شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

پیام شهدای حرم جهانی‌شدن نهضت حسینی است

| دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۵۴ ب.ظ

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

نهضت امام حسین(ع) در شهدای حرم تجلی یافته است/ پیام شهدای حرم جهانی‌شدن نهضت حسینی است

خبرگزاری فارس: نهضت امام حسین(ع) در شهدای حرم تجلی یافته است/ پیام شهدای حرم جهانی‌شدن نهضت حسینی است

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نهضت حسینی(ع) در این برهه از زمان در شهدای مدافع حرم تجلی پیدا کرده و پیام شهدای حرم این بود که نهضت حسین‌بن‌علی(ع) جهانی شود.

رضا معممیمقدم بعد از ظهر امروز در سفر به این شهرستان برای دیدار با خانواده شهید رحیم کابلی شهید مدافع حرم اظهار کرد: طبق آخرین آمار سال 94، تعداد 91 هزار و 628 هیأت مذهبی در بانک اطلاعات تشکل‌های مذهبی به‌ثبت رسیده است و سردار شهید حاج رحیم کابلی به‌عنوان شهید شاخص هیأت‌های مذهبی سال 95 انتخاب شده است.

وی از تلاش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای انتقال اندیشه‌های شهید کابلی خبر داد و افزود: برای پاسداری و صیانت از عقیده‌ها و اندیشه‌های انقلابی و اسلامی تمام توان خود را به‌کار میگیریم و این فعالیت‌ها در سطح جامعه مذهبی نمود بیشتری دارد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده، تأکید کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی بر اساس منظومه فکری و اعتقادی امام راحل انقلاب حرکت می‌کنیم تا بتوانیم مردم را بیشتر در این حوزه حساس وارد کنیم.

این مسؤول بیان کرد: توانمندسازی هیأت‌های مذهبی با استفاده از عنصر آموزش و کارگاه‌های آموزشی و جلسات توجیهی برای جامعه هدف هیأت‌های مذهبی مانند مسؤولان هیأت‌ها، مداحان و مربیان قرآنی، مهم‌ترین راهبردهای این تشکل‌های در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام عمل است.

وی با اشاره به توطئه رژیم غاصب صهیونیستی برای جامعه مذهبی ایران گفت: آنها به‌شدت دنبال جنگ شیعه و سنی هستند و جریانات منحرف و تندروهای هر دو گروه را تقویت کرده و جریان نفوذی را به‌راه انداخته‌اند که از آنها غافل نیستیم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همیشه پشتوانهای در برخورد با این توطئهها است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج را محصول تربیت هیأت مذهبی عنوان و خاطرنشان کرد: مدافعان حرم از دل همین هیأت‌ها و کارکرد فرهنگی بسیج بیرون آمده‌اند و مهم‌ترین پیام مدافعان حرم این است که نهضت حسین‌بن‌علی(ع) جهانی شود که به برکت امام راحل این نهضت عظیم فراملیتی شده است.

وی با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی، پرورش‌دهنده تفکرات بسیجی هستند و سبب ایجاد غیرت مذهبی و ملی جوانان و ارتقا و حفظ آن می شوند، تصریح کرد: ترویج و گفتمان سبک زندگی شهدا باید در دستور کار زندگی قرار بگیرد تا برای جویندگان حق و حقیقت، با انتشار و مستندسازی از زندگی شهید حاج رحیم کابلی به‌عنوان شهید شاخص هیأت‌های مذهبی کشور در این راه عظیم فعالیت‌های بهتری نیز انجام می‌دهیم.

معممی‌مقدم با اشاره به حادثه تلخ منا متذکر شد: حادثه منا و یاد مدافعان حرم نباید فراموش شود و خانه هر یک از شهدای عزیز باید محل برپایی هیأت‌های مذهبی شود.

وی ادامه داد: همین شهدای مدافع حرم هستند که  خود را در راه صیانت از حرم اهل بیت(ع)، حریم ولایت و وطن فدا کرده و امروز شاهدیم که شهدا در اوج مظلومیت، از مرزهای جغرافیایی و دینی کشور صیانت می‌کنند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه خانواده‌های مدافعان حرم از شهدای دفاع از حرم اهل بیت(ع) مظلوم‌تر هستند، گفت: برخی از غافلان و گمراهان می‌گویند آنها به خاطر کسب درآمد بیشتر به جبهه‌های حق علیه باطل رفته‌اند، در حالی که شهید کابلی زمین خود را فروخت و پول بازنشستگی خود را نیز در اختیار سربازان اسلام قرار داد تا از حریم آل‌الله پاسداری شود.

وی بیان کرد: وظیفه ما این است که به روشنگری رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها برای مردم و جوانان پرداخته و مشت محکمی بر دهان دهان یاوه‌گویان و منافقان بزنیم.

وی ادامه داد: شهید کابلی سرداری بود که در دو جبهه جنگ سخت و جنگ نرم فعالیت می‌کرد و امیدواریم چتر دفاع از ایران اسلامی از نظر اندیشه و تفکر در دنیا گسترده‌تر شود و البته در کشور نیز کار مبلغان فرهنگی به فرموده مقام معظم رهبری سنگین‌تر می‌شود.

معممی‌مقدم گفت: اگر با صفای دل به جایگاه شهدای حرم نگاه کنیم، میبینیم که آنها در قله‌های رفیع سعادت ایستاده‌اند و این نگاه سبب تشویق برای حرکت در راه پرافتخار و با برکت خواهد شد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: ما نباید در یک زمان و مکان محدود بمانیم، باید هوشیار باشیم که نهضت امام حسین(ع) در این برهه از زمان در شهدای مدافع حرم تجلی پیدا کرده و اشعاری که برای شهدای مدافع سروده می‌شود، مانند اشعاری که برای مصیبت‌های وارده بر سیدالشهداء(ع) سروده شده، کارکرد دارد.

این مسؤول راه امام خمینی(ره) را جنگ و مقاومت در برابر مستکبران و اهل فتنه اعلام و خاطرنشان کرد: از آستین اسرائیل غاصب و انگلیس خبیث، دشنه تیز فتنه تکفیری‌ها بیرون آمده و سبب کشتار مسلمانان شده است، لذا همه باید هوشیار بوده و بدانیم که مردمی کردن انقلاب سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی در پایان گفت: در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که وقتی مردم وارد عرصه شدند شهید کابلیها نیز موفق شدند تا «فتح‌الفتوح» را به‌دست بیاورند، در حوزههای سیاسی و اقتصادی نیز همین‌طور است و نقش مردم نسخه رهایی‌بخش در جهاد است.

رضا معممی‌مقدم به همراه حجه الاسلام روحانی نیا معاونت فرهنگی و سید کریم صادق نیا مسئول تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی و نصرالله اسکندرزاده رئیس و عبدالرحمن حق شناس نایب رییس شورای هیئات مذهبی استان و دیگر همراهان در منزل سردار شهید رحیم کابلی حضور یافتند و از آن مدافع حرم به‌عنوان شهید شاخص هیأت‌های مذهبی در سال 95 یاد کرده و نشان ویژه را به پسر آن شهید بزرگوار تقدیم کردند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی