شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

لازمه فعالیت جامعه مداحان

| شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۳۴ ق.ظ

مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی

توجه به عناصر وحدت آفرین و توصیه های مراجع عظام تقلید لازمه فعالیت جامعه مداحان

مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروزه باید جامعه مداحان و شاعران آئینی به عناصر وحدت آفرین و توصیه های مراجع عظام تقلید بویژه ولی فقیه توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تشکلهای دینی بنقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، رضا مععمی مقدم در حاشیه سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران آئینی مشهد مقدس ابراز کرد:  بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تشکیل کانونی به نام کانون مداحان، سازمان تبلیغات اسلامی درصدد برآمد تا زمینه تحقق فرمایش رهبر انقلاب را فراهم  سازد، در همین راستا در سال ۸۵ اولین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران آئینی شکل گرفت.

مدیرکل تشکلهای دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به روند شکل گیری کانون مداحان افزود: دوره اول کانون مداحان را دوره تأسیسی این کانون می دانیم و از  سال۸۹ دوره استقرار با شروع دومین دوره، انجام شد و این سومین دوره، دوره تثبیتی است که ان شاءالله با یک جهش و رویشی شاهد بروز و ظهور ظرفیت های کانون  مداحان و شاعران آئینی باشیم.

معممی مقدم پیرامون گستردگی این انتخابات اظهار کرد: انتخابات سومین دوره کانون مداحان و شاعران آئینی در ۴۰۰ شهرستان به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور،  روز جمعه ۱۲ دیماه ۹۳ برگزار شد که براساس نتایج انتخابات، در کل کشور بالغ بر ۲۵۰۰ نفر عضو کانون مداحان و شاعران آئینی کشور می شوند.

دبیر ستاد انتخابات کانون مداحان کشور با اشاره به اهداف برگزاری انتخابات و تشکیل کانون مداحان و شاعران آئینی تصریح کرد: ساماندهی و هدایت فعالیتهای تبلیغی مداحان و شاعران آئینی در جهت نیل به  اهداف انقلاب اسلامی و تعیین ضوابط و چارچوب های مداحی و نظارت بر عملکرد مداحان و شعرای آئینی از اهداف برگزاری انتخابات و تشکیل این کانون است.

مدیرکل تشکلهای دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تبیین افراط و تفریط در حوزه مناسک و مراسمات مذهبی اظهار کرد: افراطیون با عملکرد خودشان غیر از اسلام  هراسی، اسلام ستیزی را هم موجب می شوند لذا امروزه شاهد هستیم گروهی با نقاب اسلام، خشونت آمیزترین اعمال را انجام می دهند و جریان غرب از این بستر پیش آمده برا ی اسلام ستیزی بهره می برد.

معممی مقدم با بیان اینکه افراطی گری مذهبی از هیچ مکتب و مذهبی پسندیده نیست افزود: اگر امروز به عناصر وحدت آفرین و توصیه های مراجع عظام تقلید بویژه ولی فقیه توجه نشود مطمئناً شاهد جنگ مذاهب اسلامی خواهیم بود.

وی با اشاره به وظایف مداحان در این برهه از زمان گفت: مداحان چون دارای تریبون هستند نباید براساس ذوق و قریحه خودشان، مطالبی را بیان کنند که مخالف نظرات علما و سیاست های کلی نظام است و مداح باید از این فرصت پیش آمده برای نهادینه سازی ارزشهای اسلامی و اخلاقی در جامعه استفاده نماید و البته امروزه جامعه مداحان با  استفاده از هنر مداحی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثرند.

 

نظرات  (۲)

  • مهدی نیک بخت
  •  اگر خواستار تبادل لینک هستید به ما سر بزنید و با ما در میان بگذارید
  • شبکه اشتراک لینک توبنویس
  • با سلام و احترام

    از شما دوست گرامی و فعال در فضای مجازی دعوت بعمل می آید

    تا در شبکه اشتراک لینک توبنویس عضو شوید و مطالب خوبتان را جهت بهره برداری سایرین در این شبکه قرار دهید.

    بی صبرانه منتظر عضویت و ارسال مطالب زیبای شما هستیم.

    دوستان شما در شبکه اشتراک لینک توبنویس

    هدیه توبنویس به شما وبلاگ نویس گرامی :

     امام صادق علیه السّلام فرمودند:
    اَلعامِلُ عَلی غَیرِ بَصیرهٍ کَالسّائِرِ عَلی غَیرِ طَریقٍ، فَلا تَزیدُهُ سُرعَهُ السَّیرِ اِلاّ بُعداً؛

    کسی که بدون «بصیرت» عمل می کند، همچون زنده ای است که در بیراهه می رود؛ پس هر چه سریع تر رود، از مقصد دورتر می شود.
    تحف العقول، ص362

    http://www.tobenvis.com/Default.aspx

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی