شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

وب گردی 5

| يكشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۰۱ ب.ظ

وب گردی5

خرداد1393

با سلام و خدا قوت خدمت همه فعالین فرهنگی و مذهبی هیئات شهرستان در عرصه مجازی. این ماه هم با وب گردی در خدمت شما هستیم:


  1.هیئت محبان الرضا(ع) در مطلبی با عنوان "میرزا جواد تبریزى در حرم حضرت رقیه (س)" نوشت:

استاد بزرگوار، فقیه مقدّس، میرزا جواد تبریزى(قدس سره) داراى دلى سوخته و مملو از عشق به خاندان عصمت و طهارت بودند، به هنگام بیمارى به زیارت مرقد شریف حضرت رقیّه(علیها السلام) در شام شتافتند، در آنجا سخنانى ایراد فرمودند، که ضمن تثبیت فضیلت زیارت حضرت رقیه بنت الحسین(علیهما السلام) و تأکید بر بودن قبر آن حضرت(علیها السلام) در مکان فعلى، به منحرفینى که درصدد تضعیف زیارت آن حضرت(علیها السلام) تلاش مى کردند نیز جواب محکمى دادند، قلب دل سوختگان ولایت را شاد کرده و رونق خاصى به زیارت آن مکان مقدّس دادند.

استاد الفقهاء والمجتهدین، میرزا جواد تبریزى(قدس سره) هنگام زیارت و ورود به مرقد مطهّر حضرت رقیّه(علیها السلام)، دختر سیدالشهداء، امام حسین(علیه السلام)(در کشور سوریه، شام) فرمودند:

«یادگیرى احکام شرعى و فراگیرى مسائل فقهى از برترین کارهاست. شما مى دانید که در رابطه با ثبوت موضوعات خارجى، حدودى وجود دارد و در همه و یا در بیشتر آن ها باید بیّنه (دلیل) اقامه گردد، اما در پاره اى از امور، مجرد شهرت در ثبوت آن ها کافى است و نیازى به اقامه بینه و یا چیز دیگرى وجود ندارد;

ادامه این مطلب را از اینجا مطالعه فرمائید

***

2.هیئت عاشقان اهل بیت(ع) خیابان شهید نواب صفوی بابل در مطلبی با عنوان " آدرس: خارج-شهرستان Babol" به موضوع اشاعه اسامی بیگانه در نام‌گذاری مغازه های شهر از زبان یک روح سرگردان با قلمی طنز پرداخته است.

برای خواندن این مطلب کلیک کنید

***

3.هیئت بیت العباس شهرستان بابل در مطلبی به آداب 4گانه اسلامی سفره و غذا خوردن یعنی آداب قبل از خوردن غذا، آداب هنگام غذا خوردن، آداب پس از غذا خوردن و منهیات در غذا خوردن اشاره کرد که بخشی از مطلب در مورد "آداب قبل از خوردن غذا" را اینجا با هم می خوانیم:

...2.سفره

اولیای گرامی اسلام برای سفره اهمیت خاصی قایل بوده‌ اند. این توجه و اهمیت تا بدان حد بود که سفارش می‌ نمودند زمانی که مسافرت می‌ روید، سفره‌ ای همراه خویش بردارید. این عنایت ویژه به خاطر احترام طعام و نعمتی است که درون سفره قرار می‌ گیرد. اَنس،‌ از اصحاب رسول خدا(صلّی الله علیه و آله) می‌ گوید: «پیغمبر(صلّی الله علیه و آله) هرگز بر سینی غذا نمی‌ خورد.» برخی از انس بن مالک پرسیدند: «پس حضرت بر چه چیزی غذا می‌ خورد؟ جواب داد: بر سفره.»

بر زمین و در کنار سفره نشستن نکته دیگری است که معصومین(علیهم السلام) بر آن تأکید نموده‌ اند. رسول خدا(صلّی الله علیه و آله) می‌ فرماید: «خَمْسٌ لَا أَدَعُهُنَّ حَتَّى الْمَمَاتِ الْأَکْلُ عَلَى الْحَضِیضِ مَعَ الْعَبِید؛ پنج چیز را تا زمان مردن رها نمی‌ کنم: یکی از آنها غذا خوردن بر روی زمین با بردگان است

علامه مجلسی با بیان اینکه حضیض در این روایت نبوی غذا خوردن بر روی زمین است،‌ در بیان علت این تأکید می‌ فرماید: «شاید بزرگان عرب غذا را روی میز می‌ نهادند تا خوردنش آسان تر باشد.»

نکته حائز اهمیت آنکه در کنار سفره نشستن در غذا خوردن های دست‌ جمعی موجب صفا و صمیمیت فوق العاده‌ ای می‌ شود که هیچ گاه بر سر میز حاصل نمی‌ شود....

ادامه این مطلب را از اینجا مطالعه فرمائید

***

4.هیئت یا فاطمه الزهرا(س) امامزاده عبدالله(ع)بابل در مطلبی با بازخوانی گزیده هایی از کتاب انتظار استاد پناهیان ، تصور غلط و اشتباهی را که نسبت به ظهور منجی عالم حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، در جامعه وجود دارد مورد نقد و بررسی قرار داده که بخشی از آن را به نطر شما می رسانیم:

...چگونه کسانی که قبلاً منتظر حضرت بوده‌اند، دشمن او می‌شوند؟         


چرا کسانی که قبلاً انتظار حضرت را می‌کشیده‌اند، بعد از ظهور به مخالفت با ایشان برمی‌خیزند؟ چون آنها یک تصور خیالی و موهوم از امام زمان(عج) داشته‌اند و زمانی که وجود واقعی و نازنین حضرت را می‌بینند که با آن تصویر خیالی آنها سازگاری ندارد، با ایشان مخالفت می‌کنند. کسانی که نگاه عامیانه دارند و در این نگاه عامیانه‌شان تصلّب پیدا کرده‌اند، به‌حدی که برخی رگه‌‌های انحراف در آنها مشاهده می‌شود، نه تنها به درد حضرت نمی‌خورند، بلکه بعد از حضور حضرت موجب دردمندی او هم خواهند شد.
این گروه به‌ویژه به این دلیل که از قبل هم اطلاعاتی داشته‌اند، دیگر خودشان را صاحب ادّعا می‌دانند؛ مثلاً می‌گویند: «نه، ایشان امام زمان نیستند؛ ما می‌دانیم، ما می‌شناسیم، ما منتظر بودیم، حالا هم ما هستیم که تشخیص می‌دهیم که آیا ایشان همان آقا هستند یا خیرالبته بعضی از افراد هم به دلیل خودساخته نبودن و تعارض فرمان‌های حضرت با منافعشان، که این تعارض هم می‌تواند به نوعی ریشه در همان تصور اشتباه نسبت به منجی داشته باشد، با حضرت مخالفت می‌کنند...

ادامه این مطلب را از اینجا مطالعه فرمائید

***

5.هیئت جوانان امامزاده حمزه ابوالقاسم(ع) عکسی جالب با توضیح "5 سال متوالی پای ثابت شعار روز 14 خرداد"  را منتشر کرد:

آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند..!

***

6.هیئت مذهبی فرهنگی بیت الحسین(ع) بابل در مطلبی با عنوان "آداب حضور قلب در نماز"  نوشت:

...خداوند تبارک و تعالی در سوره ی مؤمنون، صفاتی را برای اهل ایمان ذکر می‌نماید. مقصود خداوند از بیان آیه ی شریفه ی (وَ الَّذینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُون) ، بعد از آیه ی شریفه ی (الَّذینَ هُمْ فی‏ صَلاتِهِمْ خاشِعُون) فهماندن ارتباط مستقیم «اعراض از لغو» و «خشوع در نماز» به بندگان است. به عبارت روشن‌تر، رستگار کسی است که در نمازش خاضع و خاشع باشد و از هرگونه لغو و بیهوده، اعراض کند. اگر سالک بتواند از لغویّات رویگردان باشد، توفیق حضور قلب پیدا می‌کند...

ادامه این مطلب را از اینجا مطالعه فرمائید

***

7.هیئت دارالسلام زهرا(س) شهرستان بابل مراسم جشن میلاد صاحب الزمان(عج) را برای دانلود علاقمندان روی تارنمای خود قرار داده است.

 برای دانلود کلیک کنید


***

8.هیئت امامزاده هاشم آهنگرکلابزرگ  تصاویری از جشن مبعث رسول گرامی اسلام را به‌روی سایت خود قرار داده است. برای دیدن ادامه عکس ها کلیک کنید.

***

9.انجمن مداحان بابل به مناسبت ایام ولادت حضرت رقیه(س) اشعار زیبایی را منتشر ساخته است. این انجمن در مناسبت های گوناگون مذهبی فعالیت زیادی در رابطه با انتشار اشعار، سرود و مراثی زیبای مربوط به مناسبت‌ها انجام می دهد:

هر که از عشق رنگ و بو دارد

هرچه هم باشد آبرو دارد

*

گرچه از عشق بارها گفتند

باز هم جای گفتگو دارد

*

 بردن نام عشق جایز نیست

 جز بر آنکه لبش وضو دارد

 *

کیست این خانم سه ساله ی عشق

که پدر هم هوای او دارد

*

هرچه کردم مرا دمشق نبرد

 دل من نیز آرزو دارد

*

نه مگر می شود بغل نشود

نه مگر می شود عمو دارد

 ***

10.هیئت محبان العباس(ع) امیرکلا  در بخش زلال ولایت وبلاگ خود که به بازنشر بیانات آیت الله خامنه ای می پردازد در مطلبی با عنوان "معاشرت های غیر شرعی" نوشت: 

آن آقایی که با زنان نامحرم سروکار دارد، دو جا برای او امکان اشباع غرایزش در سطوح مختلف وجود دارد، این دیگر به زن خودش آن جور پای بند نیست. مثل مردی که هیچ زنی نگاه نمی‌کندنیست... اینکه می‌گویند زن باید خودش را در محیطهای اجتماعی با نامحرم مخلوط نکند، برای این است که این زن، دلبستگی‌اش به مرد خودش باشد و الّا اگر زن کارش به جایی رسید که مرد خودش برایش عادی شد، مثل وضعیتی که الآن در جوامع غربی می‌بینید که اصلاً این مرد برای زن اهمیّتی ندارد، می‌گوید حالا شد، شد، نشد هم نشد. می‌گوید طلاق می‌گیریم، تمام می‌کنیم تو برو دنبال کارت، من هم می‌روم دنبال کارم. این بد است. بعضی از خانمها امروز تلاش می‌کنند که وضع زنان را این جوری کنند. این به ضرر زنهاست به نفع زنها نیست؛ چون این، بنیان خانواده را متلاشی می‌کند.

***

11.هیئت محبان المعصومین بابل مراسم جشن مبعث خود را روی خروجی برای دانلود علاقمندان قرار داده است. برای دانلود کلیک کنید.

***

12.هیئت قاسم ابن الحسن (ع) امیرکلا نیز مراسم هفتگی 93.3.29  خود را جهت دانلود منتشر ساخته است. برای دانلود کلیک کنید.

***

13.هیئت یارقیه (س)  مسجد علی بن موسی الرضا (علیه السلام) محله درزی کتی در مطلبی به مناسبت ایام رحلت ایشان و 15 خرداد نوشت:

ملتی که «پانزده خرداد» روز خون و «هفده شهریور» روز نوید پیروزی خون، جمعه «سیاه روزی‏» رژیم را با افتخار و پیروزی پشت سرگذاشته است، از این محاصرات اقتصادی و نظامی باک ندارد . آنان باک دارند که اقتصاد را زیربنا، و شکم را قبله‏ گاه، و دنیا را مقصد و مقصود می‏دانند...

امام(ره):"برملت عظیم ایران لازم است ‏شکر نعمت های غیر متناهی الهی را، در سالروز پانزده خرداد به جان و دل بجا آورد. "


***

14.مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) زرگرشهر اخبار و تصاویر مراسم جشن اختتامیه سال تحصیلی 93-92 خود را روی خروجی قرار داده است.

این مراسم که با حضور اساتید، طلاب، کارکنان و والدین محترم طلاب و حجه الاسلام والمسلمین تقی زاده معاونت آموزش مدیریت حوزه علمیه شهرستان بابل و حجه الاسلام شریف نتاج معاونت محترم پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه شهرستان بابل برگزار گردید.

برای دیدن ادامه عکسها و مطلب کلیک کنید.

***

15.هیئت محبان الزهرا (س) روستای کشتلی با همکاری دفتر امام جمعه بخش گتاب برای چهارمین سال متوالی اقدام به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف انتظار نمود که لینک این خبر در وبلاگ شورای هیئات بابل نیز قرار داده شد. برای دیدن خبر کلیک کنید.

***

16.هیئت پنج تن آل عبا(ع) نوشت:

در حدیث قـدسی خطاب به موسی بن عمران است که خداوند فرمود :

" ای پسر عمران ، دروغ می‌گویــد کسی که می پندارد مرا دوست دارد و آنگاه که تاریکی شب همه جا را فرا گرفت میخوابد و مرا از یاد می برد. آیا هر دوست و دل داده ای در پی خلوت با محبوب خود نیست؟ "

 آیت الله نصرالله شاه آبادی می فرمودند:  اگر برای نافله ی شب بیدار شدید برای نافله خواندن آمادگی روحی ندارید، بیدار بمانید. بنشینید، حتـــی چای بخوریـــد. انسان بر اثر همین بیداری، آمادگی برای عبادت را پیدا می کند.

همچنین می فرمودند: بیداری سحر، هم برای مزاج مادی  مفید است و هم برای مزاج معنوی.

در منبرهایشان مکررا می فرمودند:  برای دنیایتان هم که شده، سحرها بیدار شوید. چون بیداری سحر، وسعت رزق، زیبایی  چهره و خوش اخلاقی می آورد.

***

17.هیئت امامزاده یحیی(ع) در مطلبی عکس های جانباز شهید خیری را منتشر ساخته که برای دانلود می توانید کلیک کنید

***

18.هیئت انصارالمهدی(عج) دیوکلا عکس هایی زیبا به مناسبت میلاد امام زمان (عج) برای دانلود علاقمندان قرار داده که برای مشاهده سایر عکس ها می توانید کلیک کنید.

 با تشکر صمیمانه از همه عزیزانی که وبلاگ ها  و سایت های خود را طی این ماه پر مناسبت، بروز کردند. تا وب گردی 6 ویژه مهرماه93 بدرود.

با احترام

 

نظرات  (۲)

  • هیئت عاشقان اهل بیت بابل
  • ماهنامه فرهنگی تک برگی "رویش" شماره6 هیئت عاشقان اهل بیت بابل در پایگاه اینترنتی
    www.enghelabema.blog.ir
     منتشر شد.
  • هیئت جوانان امامزاده حمزه رضا(ع)
  • سلام و خدا قوت.
    بخشی از مطالبتون رو خوندیم و استفاده بردیم.
    اولین شماره ماهنامه "قدمی تا ظهور" در پایگاه اینترنتی:
      www.ghadamitazohor.blogfa.com

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی