شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

وب گردی6

| سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۱۵ ب.ظ

وب گردی6

تیرماه 1393

در ششمین ایستگاه از قطار وب گردی، به ماه تیرماه رسیدیم که با مناسبت های مذهبی مهمی من جمله ماه مبارک رمضان، شهادت امیرالمومنین(ع) و ولادت امام مجتبی(ع) و... مصادف شده است. لذا همانطور که انتظار می رفت هیئات در این ماه حداکثر تلاش خود را جهت آماده سازی بستر استفاده جوانان و مومنان شهر و روستا انجام داده اند. در ادامه بخشی از این فعالیت ها را در عرصه مجازی مشاهده و مطالعه می فرمایید: 


1-وبلاگ انجمن مداحان بابل که ماه پرکـــاری را مانند سایر وبلاگهای مذهبی پشت سر گذاشته، اقدام به انتشار اشعار زیبایی در خصوص مناجات های ماه مبارک رمضان نموده و همچنین نوحه ها و اشعار شهادت حضرت علی(ع) را نیز در این پایگاه ، بارگزاری کرده است. گفتنی‌ست که بعضی از اشعار به زبان فارسی-مازندرانی سروده شده است.

ای خدای مهربان                من یکی از عاصیان

پشت این در آمدم خوانم تورا         آمدم تا آنکه بخشائی مرا     

یا رب       العفو  العفو 2

من بیمومه تو هم شه در ره مه رو واهکن

من گرفتار گنامه تو مره رسوا نکن

ای خدا ته بندومه                 من ته جا شرمندومه

یارب     العفو    العفو2

برای مطالعه و دریافت اشعار بیشتر به این نشانی مراجعه فرمائید.

***

2- وبلاگ هیئت جوانان امامزاده حمزه ابوالقاسم(ع) در این ماه علاوه بر پست های تصویری زیاد اقدام به انتشار مجموعه ی کامل دعای روزهای ماه مبارک رمضان بهمراه ترجمه ی فارسی نموده است.

***

3- هیئت مذهبی مسجد امامزاده هاشم(ع) روستای آهنگرکلابزرگ  در مطلبی با عنوان "  دانلود دعای جالب دکتر محمدرضا حسنی آهنگر در حج عمره و مطرح کردن آن با امام خامنه ای" اقدام به  انتشار بخشی از فیلم دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان کشور در سال 1387 که در آن یکی از نخبگان کشور، دکتر محمدرضا حسنی آهنگر خاطره خود از حج عمره و دعای جالبش را با آیت الله خامنه ای و حضار در میان گذاشت، کرد. در این توضیحات آمده است:

در تاریخ 5 شهریور 1387 یکی از نخبگانی که در این دیدار حضور داشت و دقایقی نیز به سخنرانی پرداخت ؛ دکتر محمدرضا حسنی آهنگر بود.

ایشان در لحظات پایانی سخنرانی خود ، به موضوعی اشاره نمودند که همگان را غافلگیر کرد.

قضیه از این قرار بود که ایشان چند روز قبل ، حج عمره به جای آورده بودند و در آنجا پس از طواف ، 2 درخواست از خداوند می کنند؛ مطرح شدن این قضیه وعکس العمل مقام معظم رهبری به آن، صحنه های بدیعی را در جمع نخبگان بوجود آورد که برای دانلود آن به این آدرس مراجعه نمایید.

+ از وبلاگ این هیئت جهت بازنشر اتفاقات و مراسمات مذهبی مسجد و روستا به صورت منظم، مصور و خلاصه کمال تقدیر و تشکر را داریم.

***

4- هیئت غریب مدینه امیرکلا در پستی مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) را در نشانی زیر قرار داده که جهت دانلود کلیک فرمائید.

***

5- هیئت محبان الرضا(ع) در مطلبی با عنوان "شیعه و پیرو واقعی" نوشت:

شخصى به پیغمبر صلى الله علیه و آله عرض کرد:
فلانى به ناموس همسایه (خائـنانه) نگاه مى کند و اگر امکان آن را داشته باشد از اعمال خلاف عفت نیز پروا ندارد.
رسول خدا صلى الله علیه و آله از این قضیه سخت بر آشفت و فرمود: او را نزد من بیاورید.

شخص دیگرى گفت :
او از پیروان شما مى باشد و از کسانى است که به ولایت شما و ولایت على علیه السلام معتقد است و نیز از دشمنان شما بیزار است .
پیغمبر گرامى صلى الله علیه و آله فرمود:
نگو او از پیروان شما است ، زیرا که این سخن دروغ است . چون پیروان ما کسانى هستند که پیرو ما بوده و عملشان همانند عمل ما مى باشد.
ولى آنچه درباره این مرد گفتى از اعمال و کردار ما نیست .

بحار، ج 68، ص 155

***

6- پایگاه اطلاع رسانی هیئت مذهبی بیت الحسین(ع) بابل ضمن انتشار روزانه ادعیه ماه مبارک رمضان، در حدیثی به نقل از رسول اکرم(ص) نوشت:

الصائم لا ترد دعوته: دعای روزه دار رد نمی شود

(مراقبات ماه رمضان ص76)

***

7- هیئت بیت العباس(ع) بابل که حضور بسیار فعالی در زمینه مجازی دارد، علاوه بر انتشار عکس و فیلم مراسمات اعم از سخنرانی ها و مراثی‌ها در مطلبی به نقل از آیت الله جوادی آملی، نکاتی در باب شب قدر منتشر کرده است:

...لب قرآنی و آفات نسیان و عذاب

مرحوم امین الاسلام طبرسی در ذیل این آیه که خدای سبحان برخی را در دوران سالمندی به نسیان مبتلا می کند، مِنْکُمْ مَنْ یُرَدُّ إِلى‏ أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِکَیْلا یَعْلَمَ مِنْ بَعْدِ عِلْمٍ شَیْئاً ؛ برخی از شما تا حد پست عمر برده می‏شوند تا اینکه بعد از دانستن، دیگر چیزی نمی‏دانند. این حدیث نورانی را نقل کرد: اِلاَّ قَلبْاً قَدْ رَاَی الْقُرْآنَ؛ مگر قلبی که قرآن را دیده باشد. مگر قلبی که ظرف قرآن باشد، در دوران پیری به نسیان مبتلا نمی شود و خدا چنین قلبی را هم عذاب نمی کند. بنابراین آمرزش گناهان یکی از فوائد جزئی این ادعیه است. عمده، گسترش اسلام است و ظهور ولی ماست، عمده، رفع نفاق و حضور و حصول نفاق است و صدها خیر و برکت و مانند آن....

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید.

*** 

8- هیئت قاسم بن الحسن(ع) امیرکلا صوت ویژه برنامه شب 20 رمضان را که با سخنرانی حجت الاسلام بابائیان و با مداحی برادران حاج سعید غلام نژاد و کربلایی جابر گیلانیان برگزار شده بود، جهت دانلود روی پایگاه اینترنتی این هیئت قرار داده که جهت دانلود کلیک فرمائید.

***

9- هیئت دارالسلام زهرا(س) فایل های مراسم شام غریبان امیرالمومنین علیه السلام را جهت دانلود علاقمندان قرار داده است؛ برای دانلود کلیک فرمائید. همچنین در پستی تصویری در مورد مردم بی دفاع غزه نوشت:


  ***

10-هیئت یا فاطمه الزهرا(س) نیز که از جمله هیئات بسیارفعال در عرصه مجازی‌ست، ضمن انتشار فایل های صوتی و تصویری مراسمات هر شب ماه مبارک و عکس‌های آن، در بخشی از سایت خود که مختص احکام روزه و ماه رمضان می باشد، نوشت:

... جاهایی که قضا واجب است ولی کفاره واجب نیست
1. کسی که در روز ماه رمضان نیت روزه نمی‌کند، یا از روی ریا روزه می‌گیرد ولی هیچیک از کارهایی را که موجب باطل شدن روزه است انجام نمی‌دهد قضای آن روز بر او واجب است، ‌ولی کفاره واجب نیست.
2. کسی که در ماه رمضان غسل جنابت را فراموش کرده و با حال جنابت یک یا چند روز، روزه بگیرد قضای آن روزها بر او واجب است.
3. اگر در سحر ماه رمضان بدون این که تحقیق کند صبح شده یا نه، کاری که روزه را باطل می‌کند انجام دهد، سپس معلوم شود که در آن هنگام صبح شده بوده است، باید قضای آن روز را بگیرد، ولی اگر تحقیق کند و بداند که صبح نشده و چیزی بخورد، و بعد معلوم شود که صبح بوده است قضای آن روز بر او واجب نیست.
4.اگر در روز ماه رمضان به خاطر تاریکی هوا یقین کند که مغرب شده یا کسانی که خبر آنها شرعاً حجت است بگویند مغرب شده، و افطار کند سپس معلوم شود که هنوز در آن هنگام مغرب نبوده است باید قضای آن روز را به جا آورد.
5. اگر بر اثر ابر گمان کند که مغرب شده و افطار کند، بعد معلوم شود که مغرب نبوده است، قضای آن روز بر او واجب نیست.
6. در سحر ماه رمضان تا وقتی یقین به طلوع فجر نکرده است می‌تواند کارهایی را که موجب باطل شدن روزه است انجام دهد، ولی اگر بعداً معلوم شد که در آن هنگام صبح شده بوده است حکم آن در مسأله‌ی«۳» گفته شد.
7. در روز ماه رمضان تا وقتی یقین به فرارسیدن مغرب نکرده باشد نمی‌تواند افطار کند، و اگر با یقین به مغرب افطار کرد و بعد معلوم شد که مغرب نشده بوده است حکم آن در مسأله‌ی «۴ و ۵» گفته شد.
8. اگر روزه دار در هنگام وضو که مستحب است قدری آب در دهان بگرداند و مضمضه کند، این کار را کرد و آب بی اختیار فرو داده شد روزه‌اش صحیح است و قضا بر او واجب نیست، ولی اگر این کار را نه برای وضو بلکه برای خنک شدن و امثال آن انجام داد و آب بی اختیار به حلق او فرو رفت، باید قضای آن روز را به جا آورد....

جهت ملاحظه ادامه احکام کلیک فرمائید.

***

11-  هیئت محبان العباس(ع) امیرکلا ضمن انتشار مراسم جشن امام مجتبی در نیمه ماه مبارک رمضان در مطلبی با عنوان "خطبه امام حسن(علیه السلام) بعد از شهادت پدر بزرگوارشان" نوشت که بخش هایی از آن را در زیر مشاهده می فرمائید:

«بعد از شهادت أمیرالمؤمنین(علیه السلام)، امام حسن مجتبى(علیه السلام (خطبه‏ اى ایراد فرمودند و پس از حمد و ثناى حضرت بارى تعالى شأنه چنین به سخن پرداختند: به تحقیق که در این شب گذشته، روح مردى به سراى جاودانى شتافت که هیچ یک از پیشینیان به کردار و عمل او نرسیده‏ اند و در میدان مسابقه تقوى و عمل صالح از برابرى و پیشى گیرى بر او عاجز و فرو مانده‏ اند و نیز هیچ یک از پسینیان در این مضمار سبق به او نخواهند رسید. مردى بود که رسول الله(صلّى الله علیه و آله و سلّم) رایت جنگ را به او می‌داد و در میدان کارزار با دشمنان خدا مى ‏جنگید در حالی که جبرائیل از طرف راستش و میکائیل از جانب چپش او را مدد مى ‏نمودند و هیچ گاه پشت به جنگ نمى‏ نمود و از نبرد باز نمى ‏گشت مگر وقتی که خداوند به دست او فتح می کرد و براى مردم روى زمین به عنوان ارثیه چیزى نگذاشت نه سفیدى و نه زردى مگر هفتصد درهم که از عطایا و بخشش‏هاى او زیاد آمده بود و می خواست با آن براى اهل خود خادمى بخرد...

مطالعه ادامه مطلب در این آدرس

همچنین می توانید صوت مراسم میلاد امام حسن (ع) ۲۲ تیر ۱۳۹۳ با نوای دلنشین کربلایی سجاد مهدی پور و کربلایی محمد رضا روحی نژاد و کربلایی روح الله قاسمیان را در این آدرس دانلود فرمائید.

***

12- هیئت عاشقان اهل بیت(ع) خیابان شهید نواب صفوی بابل با انتشار مطلبی با مطلع "15 توصیه کاربردی برای انس بیشتر با قرآن در کلام رهبر معظم انقلاب" نوشت:


  گام اول: آشنایی نوجوانان با متن و ترجمه قرآن

واقعیت تلخ این است که قرآن هنوز در جامعه‌ی ما، یک امر عمومی نشده است. همه به قرآن عشق میورزند و احترام میکنند؛ اما عده‌ی کمی همواره آن را تلاوت و عده‌ی کمتری در آن تدبر میکنند.

برای رفع این نقیصه که کاری ممکن و روان است، در گام اول باید جوانان و نوجوانان را با متن و ترجمه‌ی قرآن آشنا کرد و از شربت گوارا و حیاتبخش قرآن، به ذایقه‌ی آنان چیزی چشانید. ۱۳۶۸/۰۷/۲۰

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک فرمائید

***

13- هیئت یارقیه (س) شهرستان بابل در پستی به نقل از حجت الاسلام پناهیان، نوشت:

 راحت نبودن، طبیعت یک مهمانی

البته باید از تعبیر «ضیافت» متوجه برخی وجوه صعوبت و سختی ماه رمضان شده باشیم. چون انسان در ضیافت، هرچند پُر موهبت هم باشد، نمی‌تواند به راحتی خانۀ خودش باشد و به دلیل مؤدب بودن، نسبت به وقتی که در خانۀ خودش هست معذّب‌تر است. آدم در مهمانی هرچه هم به او خوش بگذرد نمی‌تواند هر رفتاری که دلش می‌خواهد انجام دهد و بسته به درجۀ اهمیت و ابهّت مهمانی، بیش از آنکه به فکر راحتی خود باشد در اندیشۀ بهره برداری است.

نگرانی برای از دست دادن فرصت طلایی رمضان

مگر رمضان یک فرصت طلایی نیست؟ مگر ما به شدت به آن مشتاق و محتاج نیستیم؟ پس باید از خود خوفناک باشیم که مبادا این فرصت از ما فرار کند و ما در آن قرار نیابیم. هر چقدر این ضیافت عزیزتر باشد، نگرانی ما از ضایع شدن آن بیشتر خواهد بود و دل‌شوره‌ها، ما را به پرسش‌های بی‌پایان وا می‌دارند:

آیا بهرۀ ما از این ماه بهترین خواهد بود؟ مبادا در این ماه مبارک رمضان جزء کسانی باشیم که از روزه چیزی جز گرسنگی عایدمان نشود؟ آیا نیازهای فراوان ما، در این ماه برآورده خواهد شد؟ و سؤال‌های فراوانی از این قبیل که تنها برای انسان‌های بلند همّت و مشتاق پدید می‌آید. ...مطالعه ادامه مطلب

***

14-کانون فرهنگی بقیه الله مسجد فاطمه الزهرا کوی پاسداران نوشت:

از چند روز پیش عملیات رمضان شروع شده ،

نبرد انسان با نفس ،

و مثل آن روزها شعار همیشگی؛ جنگ جنگ تا پیروزی ست

و قصد خداوند پیروزی توست در نبردی که برایت آسانش کرده ،

پیروزی بر دشمنی تشنه و گرسنه

پس بر تو باد ظفر ، در جهادی اکبر

رمضان مبارک

***

15-هیئت انصارالمهدی ‏(عج‏) دیوکلا با انتشار مطلبی با عنوان "ویژگی های حضرت علی (علیه السلام) در دعای افتتاح" نوشت:

امیرالمومنین یکی از القابی است که پیامبر اکرم (ص) طبق روایت به حضرت علی(ع) اختصاص داد آن گاه که پیامبر (ص) زنده بودند، علی (ع) را به عنوان امیرالمومنین لقب داد و معرفی کرد. گرچه پیشوایان دین و ائمه ی معصومین
(ع) همه امیرالمومنین هستند ولی این لقب تنها به حضرت علی (ع) اختصاص یافت و دیگر ائمه اهل بیت (ع) حاضر نبودند کسی آن ها را امیر المومنین خطاب کند....مطالعه ادامه مطلب

***

16- هیئت پنج تن آل عبا حدیثی از حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام نقل کرده که فرمودند:

سوگند به‌ خداوند ! هر کس‌ ما را دوست‌ داشته‌ باشد ، اگر چه‌ در دورترین‌ نقاط مانند دیلم‌ اسیر باشد ، دوستى‌ ما براى‌ او مفید است‌ . همانا محبت‌ ما گناهان‌ فرزندان‌ آدم‌ را از بین‌ مى‌برد ، همانطور که‌ باد برگ‌ درختان‌ را مى‌ریزد .
(بحار الانوار ، ج‌ 44 ، ص‌ 24)

***

17-مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) زرگرشهر بابل در مطلبی به مناسبت شبهای قدر نوشت:

عظمت و فضیلت این شب بر سایر شبها را از این امور می‌توان به دست آورد:

۱) آمرزش گناهان: پیامبر خدا(ص) در تفسیر سوره «قدر» فرمودند:

«هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده میشود.»

۲) قلب رمضان: امام صادق(ع) فرمودند:

«از کتاب خدا استفاده می‌شود که شماره ماههای سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سرآمد ماهها ماه رمضان است و قلب ماه رمضان لیلة القدر است.»

۳) نزول قرآن: طبق روایات، مجموع قرآن در شب قدر دفعی و یکباره بر پیامبر (ص) نازل شده است. این نزول دفعی و یکباره قرآن است، اما نزول تدریجی قرآن طی 23 سال دوران نبوت پیامبر گرامی(ص) به صورت الفاظ نازل شده است.
ادامه مطلب را در این آدرس ملاحظه فرمائید.

***

18-هیئت محبان المعصومین(ع)  مراسم احیا شب 21 ماه مبارک رمضان این هیئت را روی خروجی جهت دانلود علاقمندان قرار داده است. جهت دانلود کلیک فرمائید.

***

ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از همه هیئات مذهبی فعال در این ماه، به استحضار می رسانیم در پست دیگری ان شاالله عکس های مربوط به مراسمات ماه مبارک و شبهای قدر هیئت شما را منعکس خواهیم کرد.
 تا وب گردی 7 ویژه ی مرداد،  بدرود.

نظرات  (۲)

  • هیئت بیت الحسین(ع)بابل
  • باسلام. تشکراززحمات شما. یاعلی

    پاسخ:
    سلام
    متشکریم
    یاعلی
  • هیئت جوانان امامزاده حمزه ابوالقاسم(ع) حمزه رضا
  • عرض سلام و خداقوت.

    سپاس از لطف شما و همه ی دوستان خوبم.

    هیئت امنا و بچه های هیئت جوانان امامزاده حمزه ابوالقاسم(ع) :

    از منتی که بر ما گذاشتین  سپاسگزاریم.

    همواره مشتاق دیدارتان هستیم.

    آرزوی توفیقات روزافزون برای همه ی بچه هیئتی ها...

    پاسخ:
    سلام
    شما خسته نباشید
    ان شاالله موفق باشین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی