شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

امام جمعه بابل با اشاره به بیشتر شدن تعداد افراد شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلا، گفت: سال قبل علی رغم تهدید گروهک های خبیث تکفیری، موج عظیم 20 میلیونی زائران از سراسر جهان در مراسم پیاده روی اربعین، عزت شیعه و خفت کوردلان راه امام حسین(ع) را به همراه داشت.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل امروز در دیدار با اعضای ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی مازندران با تقدیر از تشکیل این ستاد برای اعزام و سازماندهی در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی، گفت: پیاده روی اربعین مورد عنایت رهبر معظم انقلاب است و ایشان بر این امر برای نشان دادن شکوه وحدت در حمایت از آرمان‌های اسلام عزیز تاکید دارند.


وی افزود: نباید تنها به صرف سازماندهی و اعزام جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلا اکتفا کرد بلکه توجه به کار اثر گذار فرهنگی در این خصوص هم باید توجه داشت.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با تاکید بر این نکته که مردمی کردن این کار بزرگ از محسنات آن محسوب می شود، خاطرنشان کرد: به کارگیری ظرفیت بزرگ مردمی و کمک‌های خیرین در این امر فرهنگی می تواند نقشی تعیین کننده در کیفیت برنامه ها داشته باشد.


وی ساماندهی کاروان های اعزامی از مازندران و توجیه قبل از این سفر را مهم دانست و گفت: انتقال پیام عاشورا و قیام حسینی مهمترین نقش اربعین حسینی است که باید به این مهم توجه ویژه ای داشت.


حجت الاسلام روحانی با ابراز خوشحالی از حضور برخی از چهره های خوش نام در این ستاد اظهار داشت: هر سال اشتیاق حضور مردم برای شرکت در مراسم اربعین حسینی بیشتر می شود و مردم، مشتاقانه در این عرصه علی رغم مشکلات زیاد، حضور پیدا می کنند.


وی با اشاره به حضور بیست میلیونی زائران حسینی در اربعین سال گذشته، افزود: سال قبل علی رغم تهدید گروهک های خبیث تکفیری، موج عظیم 20 میلیونی زائران در مراسم پیاده روی اربعین از سراسر جهان، عزت شیعه و خفت کوردلان راه امام حسین(ع) را به همراه داشت.


 
امام جمعه بابل رمز موفقیت را در همدلی، وفاق و وحدت دانست و گفت: قدرت و حمایت الهی در سایه اخلاص در کار و وحدت جمعی به دست می آید و از این رو باید همواره بر وحدت میان امت اسلامی تاکید کرد.


وی با بیان اینکه در شهرستان بابل ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه های مختلف دینی و فرهنگی وجود دارد، تاکید کرد: با بهره گیری از ظرفیت های موجود و عشق و علاقه مردم به ساحت امام حسین(ع) امیدوارم خدمات شایسته و مناسبی به زائران صورت گیرد.


در این مراسم محمد حسین طبرستانی مسؤول ستاد مردمی راهیان کربلای مازندران هم با اشاره به نحوه تشکیل این ستاد تصریح کرد: ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی در استان مازندران با نام ستاد راهیان کربلا با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و افراد مجرب در این حوزه با همراهی سازمان اردویی بسیح تشکیل شده است.

وی به برخی از خدمات پیش بینی شده از سوی این ستاد در ایام اربعین حسینی به زائران کاروان های پیاده اشاره کرد و افزود: هدایت و انتقال تجربیات، سازماندهی در امر اعزام و اسکان کاروان های پیاده مازندران، راه اندازی موکب اختصاصی در مسیر پیاده روی زائران نجف تا کربلا و نیز ارائه تسهیلات اعم از امور تغذیه، رفاهی از جمله برنامه های این ستاد است.


مسؤول ستاد مردمی راهیان کربلای مازندران ضمن اشاره به تعیین حسابی برای جمع آوری کمکهای مردمی در این کار خیر، گفت: علاقمندان به کمک در این کار خیر می توانند کمکهای نقدی خود را به شماره حساب 314970397707751نزد بانک انصار واریز نمایند.

وی با اعلام استقرار دفتر این ستاد در شهرستان بابل، ادامه داد: دفتر ستاد مرکزی راهیان کربلا واقع در مجتمع فرهنگی فاطمه الزهرا حکیم آباد بابل با اختصاص شماره تلفن های 32330771 و 32332779 آماده پاسخگویی به علاقمندان جهت مشارکت در راهپیمایی اربعین بزرگ حسینی است.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی