شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

ویژگی بارز هیئات مذهبی

| سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۱ ب.ظ

ویژگی بارز هیئات مذهبی ایجاد پیوند میان نسل هاست

مدیرکل تشکل های دینی و مراکر فرهنگی تبلیغات اسلامی در جلسه تشکل های دینی: ویژگی بارز هیئات مذهبی ایجاد پیوند میان نسل هاست.

رضا معممی مقدم در جلسه تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت : امروزه ویژگی بارز هیئات مذهبی ایجاد پیوند بین نسل هاست

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ، معممی مقدم در جلسه هم اندیشی تشکل های دینی و هیئات مذهبی محوری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران که مورخه 5آذر سال جاری در سالن شهدای سازمان تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد اظهار داشت  : از ویژگی های بارز هیئات مذهبی می توان  به پیوند  نسل ها اشاره کرد .

وی ضمن اشاره به اهمیت کارکردهای تربیتی در هیئات مذهبی و تشکل های دینی در شرایط فعلی کشور افزود : با توجه به برنامه ریزی های جبهه استکباری و جبهه جنگ نرم با دشمن ایجاد کادریابی و کادر سازی و کادر پایی از مهم ترین اولویت هادر تشکل های دینی و کانون های فرهنگی است .

معممی مقدم ضمن اشاره به وجود ظرفیت های مختلف در سازمان از قبیل سازمان دارالقرآن کشور و موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی  تبیان و خبرگزاری مهر و ...دیگر بخش های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی ان را فرصتی برای تشکل های دینی و مراکز فرهنگی یاد .

وی ضمن اشاره به تحریم های  ظالمانه برخی کشورهای زیاده خواه در جهان و محدودیت اعتبار فرهنگی تصریح کرد : هیئات مذهبی حتی در بدترین شرایط با وجود کمک های مردمی و غیرمردمی می توانند پرچم برافراشته شده خود را همچنان در اهتزارنگاه دارند .

وی ضمن اشاره به مناسبت های مختلف از جمله ولادت ها و شهادت های ائمه معصوم (ع) تاکید کرد : باید همه ولادت های اهل بیت (ع) مثل ایام شهادت متوازن مورد توجه قرار گیرد و برجسته شود ، مانند غدیر که دهه امامت و ولایت است و از این ایام باید به نحو احسنت برای تبیین حقانیت شیعه استفاده شود

معممی مقدم توجه به هیئات محوری را یکی از رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود : در هیئات مذهبی باید هیئات محوری اولویت همه برنامه های دینی و فرهنگی قرار گیرد نقش سازمان تبلیغات اسلامی در این مباحث نقش هدایتی و تغدیه فکری است .

وی با تاکید بر پرهیز از افراطی گری در هیئات مذهبی خاطر نشان کرد : افراط گری در هیچ دین و مذهبی سفارش نشده است و از هیچ دین و مذهبی پذیرفته نیست .

وی با اشاره به وجود نقش و جایگاه تشکل های دینی در کشور تصریح کرد : نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون مجالس و محافل مذهبی و وجود هیئات مذهبی در کشور است .

این مسئول فرهنگی در پایان ضمن اشاره به هدف گزاری و برنامه ریزی در هیئات مذهبی تاکید کرد : ایده پردازی ، ابتکار ،خلاقیت و نو آوری دو مسئله مهم در استمرار فعالیت های دینی و فرهنگی در هیئات مذهبی است و باید مورد توجه قرار گیرد

گفتنی است در ادامه این نشست و هم اندیشی دیگر  شرکت کنندگان هم به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی