شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

پیاده‌روی اربعین حسینی

| سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۷ ب.ظ

باسمه‌تعالی

«تذکرات مهم پیاده‌روی اربعین حسینی»


***********

با عنایت به در پیش بودن سالروز اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و شور و اشتیاق عاشقان آن حضرت جهت حضور در راهپیمایی میلیونی پیاده‌روی از نجف اشرف تا کربلای معلی، نکاتی پیرامون این سفر نورانی جهت اطلاع به هیئات مذهبی و زائران تقدیم می‌گردد:

1- کلیه زائران اقدام به دریافت ویزا از مراکز اعلام شده نمایند و به هیچ وجه بدون ویزا در مرز ها حضور نیابند.

2- با عنایت به حجم بالای تردد زائران از مرز مهران در سال گذشته (حدود 75% زوار ) در صورت امکان زائران استان به گونه ای برنامه ریزی نمایند تا ار مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان رهسپار شوند.

3- جهت افزایش اطلاعات زائرین از باید ها و نباید های ضروری سفر به پایگاه عتبات و عالیات نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به آدرس hajj.ir/603 مراجعه نمایند.

4- با توجه به راه اندازی رادیو اربعین از تاریخ 23 آبان اخبار و اطلاعات در خصوص اربعین را از موج اف.ام ردیف 95.5 مگاهرتز می‌توانند دریافت نمایند.

5- با عنایت به ازدحام میلیونی زوار در شهر کربلا و بویژه شبهای پایانی منتهی به روز اربعین  نبوده و زیر ساخت مناسب در آنجا زائرین آمادگی هر گونه نابسامانی و عدم خدمات شهری را داشته باشند.

6- امکان اسکان و پذیرایی مواکب عراقی صرفا تا روز اربعین می باشد لذا برای اقامت پس از اربعین در عراق و حتی ایاب و ذهاب به سمت مرز یا سایر شهر ها ارز کافی ( دلار یا دینار ) به همراه داشته باشند.

7- با توجه به ازدحام جمعیت و کمبود امکانات رفاهی، بهداشتی و امنیت در طول مسیر پیاده روی و همچنین در شهر های زیارتی ترجیحا بانوان و کودکان در این ایام خاص مشرف نشوند.

8- کلیه زائران موازین شرعی و اخلاقی و همچنین حفظ وحدت مسلمین و عدم توهین به مقدسات سایر ادیان و مذاهب را رعایت نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی