شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

شورای هیئات مذهبی شهرستان بابل

وبلاگ حاضر ،همیاریست برای مدیریت اخبار و اطلاعات هیئات مذهبی شهرستان بابل

پیوندها

بیانیه شورای هیئات مذهبی و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان مازندران بمناسبت روز جهانی قدس

«روز قدس روز حیات اسلام است. روز قدس روزی است که باید به همه‌ی ابرقدرت‌ها هشدار بدهیم اسلام دیگر تحت سیطره‌ی شما، به واسطه‌ی عمّال خبیث شما واقع نخواهد شد».

امام خمینی(ره)

امروز وحدت مسلمین حول مسئله قدس مهمترین مسئله جهان اسلام است و غرب تلاش می کند به جای آن برای مسلمانان مسئله سازی کند لذا هوشیاری در صحنه پیچیده کنونی خاور میانه و دوری از تفرقه مهمترین نیاز امروز امت اسلامی است. انقلاب اسلامی ایران محاسبات مستکبران مبنی بر چپاول منابع و تسلط بر جغرافیای مسلمانان را به هم ریخت و خواب بنی اسرائیل در تصرف از نیل تا فرات را آشفته ساخت.

روز قدس که در اندیشه الهی امام(ره) تجلی یافته بود به گفتمان عمومی مسلمانان تبدیل شد و نوید بخش اجتماع مسلمین بر سر جراحت بزرگ تاریخ شد.  قطعاً مسئله قدس یکی از  بزرگترین مسائل تاریخ مسلمانان است که با درد و غم و آوارگی مردم سرزمین فلسطین آمیخته شده است.

شعاع نور رسا و توفنده انقلاب اسلامی، هر روز شعاع تیره و تار صهیونیزم را محدود کرد و تا آنجا پیشرفت که تئوری پردازان تصرف از نیل تا فرات، اکنون برای حفظ وضع موجود به دور خود حصارهای آهنین می‌کشند. وطن گرائی فلسطینیان در پرتو انقلاب اسلامی به (اسلام گرائی) تبدیل شد و این چنین گفتمان شهادت طلبی زینت بخش مجاهدین فلسطینی و لبنانی شد. وظیفه همه مسلمانان این است که با وحدت و یک دلی شعار رهایی قدس را به محور اساسی بیداری اسلامی تبدیل کنند. به تبیین امام راحل عظیم الشأن، اسلامی که برای جهانخواران ضرری نداشته باشد اسلام نیست. بنابراین توطئه‌های جدید آنها برای به سازش کشاندن و تسلیم کردن محورهای مقاومت شروع شده و برخی دولت های مرتجع و واپسگرا و غیر مردمی عربی به عنوان سربازان پیاده غرب برای نابودی مقاومت تلاش می‌ کنند. دولت‌های غیر مردمی قطر و عربستان به جای چاره اندیشی برای آلام مسلمانان عرلق، سوریه، نیجریه، میانمار، بحرین و...، همه ظرفیت خود را در اختیار غرب و صهیونیست قرار داده‌اند تا شاید به پشتوانه آنان بتوانند چند صباحی دیگر به حیات ننگین خود ادامه دهند.

امروز استکبار جهانی برای کم رنگ کردن اولویت قدس برای مسلمانان، تلاش می نماید علاوه بر حذف محور مقاومت، انقلاب های اسلامی منطقه را به سوی دموکراسی غربی یا جنگ داخلی و فرقه ای سوق دهد تا حیات صهیونیست با اضطراب کمتری سپری شود.   

امروز وحدت مسلمین حول مسئله قدس مهمترین مسئله جهان اسلام است و غرب تلاش می‌نماید به جای آن برای مسلمانان (مسئله سازی) کند. لذا هوشیاری در صحنه پیچیده کنونی خاور میانه و دوری از تفرقه مهمترین نیاز امروز امت اسلامی است. نظام اسلامی ایران که از بدو تاسیس همواره وحدت مسلمین را شعار محوری خود قرار داده است، همچنان بر این شعار اصرار دارد و محور مشترک این وحدت را مسئله قدس و آزادی آن می‌داند.

هیئات مذهبی استان ولایتمدار مازندران  در آستانه‌ی روز جهانی قدس از عموم مسلمانان و آزادگان، به ویژه مردم بیدار ایران اسلامی و هیئات مذهبی دعوت می‌کند ضمن حضور و مشارکت در همایش سراسری این روز به تبعیت از فرامین حضرت امام و رهبر معظّم انقلاب اسلامی، بیزاری و برائت خود را از صهیونیسم، آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها اعلام و عهد خود را با آرمان آزادسازی بلاد اسلامی به ویژه سرزمین قدس و فلسطین تجدید کنند.

امید است آن چنان که مقام معظّم رهبری فرمود: «روز قدس را و همه‌ی این ایام حساس را که لیلۀ القدر تاریخ اسلام است به بیداری و هشیاری بگذارنیم تا مطلع‌الفجر نجات ملت‌های مسلمان و مخصوصاً ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم».

شورای هیئات مذهبی  ستاد ساماندهی شئون فرهنگی  استان مازندران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی