شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

وب گردی3

| جمعه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۰۷ ب.ظ

وب گردی 3

 فروردین ماه1393


انجمن مداحان شهرستان بابل اشعاری به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) را برای دریافت علاقمندان روی خروجی وبلاگ خود قرار داده است. همچنین اشعاری از آقای محمود ژولیده با عنوان "کیست زهرا(س)؟" را منتشر ساخته که تبرکاً می خوانیم:

...کیست زهرا آنکه عطر سیب جنّت می دهد

نام زیبایش به جان و دل محبت می دهد

کیست زهرا آنکه خلقت بی وجودش هیچ نیست

او که پیوند نبوت با امامت می دهد....

*****

وبلاگ مسجد امامزاده هاشم آهنگرکلا بزرگ در مطلبی با عنوان "من هم نامه ی حاج آقا ماندگاری ، خطاب به ریاست صدا و سیما را امضا می کنم" نامه حجه الاسلام ماندگاری به مهندس ضرغامی که مشتمل بر انتقاداتی به عملکرد این سازمان است را بازنشر داده است. اگر علاقمند به خواندن و شرکت در تائید و امضای این نامه به معنای توافق از آن انتقادات هستید می توانید به این آدرس مراجعه نمائید.

*****

هیئت محبان الرضا(ع) در قسمت "حدیث دل" سایت خود آورده:

حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند: همانا خوشبخت به معنای تمام و واقعی کسی است که علی (ع) را در زندگی خویش و پس از مرگش دوست بدارد. (دلائل الامامه، ص 7)

****

هیئت جوانان امامزاده حمزه ابوالقاسم(ع) در مطلب زیبایی، مختصری از زندگی نامه و شجره نامه امامزاده "حمزه ابوالقاسم (ع)" را آورده. این امامزاده در روستای حمزه رضا بخش لاله آباد بابل مدفون است و نسب شریف این امامزاده با پنج واسطه به امام زین العابدین علیه السلام منتهی می شود.

*****

هیئت مذهبی فرهنگی بیت الحسین(ع)بابل که حضور فعالی را در سال جدید در عرصه مجازی شروع کرده در حدیثی از امام امیرالمومنین علی علیه السلام نقل کرده است:

 هیچ چیز همچون همّت، آدمى را بلندمرتبه نمی‌گردانَد و هیچ چیز مانند شهوت او را خوار نمی‌کند.

عیون الحکم والمواعظ: ص ۴۸۴ ح ۸۹۲۸ / دانشنامه قرآن و حدیث: ج9

 

 و در مطلبی زندگینامه شهید عباس قندی(ره) را منتشر ساخته است. در بخشی از این مطلب آمده:

.... این شهید بزرگوار در تاریخ 1359/8/9 در منطقـه کوی ذوالفقـار آبادان به علت اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نایل گشتند و در آرامگاه معتمدی بابل به خاک سپرده شدند.

*****

هیئت غریب مدینه امیرکلا در پست های فروردین اقدام به انتشار مراسمات فاطمیه دوم خود نموده است.  

*****

هیئت بیت العباس(ع) بابل در مطلب با عنوان «پاسخ حجت الاسلام پناهیان به سوال «حوزه برویم یا دانشگاه؟»»

در جمع ورودی‌های جدید دانشگاه امام صادق(ع) مطلبی قرار داده که مطلع آن این سوال است:

...جوانان زیادی از بنده سؤال می‌کنند که ما حوزه برویم یا دانشگاه؟ بنده معمولاً در جواب عرض می‌کنم: این سوال دقیقی نیست. بلکه صحیح‌تر آن است که ابتدا سؤال شود: «در کدام رشتۀ علمی تحصیل کنیم؟»

برای خواندن ادامه این متن به این آدرس مراجعه فرمائید.

****

مراسم گرامیداشت سالروز وفات حضرت امّ البنین (س)با حضور حضرت آیت الله طبرسی نماینده معزز مقام معظم رهبری در استان مازندران در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) زرگرشهر برگزار شد.

این مطلب را وبلاگ مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) زرگرشهر روی خروجی خود قرار داده است که متن بیانات و تصاویر را در این آدرس مشاهده نمایید.  

****

هیئت عاشقان اهل بیت(ع) بابل در مطلبی با عنوان فناوری هسته ای دو طرح پوستری زیبا از منافع  و نتایج مراحل غنی سازی اورانیوم و کاربرد اورانیوم غنی شده 20%در صنعت نفت را که به همت خانه طراحان انقلاب اسلامی تهیه شده بازنشر داده است.

***

بنیاد علمی فرهنگی حیات روضه الحسین(ع) در مطلبی به مناسبت وفات حضرت ام البنین نوشته است:

رعایت حال یتیمان فاطمه:

گفته شده در اوایل ازدواج خود با علی(ع)، روزی فاطمه به مولا عرض کرد:

تقاضای کوچکی از شما دارم، آیا امکان اجابت درخواست توسط شما مقدور است؟

مولا فرمود: درخواست چیست؟ امیدوارم بتوانم خواسته تو را اجابت سازم.

ام البنین گفت: تقاضا دارم از این به بعد مرا با نام فاطمه خطاب نکنید.

علی(ع) فرمود: مگر اتفاقی افتاده است؟ چرا تو را فاطمه صدا نکنم؟!

ام البنین گفت: برای اینکه هر زمان مرا به این نام صدا می زنید، می بینم چهار جگرگوشه زهرا(س)، با شنیدن نام مادرشان ـ فاطمه ـ به گوشه ای رفته و به یاد او اشک ریخته و بیش از پیش احساس یتیمی می نمایند!

علی(ع) که با شنیدن نام همسر، اشک در چشمان شان حلقه زده بود، خواهش او را پذیرفته، از آن زمان به بعد، او را به نام ام البنین مورد خطاب قرار می داد.

*****

هیئت یافاطمه الزهرا(س)  در مطلبی با عنوان "هیئتی ها مراقب باشند!/تخریب زیرکانه جایگاه امام خامنه ای" نوشت:

.............شاید از ابتدا قرار بود که هیئات مذهبی همان اندازه که به شور حسینی بها می دهند برای افزایش شعور حسینی نیز اهمیت قائل باشند، اما متاسفانه این روزها برخی از محافل مذهبی در قالب هیئت و متاثر از جریان التقاطی ذکر شده، با تحت تاثیر قرار دادن شور جوانان و نوجوانان، آنها را از کسب شعور حسینی محروم و در راستای جدایی دین از سیاست گام بر می دارند در حالیکه بارها و بارها شنیده ایم که سیاست ما عین دیانت ماست و بالعکس....... جهت خواندن ادامه مطلب به آدرس زیر مراجعه نمایید.

****

هیئت محبان العباس(ع) مولودی خوانی میلاد حضرت زهرا (س) در این هیئت را جهت دریافت قرار داده است. همچنین در مطلبی با عنوان"حریم داری و عفاف، سِپَر خانواده" که شامل بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه می باشد نوشته است:

...........مسأله محرم و نامحرم و حجاب و نگاه کردن و نگاه نکردن و معاشرتهای ناسالم و مضرّ،این چیزهایی که در اسلام این قدر تأکید شده و در بعضی از کشورها و جاهایی که از اسلام دورند، اینها رعایت نمی‌شود، اینها اگر چه یک محدودیّتی برای زن و مرد به وجود می‌آورد، امّا اینها را شارع مقدّس برای حفظ خانواده، برای ماندگار شدن این بنای مهم تحکیم و تشریع کرده است که اگر در همین چیزها هر انسانی تدبیر کند و تأمل بکند، حکمتهای بسیار بزرگی را خواهد دید.
اینکه شما می‌بینید در اسلام محرم و نامحرم و جدایی زن و مرد و اینها مطرح است.، اینها مسائل ارتجاعی نیست. اینها جزو دقیق‌ترین مسائل انسانی  و بشری است. یکی از مهمترینِ آن،این است که بنیان خانواده مستحکم می‌ماند. چون زن و شوهر به هم احساس وفاداری می‌کنند، در موضِع حسادت قرار نمی‌گیرند، این خیلی مسأله‌ی مهمی است.....

ادامه متن را در این آدرس  مطالعه نمایید.

*****

 هیئت محبان المعصومین  به مناسبت میلاد فرخنده حضرت فاطمه(س) مطالبی از جمله "غزل ولادت حضرت زهر(س) "  و "سرود ولادت حضرت زهرا(س)" را منتشر کرده است.

****

هیئت بنت الحسین رقیه(س) گزارش تصویری وداع با پیکر حاج محسن فیضی در حسینیه انصارالزهرا(س) را جهت دریافت و مشاهده قرار داده است.

****

 هیئت یارقیه (س) شهرستان بابل ضمن انتشار لیستی از مراسمات و ویژه برنامه های خود در طول سال 93، در مطلبی با عنوان "چهل گناه زبان"  نوشته است:

....حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند :

بهترین اعمال نزد خداوند حفظ زبان است. بیشترین گناهان فرزند آدم از زبان اوست . هرکه مردم از ‏زبان او بترسند ، اهل جهنم است .‏....

****

هیئت متوسلین حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)، پوستر تهاجم فرهنگی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی93/1/1، را جهت دریافت افراد علاقمند به کار فرهنگی قرار داده است. این پوستر را می توانید در آدرس زیر دریافت کنید.

******

هیئت فاطمیون کوچه اتحاد کانون فرهنگی بقیه الله- نوشت:

....تهاجم فرهنگى یک حقیقتى است که وجود دارد؛ میخواهند برروى ذهن ملّت ما و برروى رفتار ملّت ما - جوان، نوجوان، حتّى کودک - اثرگذارى کنند. این بازیهاى اینترنتى از جمله‌ى همین است؛ این اسباب‌بازى‌هایى که وارد کشور میشود از جمله‌ى همین است که من چقدر سر قضیّه‌ى تولید اسباب‌بازى داخلىِ معنى‌دار و جذّاب حرص خوردم با بعضى از مسئولین این کار که این کار را دنبال بکنند؛

بیانات آیت الله خامنه ای در دیدار اعضای شوراى عالى انقلاب فرهنگى ۱۳۹۲/۰۹/۱9

*****

هیئت انصارالمهدی ‏(عج‏) دیوکلا(امیرکلا) به مناسبت هشتمین سالگرد فوت مداح دلسوخته سید جواد ذاکر طباطبایی اقدام به انتشار زندگی نامه این مداح اهل بیت کرده است.   

این وبلاگ همچنین مطلبی به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) با عنوان "مصیبت ام البنین(س) از نگاه شهید مطهری" را منتشر کرده است.

****

هیئت پنج تن آل عبا در مطلبی زیبا متنی را تقدیم به حضرت ام البنین(س) کرده است:

.....روزی که علی بن ابیطالب(ع) با عقیل مشورت کرد و از آن پیر نسب شناس همسری خواست که (ولدتها الفحوله) فرزندانش شیر مردان روزگار باشند، هیچ کس حتی عقیل نفهمید که چرا و از چه جهت؟ اما تو را نمی دانم. تا بحال فکر نکرده بودم شاید می دانستی. پس بگذار بگوئیم نمی دانستی.

تو! فاطمه کلابیه! که به پاکدامنی شهره بودی... اما چون تو کم نبودند در آن عصر و او تو را برگزید....

****

بیت الزهرا(س) امیرکلا ضمن انتشار مراسمات فاطمیه دوم خود در مطلبی زندگی شهید کارکوب زاده را روایت کرده است:

.....شهیدی تفحص شد که دستهای این شهید رو از پشت با سیم تلفن بسته بودن به عقیده بچه ها این جوون 18 ساله رو زنده بگور کرده بودن !
پشت پیراهن این شهید دوبیت شعری نوشته بود که مادری بودن این شهداء رو میرسونه و دل همه رو میسوزونه! نوشته بود
همیشه این بود ذکرم 
میان دشت و صحرایم 
الهی بشکند دستی 
که سیلی زد به زهراییم.....

****

هیئت بین الحرمین روی خروجی سایت خود برنامه های اجراشده در چهارمین سالگرد ذاکر اهل بیت مرحوم سید سجاد مشهد سری را جهت دانلود قرار داده است.

****

هیئت قاسم ابن الحسن (ع) امیرکلا نیز صوت ویژه برنامه فاطمیه دوم هیئت خود را جهت دریافت علاقمندان قرار داده است.

****

هیئت دارالسلام زهرا(سلام الله)شهرستان بابل هم در مطلبی برنامه جلسه هفتگی93/1/27 هیئت خود را جهت دریافت قرار داده است.

 ****

با تشکر از همه ی عزیزانی که در عرصه مجازی حضوری پر رنگ دارند. به کمک و دعای شما محتاجیم

تا وب گردی4 که اواخر اردیبهشت ماه منتشر می شود، بدرود.

نظرات  (۳)

سلام.
با "فراق کربلا سوزانده جانم را"  به روزیم...
چند خط دلنوشته و یه شعر کوتاهه

منتظر حضور شما و نظرات زیباتون در مورد این مطلب هستم...

التماس دعای فراوان

یا علی مدد
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اید امامنا الخامنه ای 

اللهم احفظ سیدنا و قائدنا الامام الخامنه ای
سلام
جلسه هفتگی 93/2/3
هیئت دارالسلام زهرا(سلام الله)شهرستان بابل
با نوای:سید حسین حسین نژاد
قابل دریافت است
یا حیدر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی