شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: تشکیل ستاد مردمی مراسم پیاده روی اربعین حسینی اقدامی شایسته در سازماندهی و بهره گیری از ظرفیت مردمی برای گسترش پیام قیام عاشورا در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در نشست مشترک با ستاد پیاده روی اربعین حسینی بابل با ابراز خوشحالی از تشکیل این ستاد مردمی گفت: در چند سال اخیر میلیون ها زائر حسینی با حضور در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی در کربلای معلا، عشق و علاقه خود به سید و سالار شهیدان را نشان می دهند.

وی افزود: اوج بصیرت و دلداگی میلیون ها زائر و نمایش وحدت میان جوامع اسلامی، علی رغم فشارهای تبلیغاتی دشمنان برای ایجاد تفرقه، در مراسم پیاده روی اربعین حسینی موجب حیرت دشمنان اسلام شده است.


عضو شورای فرهنگ عمومی استان مازندران ضمن بیان این مطلب که امروز فرهنگ حسینی به یک گفتمان ارزشمند در دنیا تبدیل شده است، تاکید کرد: قیام امام حسین(ع) سبب ماندگاری اسلام ناب محمدی شده و امروز وظیفه مسلمانان در پاسداشت این حماسه عظیم بسیار سنگین است.

وی با قدردانی از تشکیل ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی، اصول اولیه برای این کار را صبر دانست و افزود: برای انجام این کار، راه اندازی موکب و سازماندهی زائران در مسیر پیاده روی اربعین حسینی باید تمام سختی ها را با جان و دل پذیرفت.


حجت الاسلام شکریان بر لزوم برنامه ریزی دقیق، حساب شده و منظم تاکید و تصریح کرد: در انجام این کار ضمن اینکه به کارهای اثرگذار و جذاب توجه شود، از انجام کارهای حساسیت برانگیز نیز باید پرهیز شود.


وی با توصیه به اعضای ستاد برای برای در نظر گرفتن دو بعد کمیت و کیفیت در انجام سازماندهی مراسم اربعین در کربلای معلا، گفت: در کنار تهیه امکانات رفاهی برای زائران حسینی شهرستان بابل، به ابعاد پیام رسانی عاشورا و قیام حسینی نیز توجه شود تا بیشترین اثرگزاری از این فرصت صورت گیرد.


مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، اخلاص در عمل و توسل به اهل بیت(ع) را در انجام هر کار خیر مهم دانست و خاطرنشان کرد: با شناسایی افراد توانمند و خیران، هم برکیفیت کار و هم خدمات رسانی مطلوب توجه شود تا خاطره خوبی در اذهان زائران حسینی از این گردهمایی بین المللی نقش ببندد.


وی با اشاره به پیش بینی افزایش میزان افراد شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی امسال نسبت به سالهای گذشته، گفت: حضور باشکوه تر مردم نسبت به سال قبل در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، حامل این پیام به دشمنان اسلام اعم از جهان استکبار و عمال تکفیری و وهابی آنها در منطقه است که هیچ عاملی نمی تواند جلوی گسترده تر شدن فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار را بگیرد.


حجت الاسلام شکریان با پیشنهاد برای ایجاد ستادی مردمی برای ایام شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس تصریح کرد: ده ها هزار نفر از شهرستان بابل در مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس شرکت می کنند که لازم است ستادی مردمی برای سازماندهی و ایجاد تسهیلات برای این زائران تشکیل شود.

 

در این دیدار محمد حسین طبرستانی، مسؤول ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی شهرستان بابل به نحوه تشکیل این ستاد پرداخت و گفت: ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی با نام ستاد راهیان کربلا با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و افراد مجرب در این حوزه تشکیل شده است.

وی افزود: راه اندازی موکب اختصاصی شهرستان بابل در مسیر پیاده روی زائران نجف تا کربلا و نیز ارائه تسهیلات اعم از امور تغذیه، رفاهی و نیز سازماندهی اعزام و اسکان زائران در شهرهای نجف و کربلا از برنامه ها و اهداف این ستاد است.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی