قبل تهیه کرده بودن و منقش به ذکر (یا فاطمه الزهرا س ) بود را بر درب تمامی منازل محوطه امامزاده هاشم ، نصب کردند. مدتی نگذشت که بازتاب های بسیار مثبتی از این کار مشاهده شد. هم خود اهالی منازل از این کار بسیار تشکر کردند و حتی برخی از افراد روستا که ساکن در این محوطه نبودند ؛ این کار را سبب حس کردن ورود به ایام فاطمیه در این حد فاصل ، دانستند...


3-  هیئت عاشقان اهل بیت خیابان شهید نواب بابل  در مطلبی از انتشار شماره اسفند ماه -ویژه نامه سال نو-  نشریه رویش خبر داد. از علاقمندان به کارهای فرهنگی در سایر هیئات دعوت به عمل آمده تا با انتشار این نشریه تک برگی در هیئت خود (با لوگوی هیئتشان) سهمی در اشاعه فرهنگ انقلاب داشته باشند.

شما می توانید جهت دانلود نشریه روی لینکهای زیر کلیک کنید.

 صفحه رو 

صفحه پشت


4-هیئت جوانان امامزاده حمزه ابوالقاسم(ع)بابل در مطلبی به مناسبت ایام فاطمیه نوشت:

چـــــــــــــــــادر تو تلافی غروبی است که در آن روز به زور چادر ازسر زنان حرم پیامبر می کشیدند چادر تو میراث خون دلهای خیمه نشینان ظهر عاشوراست...


5- هیئت مذهبی فرهنگی بیت الحسین(ع)بابل  با برگزاری طرح ختم دسته جمعی صلوات به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و هدیه آن به محضر انسیّةحوراء فاطمه زهرا(س) نوشت:

از دوستان خواهشمندیم درصورت تمایل به شرکت در این ختم تعداد صلوات مدنظر خودرا از طریق همین پست به اطلاع مابرسانند و یا به سامانه ۳۰۰۰۶۸۵۹۰۰۰۱۲۰ پیامک فرمایند.

زمان آغاز ثبت نام: ۲۴/۱۲/۱۳۹۲

زمان پایان ثبت نام :۱۳/۰۱/۱۳۹۳

تاریخ ختم صلوات: 14/01/1393 شب شهادت بانو

همچنین ای هیئت در طرح فرهنگی زیبای دیگری اقدام به افتتاح فروشگاه اینترنتی شارژ تلفن همراه کرده که درآمد حاصل از آن صرف برنامه های فرهنگی این هیئت می گردد.


6-هیئت قمر بنی هاشم سید آباد بابل با انتشار حدیثی نوشت:

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرموده اند :بهترین چیز براى حفظ شخصیت زن آن است که
مردى را نبیند و نیز مورد مشاهده مردان قرار نگیرد.

بحارالا نوار: ج 43، ص 54، ح 48

7-هیئت غریب مدینه امیرکلا زودتر از سایر هیئات برنامه فاطمیه دوم خود را نیز در فضای مجازی منتشر کردند؛ برنامه ای که به شرح زیر است:

سخنران: حجه الاسلام صادقی واعظ

مداح: حاج احمد واعظی- حاج سید مهدی میرداماد- حاج سید رضا تحویدار- حاج محمدرضا بذری-کربلایی محمد اسداللهی

زمان: 8-9 و 10 فروردین1393

مکان: گلزار شهدای شایستگان امیرکلا- ساعت 20:30


8-هیئت محبان الرضا(ع) در مطلبی با عنوان " توصیه آیت الله بهجت به زیارت عاشورا" نوشت:


از آیت الله بهجت پرسیدند: داستان ها و قضایایى از کسانى که پیوسته زیارت عاشورا مى خواندند و به این صورت، متوسل مى شدند، گردآورى و چاپ شده است. نظر حضرت عالى در این باره چیست؟
ایشان پاسخ داده اند که: متن زیارت عاشورا، بر عظمت آن گواه است؛ خصوصا با ملاحظه آنچه در سند زیارت رسیده است که حضرت صادق (علیه السلام) به صفوان مى فرماید: این زیارت و دعا را بخوان و بر آن مواظبت کن. به درستى که من چند چیز را بر خواننده آن تضمین مى کنم: 1. زیارتش قبول شود. 2. سعى و کوشش وى مشکور باشد 3. حاجات او هرچه باشد، برآورده شود و ناامید از درگاه خدا برنگردد.

اى صفوان! این زیارت را با این ضمان، از پدرم یافتم و پدرم از پدرش...تا امیرالمؤمنین (علیه السلام) و حضرت امیر نیز از رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) و رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) از جبرئیل و او هم از خداى متعال نقل می کند و هرکدام این زیارت را با این ضمان، تضمین کرده اند و خداوند به ذات اقدس خود قسم یاد نموده که: هرکس این زیارت و دعا را بخواند، دعا و زیارت وى را بپذیرم و خواسته اش هر چه باشد، برآورده سازم.

و از سند او استفاده مى شود که زیارت عاشورا از احادیث قدسى است و همین مطالب، سبب شده است که علماى بزرگ ما و استادان ما - با آن همه مشغولیت هاى علمى و مراجعاتى که داشتند - به خواندن آن مقید بودند تا جایى که استاد ما، مرحوم حاج شیخ محمد حسین اصفهانى، از خداوند خواسته بودند که در آخر عمرشان، زیارت عاشورا را بخوانند و سپس قبض ‍ روح شوند و دعایشان هم مستجاب شد و پس از پایان این زیارت، درگذشتند.


9-هیئت بیت العباس(ع) در مطلبی با عنوان " سبک زندگی شهید دکتر شهریاری از بعد ولایتمداری" نوشت:

ولایتمداری صادق بود و ولی فقیه را راهبر ما از ظلمت فساد و گناه به دنیای حقیقت و کمال می‏دانست. رزمنده و بسیجی مخلص و یار و یاور رزمندگان خصوصا در بعد تقویت بنیه علمی بود و در تمامی حضور دانشگاهی‏اش (دوران دانشجویی و دوران استادی) آموزش ایشان برای عزیزان رزمنده و بسیجی تعطیل بردار نبود. تا لحظه آخر پیرو راه شهداء و وفادار به آرمانهای شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی خصوصا قافله سالار شهداء امام خمینی رضوان ا... تعالی و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بود. روحش شاد یادش گرامی باد


10-هیئت محبان المهدی (عج) شهرک صالحین شهرستان بابل در مطلبی از انتشار نامه مادر شهید به خانم اشتون خبر داده است؛ نامه ای که مطالعه آن حقایق سنگینی را به خاطر مدعیان حقوق بشر می آورد.

.... خانم اشتون من به نمایندگی از تمام مادرانی که فرزندان برومند خود را در دفاع مقدس و انقلاب خویش از دست داده اند، این چند خط را برای شما می نویسم. مادرانی که هنوز که هنوز است، بسیاری شان چشم انتظار یافتن نشانه ای یا گرفتن خبری از جگرگوشه شان هستند

خانم اشتون!

شما به شهری پا گذاشته اید که در هر محله و کوچه اش یادگاری از جنگ با عراق دارد. شما به سرزمینی آمده اید که شهدایش کماکان در آسمان ایران می درخشند. ای کاش در کنار بازدیدهای تفریحی خود، سری هم به گلستان شهدای اصفهان می زدید... ادامه مطلب را در لینک هیئت بخوانید.


11-هیئت یا فاطمه الزهرا(س) با برگزاری مسابقه فدکیه دست به اقدام زیبای فرهنگی در ایام نوروز زده است؛ این پایگاه نوشته است:

"ضمن عرض تسلیت به شما عزاداران و محبین حضرت زهرا سلام الله علیها، به سمع و نظرتان می رسانیم , با تبرک جستن از خطبه فدکیه که به گفته بزرگان دین مملو از معارف اهل بیت (ع) است و مورد تاکید و سفارش بر مانوس شدن با آن است؛ تیم رسانه ای بیت الزهرا (س) در نظر دارد همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری فاطمیه ، اولین دوره مسابقه اینترنتی قصه فدکیه با محوریت خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) را برگزار نماید. علاقه مندان جهت شرکت در مسابقه می توانند با ورود به سایت ویژه مسابقه به آدرس www.beytozahra.com/fadak ، فایل مربوط به مسابقه را دریافت نموده و پس از مطالعه ، به صورت آنلاین در آزمون مسابقه شرکت نمایند. ضمناً به اطلاع می رساند مهلت شرکت در این مسابقه از ابتدای ایام فاطمیه اول تا پایان ایام فاطمیه دوم می باشد ؛ و در نهایت به نفرات برگزیده از شرکت کنندگان مسابقه ، در سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها (روز مادر) جوایز ویژه ای اهدا می گردد .

هدایا و جوایز ( ۲۱ نفر):

کمک هزینه سفر به عتبات عالیات

کمک هزینه سفر به مشهد مقدس

کمک هزینه سفر به قم و جمکران

و اهدای جوایز نفیس دیگر به ۱۸ نفر دیگر از برگزیدگان


12-هیئت بین الحرمین در آخرین مطلب قرار داده شده اش اقدام به انتشار برنامه های فاطمیه اول این هئیت نموده است که از لینک زیر قابل دریافت می باشد؛

دانلود برنامه فاطمیه اول


13-همچنین هیئت قاسم ابن الحسن (ع) امیرکلا صوت ویژه برنامه فاطمیه اول  را روی این پایگاه منتشر کرده است: 

دریافت و مشاهده


14-نیز ویژه برنامه فاطمیه اول هیئت دارالسلام زهرا(سلام الله)شهرستان بابل از لینک زیر قابل دسترسی است:

دریافت و مشاهده


15-هیئت روضه الحسین بنیاد علمی فرهنگی حیات متن اشعار خوانده شده در ویژه برنامه شب میلاد حضرت زینب سلام الله علیها 15/12/92 را منتشر کرد.


16-مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) زرگرشهر بابل نوشت:

به گزارش واحد فرهنگی مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) مراسم عزاداری در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در مدرسه  علمیه امام حسن مجتبی (ع) زرگرشهر برگزار شد که این مراسم ابتدا با قرائت آیات قرآن کریم توسط برادر طلبه محمدعلی رضانژاد شروع شد سپس حجه الاسلام والمسلمین حبیبی ؛ مدیریّت مدرسه در ضمن مقدّمه ای در باب فضائل آن بانوی بزرگوار سخنانی را بیان داشتند... ادامه مطلب را در لینک هیئت بخوانید.

17-هیئت انصارالمهدی دیوکلا در مطلبی با عنوان "فاطمیه اول یا فاطمیه دوم؛ کدام معتبر است؟" نوشت:

درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا ‌‌(س) روایات مختلف است. از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر ‌(ص). میان علمای شیعه، دو تاریخ مشهور و مقبول است: یکی هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر ‌(ص) و دیگری نود و پنج روز.... ادامه مطلب را در لینک هیئت بخوانید.


18-هیئت محبان العباس  نیز صوت مراسم فاطمیه اول ۲۲ اسفند ۹۲ را در پایگاه اطلاع رسانی خود  منتشر کرد : دریافت و مشاهده


19-هیئت محبان المعصومین(ع) هم برنامه های اجراشده در این هیئت را در آدرس http://sarkhe.com در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.

 ********************************************************************

در پایان از همه ی هیئاتی که در طول سال 92 حضور پررنگی در عرصه مجازی داشته اند صمیمانه متشکریم و آرزوی حضوری مداوم و پرقدرت در این عرصه برایشان داریم.


نوروزی فاطمی داشته باشید،سال نو مبارک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی