شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

وب گردی7

| جمعه, ۷ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۰۹ ق.ظ

وب گردی7

                                                                             مرداد1393

***

انجمن مداحان بابل به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در پایان ماه مرداد، اشعار زیبا از شاعران مطرح اهل بیت(ع) کشور منتشر کرده که شعر استاد سازگار در رثای امام ششم(ع) را تقدیم می کنیم:

افتاده خزان در چمن حضرت صادق

یثرب شده بیت الحزن حضرت صادق

افسوس که از آتش زهر ستم خصم

شد  آب تمام  بدن حضرت صادق

بالله قسم اهل مدینه نشنیدند

جز حرف خدا از دهن حضرت صادق

افسوس که دیگر عرق مرگ نشسته

بر برگ گل یاسمن حضرت صادق...

سازگار

برای مشاهده نسخه کامل این شعر و سایر اشعار کلیک کنید.

****

هیئت محبان العباس(ع) امیرکلا در بخش زلال ولایت به نقل از مقام معظم رهبری نوشت:

     ازدواج، یک ارزش اسلامی

مطلب اصلی و اول، این است که این ازدواجی که خدای متعال سنت قرار داده و آفرینش هم آن را اقتضا می‌کند، یکی از نعمت‌ها و اسرار الهی و یکی از پدیده‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی بشری است. می‌شد که خداوند در قوانین آسمانی، این موضوع را لازم، واجب و حتمی و مجاز کند و مردم را رها کند تا یکی یکی بروند و با هم ازدواج کنند، اما این کار را نکرده است. بلکه ازدواج را یک ارزش قرار داده، یعنی کسی که ازدواج نمی‌کند خود را از این ارزش محروم نموده است.

****

هیئت غـریــب مـدینــه امیرکلا در پستی، صوت شهادت امام جعفر صادق(ع) را جهت دانلود علاقمندان قرار داده است. برای دانلود کلیک کنید.

****

هیئت روضه الحسین بنیاد حیات در تاریخ  جمعه, 03 مرداد 1393 به مناسبت روز قدس بیانات رهبری در خصوص فلسطین را بازنشر داده است:  

سنت الهی بر این جاری شده که ستمگران در اواخر دوران ننگ‌آلود خود، به دست خویش، سرنوشت محتوم فنا و زوال خود را نزدیکتر کنند. حمله به لبنان و سپس حمله به غزه در سالهای پیش، از جمله‌ی همین اقدامهای دیوانه‌وار بود که تروریستهای اریکه‌نشین صهیونیست را به دره‌ی سقوط نهائی نزدیکتر کرد.حمله به کاروان امدادی بین‌المللی در آبهای مدیترانه نیز اقدام ابلهانه‌ی دیگری از همان قبیل است.

                               

برادران و خواهران فلسطینی! به خداوند حکیم و قدیر اعتماد کنید، قدرت خود را باور کنید و بر آن بیفزائید. و به پیروزی نهائی یقین داشته باشید. و بدانید که: وَلَیَنصُرَنَّ اللَّـهُ مَنْ یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّـهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ........پیام در پی جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کشتی های آزادی غزه   1389/03/11

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.

****

هیئت یا فاطمه الزهرا(س) در مطلبی با عنوان "چرا مال برخی افراد برکت ندارد؟" نکات خوبی از استاد قرائتی را بیان کرده که دو نکته از 6 نکته آن در زیر آورده شده است:

... .نکته ۵) قرآن گفته است بخورید و «قُلْ مَنْ حَرَّمَ زینَةَ اللَّهِ الَّتی‏ أَخْرَجَ لِعِبادِهِ»(اعراف/۳۲) چه کسی آن حلال‌ها را حرام کرده است؟ حلال خدا را کسی حرام نمی‌کند.
نکته ۶)گاهی مال زیاد است اما برکت ندارد. امام کاظم(ع) فرمود: مال حرام رشد نمی‌کند «إِنَّ الْحَرَامَ لَا یَنْمِی وَ إِنْ نَمَى لَا یُبَارَکُ لَهُ فِیهِ وَ مَا أَنْفَقَهُ لَمْ یُؤْجَرْ عَلَیْهِ وَ مَا خَلَّفَهُ کَانَ زَادَهُ إِلَى النَّارِ»(کافى، ج‏۵، ص‏۱۲۵) اگر هم رشد کند، برکت ندارد...

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.

****

هیئت یا رقیه(س) درزی کتی بابل در مطلبی با عنوان " شهید باقری اولین خبرنگاری بود که از واقعه طبس گزارش گرفت" نوشت:

شهید غلامحسین افشردی 20 اسفند ماه سال 1334 به دنیا آمد. او بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در فروردین ماه 58 تصمیم به تحصیل در رشته علوم انسانی گرفت و بعد از دو هفته مطالعه در رشته حقوق قضایی، دانشگاه تهران قبول شد. در کنار تحصیل، کار در روزنامه جمهوری اسلامی را شروع کرد و مشغول خبرنگاری شد. او در سرویس فرهنگی و سیاسی روزنامه جمهوری اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

در این مدت بنا به دعوت سازمان ملل، از طرف این روزنامه به عنوان خبرنگار، سفر 15 روزه‌ای به لبنان و اردن انجام داد و طی این سفر، گزارش تحلیلی جامعی از اوضاع نابسامان مسلمانان در آن منطقه تهیه کرد. همچنین در اردیبهشت 1359 در واقعه طبس اولین خبرنگاری بود که به صحنه این حادثه رفت و گزارشی را از آن تهیه کرد.گزارشی که شهید حسن باقری به عنوان نخستین خبرنگار اعزامی جمهوری اسلامی به طبس، نوشته در روز شنبه مورخ 6 اردیبهشت 1359 در شماره 261 روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شد. بهرام محمدی‌فرد نیز به عنوان نخستین عکاس حاضر در صحنه در این مأموریت همراه حسن باقری بوده است

****

هیئت قاسم ابن الحسن (ع) امیرکلا در پستی، صوت شهادت امام جعفر صادق(ع) را جهت دانلود علاقمندان قرار داده است. برای دانلود کلیک کنید.

****

هیئت دارالسلام زهرا(سلام الله)شهرستان بابل در پستی پوستر شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام)
را منتشر کرده که برای دریافت می توانید کلیک کنید.

****

هیئت بیت العباس بابل در مطلبی با عنوان"اثبات قرآنی شرک نبودن توسل به ذات پیامبر (ص)" توسط حضرت آیت الله سبحانی (حفظه الله) نوشت:

 حضرت آیت‌الله سبحانی با قرائت دومین آیه سوره حجرات که خداوند می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَکُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِیِّ»، به ذاکران می‌گوید در کنار قبر پیامبر فریاد نزنید، ابراز داشت: با توجه به این آیه می‌توان فهمید که حیات پیامبر (ص) هنوز هم ادامه دارد؛ حتی پس از وفات پیامبر (ص)، صحابه ایشان در کنار قبر پیامبر (ص) می‌آمدند، تقاضای دعا می‌کردند و از ایشان توسل می‌جستند.

 وی به بیان دلیلی در تأیید توسل به ذات رسول خدا پرداخت و گفت: در حدیثی، توسل به ذات مقدس پیامبر  که در عالم خلقت، افضل الخلائق است اثبات‌شده؛ این حدیثی است که رفاعی، ابن ماجد و مسند احمد نیز آن را تصدیق کرده‌اند: مرد نابینایی به محضر رسول‌الله (ص) رفت و گفت دعا کن که من بینایی خود را به دست بیاورم؛ پیامبر اکرم (ص) به او فرمود وضو بگیر و این دعا را بخوان: «ألّلهُمَّ اِنّی اَسئَلُکَ وَ اَتَوَجَّهُ اِلَیکَ بِنَبِیکَ مُحَمَّد نَبِی الرَّحمَةِ یَا مُحَمَّد اَتَوَجَّهُ بِکَ اِلی رَبِّی فِی حَاجَتِی»....

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.

****

هیئت محبان الرضا(ع) در حدیثی از رسول اکرم (ص) نوشت که ایشان فرمودند:

کسى که دوست دارد خندان و با روى گشاده خداوند را دیدار کند، باید از محبّت و ولایت على بن موسى الرضا(ع) بهره‏ مند باشد.        بحار الأنوار(ط-بیروت) ج 36 ، ص 296 

و در مطلب دیگری با عنوان"حساس‌ترین سخن در آخرین لحظه زندگى " از واپسین دقایق عمر امام صادق(ع) نوشت که ایشان وصایای خویش را به اطرافیان که به مسلمانان تاریخ- بیان می کردند:

ابوبصیر مى گوید:
پس از وفات امام صادق علیه السلام من به خانه آن حضرت رفتم تا به همسرش (حمیده ) تسلیت بگویم ، وقتى آن بانو مرا دید گریست من هم گریه کردم .
سپس گفت :
اى ابوبصیر! اگر در لحظات آخر عمر امام در کنارش بودى قضیه عجیبى را مشاهده مى کردى .
گفتم :
چه قضیه اى ؟
گفت :
دقایق آخر عمر امام بود که ناگهان چشمان مبارکش را باز کرد و فرمود:
همین الان تمام خویشان و نزدیکان مرا حاضر کنید! ما همه را جمع کردیم ، به طور که کسى از خویشان و نزدیکان امام باقى نماند.
حضرت نگاهى به آنان کرد و فرمود:
کسانى که نماز را سبک مى شمارند هرگز شفاعت ما به آنان نخواهد رسید. ان شفاعتنا لا تنال مستخفا بالصلاة

بحار: ج 6، ص 154 و ج 44، ص 297

****

وبلاگ هیئت جوانان امامزاده حمزه ابوالقاسم(ع) در مطلبی تحت عنوان"اگر شیعه حق است چرا در قرآن نامی از آنها نیامده است؟" پاسخ این سوال را در چند بند مطرح کرده است:

یکی از اشکالاتی که دشمنان به شیعه می گیرند این است؛ اگر شما حق هستید چرا در قرآن نامی از شما نیامده است؟

در پاسخ به این شبهه می توان به امور زیر اشاره نمود:

1. حق بودن ملازم با این نیست که حتماً از آن باید در قرآن کریم نام برده شود. زیرا بسیاری از ضروریات در قرآن از آنها نام برده نشده در عین حال تمام مسلمانان چه شیعه و چه سنی به آنها اعتقاد داشته و آنها را حق میدانند.

2.  حقیقت مذهب شیعه را باید با رجوع به کتابهای کلامی و روایات معتبر پیامبر اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ و با استدلال و معیارهای عقلی و نقلی در مقام مقایسه با سایر مذاهب بدست آورد.

3. شیعه در واقع همان دین اسلام است که عاری و مصون از هرگونه انحراف میباشد. و عنوان شیعه یک عنوان ثانوی است که بر پیروان راستین این دین توسط شخص رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ اطلاق شده است و این روایات از طریق اهل سنت نیز نقل گردیده اند.

****

هیئت مذهبی مسجد امامزاده هاشم (ع) آهنگرکلا در مورد جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در غزه و فجایع غیرانسانی آن شعری را منتشر کرد: 

غزه در آتش و خون است خدایا مددی
شهر در دست جنون است خدایا مددی

آسمان تیره ز دود است و زمین مات ز درد
حال خورشید نگون است خدایا مددی

مرده در خاطره ها عشق، محبت، ایمان
کینه و بغض فزون است خدایا مددی

آنکه دم می زند از دین تو و مکتب تو
در صف دشمن دون است خدایا مددی

بر لبش ذکر تو و بر دلش آهنگ نفاق
همره خصم زبون است خدایا مددی

قلب مردان تمدن همه سخت است چو سنگ
وز ره مهر برون است خدایا مددی

پر ز خون است دل کرب و بلایی صفتان
غزه در آتش و خون است خدایا مددی

****

هیئت مذهبی فرهنگی بیت الحسین(ع) بابل در مطلبی به نماز جمعه و شرایط آن اشاره کرده که جهت مشاهده این مطلب می توانید روی لینک  کلیک نمایید.

****

هیئت انصارالمهدی (عج) دیوکلا در مطلبی به مناسبت 8شوال، سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع(ع)

تصاویری از آن حرم زیبا منتشر کرده:


****

هیئت انصار المهدی (عج) مهدیه بیشه سر بابل

در سری پست های تصویری، در مورد حجاب، عکس زیر را منتشر ساخته است:

****

وبلاگ مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در مطلبی نوشت:

 مراسم افتتاحیه دوره اختباری در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع)

به گزارش واحد آموزش مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) زرگرشهر ، مراسم افتتاحیه طرح اختباری برای طلاب مبتدی وجدیدالورود در روز چهارشنبه 15/5/93 در سالن نمازخانه این مدرسه برگزار گردید

****

هیئت فداییان رسول(ص) طی عملی خداپسندانه و انسان‌دوستانه از مرکز نگهداری معلولین نوشیروانی بابل بازدید بعمل آوردند. بخشی از تصاویر این بازدید را در زیر می بینیم:



برای مشاهده سایر تصاویر کلیک کنید.

****

با تشکر از همراهی و صبر شما

و پوزش بابت تاخیر در انتشار

امیدواریم در شهریورماه وبلاگ ها و سایت های هیئات مذهبی شهرستان حضور پررنگ تری داشته باشند.

تا وب گردی8 بدرود.

نظرات  (۲)

سلام و خدا قوت.
بی شک لطف همواره ی شما دوستان و بازدیدهای مستمر از پایگاه های اینترنتی هیئات مذهبی باعث دلگرمی و انگیزه ی بیشتر برای فعالیت در جهت احیا و نشر ارزشهای والای آموزه ها و دینی است.
سپاس و محتاج دعای خوبانی چون شما.
پاسخ:
سلام
به وظیفه مان عمل می کنیم.
محتاجیم بدعا
  • هیئت مذهبی فرهنگی بیت الحسین(ع) بابل
  • باسلام و عرض ادب و احترام . از زحمات شما متشکریم. اجرک عندالله
    پاسخ:
    ممنون
    متشکریم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی